Kommende enlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Anonym trådstarter

Kære piger

Min kæreste gennem 5 ½ år og jeg fungerer bare ikke sammen længere. Siden fødslen af vores datter for ca. 1 år siden er det gået stødt ned af bakken og det er bedre er stoppe mens legen er god for vores datters skyld.

Jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med..

Jeg er under uddannelse og modtager SU, bor i en lille andel og får fuld forældremyndighed over vores datter.

Hvordan forholder jeg mig rent økonomisk? Hvad skal jeg søge om? Og hvor meget ender jeg med at have af indtægt hver måned?

Håber i kan hjælpe.

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

PernilleB

Anonym skriver:

Kære piger

Min kæreste gennem 5 ½ år og jeg fungerer bare ikke sammen længere. Siden fødslen af vores datter for ca. 1 år siden er det gået stødt ned af bakken og det er bedre er stoppe mens legen er god for vores datters skyld.

Jeg er under uddannelse og modtager SU, bor i en lille andel og får fuld forældremyndighed over vores datter.

Hvordan forholder jeg mig rent økonomisk? Hvad skal jeg søge om? Og hvor meget ender jeg med at have af indtægt hver måned?

Håber i kan hjælpe.

Knus..

Her desværre ikke nogle som sådan råd, men ville lige ønske dig alt held og lykke i verden..

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

PernilleB skriver:

Her desværre ikke nogle som sådan råd, men ville lige ønske dig alt held og lykke i verden..

Tusind tak, det var sødt af dig

Det er meget skræmmende og jeg ved slet ikke vhordan det bliver. Lejligheden er heldigvis min og den er billig i husleje, så vi fortsætter heldigvis med at blive i vores base, min datter og jeg. Men der er så mange andre ting.. At skulle stå alene de lange nætter hun er syg, at være bekymret om man gør det godt nok, at komme til at føle sig ensom, at finde en god deleordning osv osv..

Men jeg øsnker min datter det bedste i livet og jeg ved at det er alene sammen med mig under de omstændigeheder vi lever i nu.

Anmeld

11. december 2010

Kamulla

du skal på kommunen og søge om ekstra børnecheck for enlige... når det er gjort skal du ansøge om SU for enlige forsøgere... du har mulighed for lån og ekstra lån for forsørgere... desuden ville du kunne søge friplads... når du bor i andel mener jeg ikke du kan få boligstøtte.. men undersøg også det i borgerservice på kommunen

til dig... du lyder fornuftig og afklaret

Anmeld

11. december 2010

Mi

Du skal kontakte statsamtet, de kan hjælpe dig med det, og så skal du nok have fat i din kommune.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Mange tak søde piger.. Det var også alle de instanser jeg selv regnede med at jeg skulle igennem for at søge om diverse tilskud. Men sikke en masse papirarbejde man skal i gang med, men godt at internettet og telefonen er opfundet og så bliver de triste tanker også lidt distraheret, når der heldigvis er en masse praktisk at tage sig af.

Jeg håber på at kunne klare mig uden lån, jeg mangler nemlig kun det sidste år af min uddannelse og vil gerne stå økonomisk godt stillet ved endt uddannelse, så jeg om få år kan købe en større bolig.

Tak for jeres knus og tanker, de varmer..

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Håber i kan hjælpe mig, jer der selv studerer..

Altså er det rigtigt regnet ud at jeg kan få følgende tilskud:

Alm. SU 5384 kr. pr. mdr (før skat)

Alm. børnecheck 4303 kr. pr. kvartal

Børnetilskud1217 kr. pr. kvartal

SU tillæg til enlige forsørgere 1597 kr. pr kvartal

Friplads til vuggestuen - da jeg har fuld forældremyndighed og er på su

Stemmer dette nogenlunde? Jeg er et menneske der gerne vil have styr på alt inden det går løs, ikke rart med nogen overraskelser når man står alene om hele ansvaret..

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Kære piger

Håber i kan hjælpe.

Knus..

Vil anbefale at du hurtigst muligt henvender dig på kommunen og får de rette og rigtige råd og vejledning der.
Du ringer dertil og beder om at få en snak med en sagsbehandler, fordi du skal til at være enlig mor.
Held og lykke med det hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2010

N&J

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe mig, jer der selv studerer..

Altså er det rigtigt regnet ud at jeg kan få følgende tilskud:

Alm. SU 5384 kr. pr. mdr (før skat)

Alm. børnecheck 4303 kr. pr. kvartal

Børnetilskud1217 kr. pr. kvartal

SU tillæg til enlige forsørgere 1597 kr. pr kvartal

Friplads til vuggestuen - da jeg har fuld forældremyndighed og er på su

Stemmer dette nogenlunde? Jeg er et menneske der gerne vil have styr på alt inden det går løs, ikke rart med nogen overraskelser når man står alene om hele ansvaret..

Nej det er ikke helt de rigtige tal... 

Alm su - skat er god nok

Børnefamilieydelsen er også rigtig

Ordinært og ekstra ordinært er vist omkring 2200 pr. kvartal

og SU tillægget (er vist su lånet du har fundet), det hedder forsøgertillæg (indebærer at du får de tilskud ovenover) og ligger på 1xSU - minus skatten igen (med de to gange su får jeg ca. 8300 udbetalt, men kunne forestille mig at du måske havde et højere fradrag

Fripladsen

og så kommer bidrag fra faderen på de 1170

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Nej det er ikke helt de rigtige tal... 

Alm su - skat er god nok

Børnefamilieydelsen er også rigtig

Ordinært og ekstra ordinært er vist omkring 2200 pr. kvartal

og SU tillægget (er vist su lånet du har fundet), det hedder forsøgertillæg (indebærer at du får de tilskud ovenover) og ligger på 1xSU - minus skatten igen (med de to gange su får jeg ca. 8300 udbetalt, men kunne forestille mig at du måske havde et højere fradrag

Fripladsen

og så kommer bidrag fra faderen på de 1170

Du er en sand engel

Super.. Altså jeg får "dobelt"-su hver måned, uden det er et lån eller noget??

Og tilskuddet fra faderen, er det månedligt eller kvartalvis?

Tusind tak frdi du lige kom på banen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.