Hun spiser ikke :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.160 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Isabeau2206

Hej! Stella var syg i en dags tid med maven for 2 dage siden, og dagen før hun blev syg begyndte hun med og ikke vil spise. Om morgenen kan hun godt spise en ordentlig portion havregrød, men til middag spise rhun kun måske 5 små bidder rugbrød. Til aften spiser hun overhovedet ingenting! Og da hun ikke får flaske mere, giver jeg hende lidt grød inden sengetid, bare så jeg ved, hun har noget i maven, men ikke engang det vil hun ha´ mere, og det elsker hun ellers?!

Er så frustreret! Hvorfor vil hun ikke spise? Blir´ det ved, skal jeg så tage til lægen med hende mon? Hun skal jo helst ikke tabe sig

Diana & Stella (14½ mdr.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Mille83

Isabeau2206 skriver:

Hej! Stella var syg i en dags tid med maven for 2 dage siden, og dagen før hun blev syg begyndte hun med og ikke vil spise. Om morgenen kan hun godt spise en ordentlig portion havregrød, men til middag spise rhun kun måske 5 små bidder rugbrød. Til aften spiser hun overhovedet ingenting! Og da hun ikke får flaske mere, giver jeg hende lidt grød inden sengetid, bare så jeg ved, hun har noget i maven, men ikke engang det vil hun ha´ mere, og det elsker hun ellers?!

Er så frustreret! Hvorfor vil hun ikke spise? Blir´ det ved, skal jeg så tage til lægen med hende mon? Hun skal jo helst ikke tabe sig

Er der en ny tand på vej måske??

Anmeld

10. december 2010

Isabeau2206

Mille83 skriver:

Er der en ny tand på vej måske??

Hun har 8 stk. nu - hun gider godt nok ikke rigtig sutten, andet end når hun skal sove. Det kan da godt være?

Må lige se weekenden over, ellers ringer jeg lidt til lægen i fri konsultation.

Anmeld

10. december 2010

SHERO

Det begyndte elias også på for knap 2 måneder siden, i forbindelse med forkølelse, tilsidst levede han nærmest af sødmælk og brystmælk... Det stod faktisk på i over en månede, men er han heldigvis så småt begyndt at spise lidt igen, dog ikke meget...

Ring og hør lægen og det er noget han/hun vil se på, men håber det ikke vare så længe som her, måske hun bare har kvalme og har mistet appetiten for en tid, eller tænder måske?

Anmeld

10. december 2010

Isabeau2206

Tullen85 skriver:

Det begyndte elias også på for knap 2 måneder siden, i forbindelse med forkølelse, tilsidst levede han nærmest af sødmælk og brystmælk... Det stod faktisk på i over en månede, men er han heldigvis så småt begyndt at spise lidt igen, dog ikke meget...

Ring og hør lægen og det er noget han/hun vil se på, men håber det ikke vare så længe som her, måske hun bare har kvalme og har mistet appetiten for en tid, eller tænder måske?

Ja, måske. Vi andre er også lidt syge, og spiser heller ikke ret meget - jeg ser lige tiden an

Godt, han er begyndt og spise lidt igen

Anmeld

10. december 2010

Mille83

Isabeau2206 skriver:

Hun har 8 stk. nu - hun gider godt nok ikke rigtig sutten, andet end når hun skal sove. Det kan da godt være?

Må lige se weekenden over, ellers ringer jeg lidt til lægen i fri konsultation.

Lyder som tænder i mine ører, her er hun ved og få en i overmunden og trods dolodent og panodil er hun stadig vågen, gode råd tages gerne imod.......

Anmeld

11. december 2010

Isabeau2206

Mille83 skriver:

Lyder som tænder i mine ører, her er hun ved og få en i overmunden og trods dolodent og panodil er hun stadig vågen, gode råd tages gerne imod.......

Vi har altid brugt kolde sutter. Har et par til og ligge i fryseren, men selvfølgelig vil hun ikke ha´ dem nu

Hun sov da heldigvis natten igennem her i nat

Anmeld

11. december 2010

KajaHH

Vi har lige haft samme problem med vores søn,og var ved lægen.

Vi fik af vide vi skulle gi ham modermælks erstatning i sutteflasken, for at være sikker på at han fik det han savde brug for, og han har ellers ikke fået deti 6 måneder, men han fik det i sin nat flaske,for at være sikker på han ikke bukkede under.

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

Isabeau2206 skriver:

Køb et par dåsecolaer af den ægte slags coca cola (ikke light) og et par flasker drikkecultura med hindbærsmag, samt et rør paragurt tabs på apoteket.
Giv hende derefter cola og cultura nogle gange om dagen, samt 2 paragurt tabs morgen og aften. Tabletterne smager af kramel og kan tygges..de fleste unger er vilde med dem.
Det vil højest tænkeligt rette op på mavsen i løbet af et par døgn.
Giv hende ristet brød med skrabet smør med lidt honning, syltetøj eller ost.
Kamillete eller saftevand af sød blandet naturligt saft. 
Kartoffelmos med mosede velkogte gulerødder, lidt hakket kogt kylling, dampet fisk eller mild kødsovs kun med lidt salt, evt hjemmelavede kødboller. Put en smørklat i mosen.
Velkogt havregrød med et drys sukker og evt lidt piskefløde over. Tvebakker og knækbrød er også godt at gnave, og har hun tynd mave er et revent æble om dagen også godt.
Hold hende fra mælk, og giv hende ikke grønsager ud over ærter, gulerødder og kartofler. Ingen stegte ting
Så skulle hendes lille mavse hurtigt komme sig igen.

Det er helt normalt at børn går fra fodderet i nogle dage ved en maveinfektion, og også at de taber sig lidt. Det sker der intet ved.
Er hendes mave ikke i orden efter en 4-5 døgn, så skal du snakke med lægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2010

Isabeau2206

SussieThyssen skriver:

Køb et par dåsecolaer af den ægte slags coca cola (ikke light) og et par flasker drikkecultura med hindbærsmag, samt et rør paragurt tabs på apoteket.
Giv hende derefter cola og cultura nogle gange om dagen, samt 2 paragurt tabs morgen og aften. Tabletterne smager af kramel og kan tygges..de fleste unger er vilde med dem.
Det vil højest tænkeligt rette op på mavsen i løbet af et par døgn.
Giv hende ristet brød med skrabet smør med lidt honning, syltetøj eller ost.
Kamillete eller saftevand af sød blandet naturligt saft. 
Kartoffelmos med mosede velkogte gulerødder, lidt hakket kogt kylling, dampet fisk eller mild kødsovs kun med lidt salt, evt hjemmelavede kødboller. Put en smørklat i mosen.
Velkogt havregrød med et drys sukker og evt lidt piskefløde over. Tvebakker og knækbrød er også godt at gnave, og har hun tynd mave er et revent æble om dagen også godt.
Hold hende fra mælk, og giv hende ikke grønsager ud over ærter, gulerødder og kartofler. Ingen stegte ting
Så skulle hendes lille mavse hurtigt komme sig igen.

Det er helt normalt at børn går fra fodderet i nogle dage ved en maveinfektion, og også at de taber sig lidt. Det sker der intet ved.
Er hendes mave ikke i orden efter en 4-5 døgn, så skal du snakke med lægen.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for hjælpen Hun er helt vild med drikkeyoghurt. Mht. pillerne var jeg ikke sikker på om jeg måtte give hende dem. Vi andre spiser dem selv for tiden pga. maven.

Havregrød med sukker spiser hun med velbehag om morgenen, men resten af dagen, vil hun ikke rigtig spise.

Det har stået på nu i 4 dage. Altså der sker også meget lige nu - hun har skiftet dagpleje, og vi er ved og flytte. Måske det også kan være det?

Men jeg prøver og gøre som du skriver Tak igen!

God jul!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.