Kaffe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Ja jeg prøvede at søge herinde men kunne ikke lige finde en tråd med svar på det jeg ville spørge om.

Jeg er dybt kaffe afhænging, bliver fysisk syg med hovedpine+kvalme+ikke kunne holde varmen hvis jeg ikke får min første kop kaffe indenfor de første 4 timer jeg er vågen.

Jeg drikke nok gennemsnitligt 3 kopper pr. dag. Hmm.. svært når jeg siger kop for det er hvad andre kalder et krus...

Det er sådan en af den gamle slags diddl-krus/kop, tyk porcelænsting.

Mit spørgsmål går så på: er det for meget hvis jeg bliver graid?

Og hvis det er hvordan hulen får jeg så det ned uden at blive syg?

Håber på nogen gode råd og konstruktive ideer... Jeg duer ikke til at drikke the... synes det smager hæsligt uden  4 tsk sukker mindst og ender med at skulle tisse indenfor 20 min efter jeg har drukket det...

Hejsa,

Vi har vist samme opfattelse af en kop Jeg får bare lidt flere end dig. Du kan trappe ned på kaffen, eller tage en kold tyrker. Abstinenserne varer ca 2 dage og så er det ovre. Men bare en enkelt af vores kopper burde kunne tage det værste. Så en kop om morgenen er ikke overdreven brug, og ligger indenfor de grænser, der er gældende under en graviditet. Da jeg ventede mig fik jeg en alm. kop hver morgen, og så stod den på koffeinfri resten af dagen (så jeg fik stadig mine 11-2 kander om dagen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Hejsa,

Vi har vist samme opfattelse af en kop Jeg får bare lidt flere end dig. Du kan trappe ned på kaffen, eller tage en kold tyrker. Abstinenserne varer ca 2 dage og så er det ovre. Men bare en enkelt af vores kopper burde kunne tage det værste. Så en kop om morgenen er ikke overdreven brug, og ligger indenfor de grænser, der er gældende under en graviditet. Da jeg ventede mig fik jeg en alm. kop hver morgen, og så stod den på koffeinfri resten af dagen (så jeg fik stadig mine 11-2 kander om dagen)

lyder godt at der er andre der har haft det samme som mig med kaffen...

Jeg vil prøve at se om jeg kan trappe lidt ned... det er bare svært for bliver virkelig dårlig uden kaffen...

men det er vel lidt ligesom for rygerne der også skal stoppe

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja jeg prøvede at søge herinde men kunne ikke lige finde en tråd med svar på det jeg ville spørge om.

Jeg er dybt kaffe afhænging, bliver fysisk syg med hovedpine+kvalme+ikke kunne holde varmen hvis jeg ikke får min første kop kaffe indenfor de første 4 timer jeg er vågen.

Jeg drikke nok gennemsnitligt 3 kopper pr. dag. Hmm.. svært når jeg siger kop for det er hvad andre kalder et krus...

Det er sådan en af den gamle slags diddl-krus/kop, tyk porcelænsting.

Mit spørgsmål går så på: er det for meget hvis jeg bliver graid?

Og hvis det er hvordan hulen får jeg så det ned uden at blive syg?

Håber på nogen gode råd og konstruktive ideer... Jeg duer ikke til at drikke the... synes det smager hæsligt uden  4 tsk sukker mindst og ender med at skulle tisse indenfor 20 min efter jeg har drukket det...

3 krus kaffe om dagen er ikke afhængihed søde..det er 10 kopper.
Men det du beskriver der, er helt normale reaktioner for beskrivelsen af afgiftningen af kroppen når man ikke får sin daglige dosis koffein.
De du skal gøre er langsomt at trappe dosis ned.
Lav den lidt tyndere eller drik en halv kop mindre i nogle dage, så en kop mindre osv.

Jeg drikker selv 3-4 krus nesskaffe om dagen, godt nok ikke stærk og med en hel del mælk i, men jeg får nok til at jeg får drønende hovedpine og bliver helt bimmelim hvis jeg ikke får min daglige morgenkop, formiddags kop osv.
Men som sagt, du kan sagtens trappe ud over en periode på en 14 dages tid.
En enkelt kop eller to om dagen tager du ikke nogen skade af, heller ikke dit barn, når bare den ikke er for stærk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.