Kaffe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Anonym trådstarter

Ja jeg prøvede at søge herinde men kunne ikke lige finde en tråd med svar på det jeg ville spørge om.

Jeg er dybt kaffe afhænging, bliver fysisk syg med hovedpine+kvalme+ikke kunne holde varmen hvis jeg ikke får min første kop kaffe indenfor de første 4 timer jeg er vågen.

Jeg drikke nok gennemsnitligt 3 kopper pr. dag. Hmm.. svært når jeg siger kop for det er hvad andre kalder et krus...

Det er sådan en af den gamle slags diddl-krus/kop, tyk porcelænsting.

Mit spørgsmål går så på: er det for meget hvis jeg bliver graid?

Og hvis det er hvordan hulen får jeg så det ned uden at blive syg?

Håber på nogen gode råd og konstruktive ideer... Jeg duer ikke til at drikke the... synes det smager hæsligt uden  4 tsk sukker mindst og ender med at skulle tisse indenfor 20 min efter jeg har drukket det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

Ja jeg prøvede at søge herinde men kunne ikke lige finde en tråd med svar på det jeg ville spørge om.

Jeg er dybt kaffe afhænging, bliver fysisk syg med hovedpine+kvalme+ikke kunne holde varmen hvis jeg ikke får min første kop kaffe indenfor de første 4 timer jeg er vågen.

Jeg drikke nok gennemsnitligt 3 kopper pr. dag. Hmm.. svært når jeg siger kop for det er hvad andre kalder et krus...

Det er sådan en af den gamle slags diddl-krus/kop, tyk porcelænsting.

Mit spørgsmål går så på: er det for meget hvis jeg bliver graid?

Og hvis det er hvordan hulen får jeg så det ned uden at blive syg?

Håber på nogen gode råd og konstruktive ideer... Jeg duer ikke til at drikke the... synes det smager hæsligt uden  4 tsk sukker mindst og ender med at skulle tisse indenfor 20 min efter jeg har drukket det...

Gravide og kaffe

Overdrevet kaffedrikning kan hos gravide kan medvirke til en lavere fødselsvægt, og måske øge risikoen for abort, men et moderat dagligt forbrug af filterkaffe svarende til to til tre kopper indebærer ikke nogen risiko. Tobaksrygning og alkohol er det de gravide primært bør undgå. 

taget fra netdoktor, du kan se hele artiklen på linket herunder

Link til siden: http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artikler/kaffe.htm

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Gravide og kaffe

Overdrevet kaffedrikning kan hos gravide kan medvirke til en lavere fødselsvægt, og måske øge risikoen for abort, men et moderat dagligt forbrug af filterkaffe svarende til to til tre kopper indebærer ikke nogen risiko. Tobaksrygning og alkohol er det de gravide primært bør undgå. 

taget fra netdoktor, du kan se hele artiklen på linket herunder

Link til siden: http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artikler/kaffe.htm

Jeg drikker Instant kaffe.. har ingen kaffemaskine og bryder mig heller ikke om smagen af filterkaffe...

ja netop overdreven brug medfører farlige ting.. men hvad er overdreven brug?

Tænker også sådan lidt at når min krop nu er vant til den mængde kaffe hver dag om moderat så svarer til det for mig og en der aldrig rigtig drikker kaffe måske skulle drikke mindre da kroppen ikke er vant til det?

Og bør man undgå at drikke meget kaffe allerede mens man prøver at blive gravid eller kan man godt vente til man er bekræftet i at være gravid?

Anmeld

11. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

Jeg drikker Instant kaffe.. har ingen kaffemaskine og bryder mig heller ikke om smagen af filterkaffe...

ja netop overdreven brug medfører farlige ting.. men hvad er overdreven brug?

Tænker også sådan lidt at når min krop nu er vant til den mængde kaffe hver dag om moderat så svarer til det for mig og en der aldrig rigtig drikker kaffe måske skulle drikke mindre da kroppen ikke er vant til det?

Og bør man undgå at drikke meget kaffe allerede mens man prøver at blive gravid eller kan man godt vente til man er bekræftet i at være gravid?

Altså min mand fik at vide fra gynækologen at kaffe kunne gøre sædkvaliteten dårligere så han skulle ikke drikke så meget kaffe, helst kun 1 kop om dagen så vidt jeg husker.

men jeg tror ikke der er forskel på instant kaffe og alm kaffe der er brygget, da der jo nok er ca den samme mængde koffein i, så jeg tror stadig det gælder de 2-3 kopper kaffe uanset om det er filter kaffe eller instant kaffe

i artiklen står der En kop stærk kaffe indeholder 100-200 mg koffein, og jeg tror den mængde gælder uanset om det er den eller anden slags kaffe eller om det er instant eller filterkaffe, ellers kan du jo læse bagpå din instantkaffe og se koffinindholdet, hvad det ca svarer til, og så regne med at du maks må få de ca 400-600 mg koffein (svarende til 2-3 almindelige kopper kaffe)

Anmeld

11. december 2010

bvk

Jeg var kaffeafhængig (4-6 kopper dagligt) da jeg blev gravid - men vil nærmest sige at første graviditetstegn var, at kaffen pludselig smagte meget skidt og den kvalme og hovedpine jeg plejede at få ved mangel på kaffe dukkede ikke op... Men synes de fleste bøger siger max tre kopper dagligt...

Så måske det regulerer sig sev helt naturligt

Anmeld

11. december 2010

Du kunne jo prøve om koffein fri kaffe ikke kunne bruges!? 

Jeg er ikke den store kaffe drikker, får max. 3 kopper om ugen, så jeg kan overhovedet ikke smage forskel.. Jeg drikker den fra Nescafe, med rødt låg!

Stine og Lisa.

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Tilmeldt skriver:

Du kunne jo prøve om koffein fri kaffe ikke kunne bruges!? 

Jeg er ikke den store kaffe drikker, får max. 3 kopper om ugen, så jeg kan overhovedet ikke smage forskel.. Jeg drikker den fra Nescafe, med rødt låg!

Stine og Lisa.

jeg tror desværre mere det er koffeinen jeg er afhængig af end selve smagen af kaffe

Jeg vil prøve at læse på kaffen hvor meget der er i af koffein, og så må jeg bare måle af i bøtter hvor meget jeg max må tage pr. dag og så dele det op på den måde...

Anmeld

11. december 2010

Mussi30

Eller måske skulle du bare se det som en kærkommen lejlighed til at blive fri for at være afhængig af koffein?

Anmeld

11. december 2010

otlitrom

Jeg blev frarådet koffein, da vi var i behandling. Kaffe,Cola og chokolade skulle holdes på et minimum. Om muligt skulle jeg helt holde mig fra det... Det kan nedsætte fertiliteten...

Anmeld

11. december 2010

Pige2009

Jeg synes ikke tre kopper kaffe er overdreven brug, så det ville jeg da ikke være nervøs over at fortsætte med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.