Hun spiser ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

SussieThyssen

Isabeau2206 skriver:

Tusind tak for hjælpen Hun er helt vild med drikkeyoghurt. Mht. pillerne var jeg ikke sikker på om jeg måtte give hende dem. Vi andre spiser dem selv for tiden pga. maven.

Havregrød med sukker spiser hun med velbehag om morgenen, men resten af dagen, vil hun ikke rigtig spise.

Det har stået på nu i 4 dage. Altså der sker også meget lige nu - hun har skiftet dagpleje, og vi er ved og flytte. Måske det også kan være det?

Men jeg prøver og gøre som du skriver Tak igen!

God jul!

Bare hun får noget, det er det vigtigste 
Og det gør hun jo. Stil en lille skål med kiks, tvebakker og knækbrød, som hun kan gå og gnaske af og lad hende selv eksprimentere med maden.
Du kan også give hende sigtebrødsmadder eller bondebrøds madder med torskerogn eller små stykker hamburgerryg, kyllingestykker eller kødboller. Lad hende selv nasse med det, så glider der gerne en bid mere ned.
og hold så øje med at hun får drukket nok, det er faktisk det vigtigste.
Du kan lave en lille "skindprøve" på hende et par gange om dagen for at være sikker på, at hun får det væske hun skal bruge.
Tag et lille stykke skind på hendes underarm mellem tommel og pegefinger, ligesom du vil nive hende og løft op i det. På så små børn skal det hurtigt glide ned og lægge sig på plads igen. Lægger det sig ligesom lidt trægt ned, har hun væskeunderskud og så skal du se at få hende til at drikke noget mere.
Men giv tid...er hendes diaré ikke voldsom, så skal hun nok få apetitten igen, bare ikke forcere hendes spisning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Isabeau2206

SussieThyssen skriver:

Bare hun får noget, det er det vigtigste 
Og det gør hun jo. Stil en lille skål med kiks, tvebakker og knækbrød, som hun kan gå og gnaske af og lad hende selv eksprimentere med maden.
Du kan også give hende sigtebrødsmadder eller bondebrøds madder med torskerogn eller små stykker hamburgerryg, kyllingestykker eller kødboller. Lad hende selv nasse med det, så glider der gerne en bid mere ned.
og hold så øje med at hun får drukket nok, det er faktisk det vigtigste.
Du kan lave en lille "skindprøve" på hende et par gange om dagen for at være sikker på, at hun får det væske hun skal bruge.
Tag et lille stykke skind på hendes underarm mellem tommel og pegefinger, ligesom du vil nive hende og løft op i det. På så små børn skal det hurtigt glide ned og lægge sig på plads igen. Lægger det sig ligesom lidt trægt ned, har hun væskeunderskud og så skal du se at få hende til at drikke noget mere.
Men giv tid...er hendes diaré ikke voldsom, så skal hun nok få apetitten igen, bare ikke forcere hendes spisning.

Hehe, pebernødderne er et hit lige nu. De står fremme på bordet, så går hun og gnasker af dem engang imellem.

Hun drikker rigelig nok, det ved jeg er meget vigtigt Er også begyndt med at hun selv sidder med maden. Hun vil mange gange nemlig selv, stor pige og vi har heldigvis en hund, der må tage det, der falder på gulvet (bagefter!)

Det er ikke fordi hun har diarré - der kommer bare ikke noget ud  Men maven er blød nok.

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Isabeau2206 skriver:

Hehe, pebernødderne er et hit lige nu. De står fremme på bordet, så går hun og gnasker af dem engang imellem.

Hun drikker rigelig nok, det ved jeg er meget vigtigt Er også begyndt med at hun selv sidder med maden. Hun vil mange gange nemlig selv, stor pige og vi har heldigvis en hund, der må tage det, der falder på gulvet (bagefter!)

Det er ikke fordi hun har diarré - der kommer bare ikke noget ud  Men maven er blød nok.

Pebernødder er altså IKKE spor godt..det vil jeg bare sige dig..er du da vimmer mand.
Det er som at hælde peber og skrappe krydderier lige ned i maven.
Så væk med dem, og giv hende noget mildt i stedet fx helt almindelige Mariekiks.
Hvis hun ikke har diaré, skal du ikke give hende Paragurt tabs..det er helt sikkert.
Giv hende i steder rosiner, æblestykker, og gulerødder, så der kan komme gang i mavsen.

Anmeld

11. december 2010

Kay

altså ved godt at der er forskel på børn der er syge og voksne der er syge... men jeg har lige selv ligget med en ordentlig omgang opkast og diarre... og har nu været "rask" i 3 dages tid... og jeg spiser heller ikke særlig meget endnu... er ikke engang sulten...

har nøjagtigt samme mønster... spiser alm. om morgnen, et par bidder til frokost og næsten intet til aften... selvom vi i går fik ristaffel!!! overvejede seriøst at spise det til morgen mad i dag

men nok ik det bedste for maven... men det jeg ville sige var... bare du sørger for at hun får væske nok... så kommer det nok stille og roligt

Anmeld

12. december 2010

Isabeau2206

SussieThyssen skriver:

Pebernødder er altså IKKE spor godt..det vil jeg bare sige dig..er du da vimmer mand.
Det er som at hælde peber og skrappe krydderier lige ned i maven.
Så væk med dem, og giv hende noget mildt i stedet fx helt almindelige Mariekiks.
Hvis hun ikke har diaré, skal du ikke give hende Paragurt tabs..det er helt sikkert.
Giv hende i steder rosiner, æblestykker, og gulerødder, så der kan komme gang i mavsen.

Ja, væk med dem så! Købte nogle knækbrød i går, de hedder vidst Chrisp, dem er hun vild med.

Men det er også blevet bedre. Hun havde 2 alm. beskidte bleer i går og spiset endda rugbrødder med leverpostej (julefrokost) og grød inden hun skulle sove

Anmeld

12. december 2010

TbCp

Liva er lige nu ved 3 omgang med maven, indenfor 3 uger!

Tror der florerer rigtig meget lige for tiden.

God bedring med tøsen, håber hun snart er på toppen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.