Isabeau2206 skriver:
Hej! Stella var syg i en dags tid med maven for 2 dage siden, og dagen før hun blev syg begyndte hun med og ikke vil spise. Om morgenen kan hun godt spise en ordentlig portion havregrød, men til middag spise rhun kun måske 5 små bidder rugbrød. Til aften spiser hun overhovedet ingenting! Og da hun ikke får flaske mere, giver jeg hende lidt grød inden sengetid, bare så jeg ved, hun har noget i maven, men ikke engang det vil hun ha´ mere, og det elsker hun ellers?!
Er så frustreret! Hvorfor vil hun ikke spise? Blir´ det ved, skal jeg så tage til lægen med hende mon? Hun skal jo helst ikke tabe sig 
Diana & Stella (14½ mdr.)
Køb et par dåsecolaer af den ægte slags coca cola (ikke light) og et par flasker drikkecultura med hindbærsmag, samt et rør paragurt tabs på apoteket.
Giv hende derefter cola og cultura nogle gange om dagen, samt 2 paragurt tabs morgen og aften. Tabletterne smager af kramel og kan tygges..de fleste unger er vilde med dem.
Det vil højest tænkeligt rette op på mavsen i løbet af et par døgn.
Giv hende ristet brød med skrabet smør med lidt honning, syltetøj eller ost.
Kamillete eller saftevand af sød blandet naturligt saft.
Kartoffelmos med mosede velkogte gulerødder, lidt hakket kogt kylling, dampet fisk eller mild kødsovs kun med lidt salt, evt hjemmelavede kødboller. Put en smørklat i mosen.
Velkogt havregrød med et drys sukker og evt lidt piskefløde over. Tvebakker og knækbrød er også godt at gnave, og har hun tynd mave er et revent æble om dagen også godt.
Hold hende fra mælk, og giv hende ikke grønsager ud over ærter, gulerødder og kartofler. Ingen stegte ting
Så skulle hendes lille mavse hurtigt komme sig igen.
Det er helt normalt at børn går fra fodderet i nogle dage ved en maveinfektion, og også at de taber sig lidt. Det sker der intet ved.
Er hendes mave ikke i orden efter en 4-5 døgn, så skal du snakke med lægen.

Kærligst
Sussie
Anmeld