Hvad arbejder i som/studerer til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

piadas

mettenoah skriver:

Så spændende at læse jeres indlæg, mit er lidt anderledes..

men jeg kan da skrive lídt..

Efter folkeskolen var jeg på efterskole (10kl.)

Så påbegyndte jeg uddannelsen til faglært landmand m. speciale i islandske heste på Landbrugsskolen Sjælland (Roskilde)
Var bl.a. i praktik i farestald i 1år.
På Island for at træne heste frem mod kåring og VM.
På Læsø og træne og sælge islandske heste.
Afholder ridekurser i DK, Norge, Sverige og Færøerne.
Udarbejder en rideundervisnings dvd med en af DK´s bedste islandsheste intruktører, hvor jeg er rytter på dvd´en.
Består dansk islandshesteforenings B-intruktør prøver.
Faglært i 2007.
Bor fast på Læsø, og venter min søn Noah, (nu 2år)
Arbejder fast med tilridning, træning og turridning på Læsø.
Venter nu barn igen til januar 2011 og vi er flyttet til Aalborg, hen hvor bedsteforældrene er i nærheden..
Min mand læser nu til pædagog og jeg søger ind som jordemoder efter min barselsperiode.

Det var da spændende - og anderledes end den verden, jeg kommer fra!

Min datter på 6 år går til ridning og er vild med det, men det har hun fra sin far. Jeg tager kun med, fordi det er det, hun gerne vil gå til og så synes jeg, det er vigtig at støtte op omkring det! Jeg er meget mere til alt med en bold, men det skal hun jo ikke lide under!

Og endnu en der gerne vil være jordemoder - vi er vist en 3-4 stykker efterhånden! Sjovt, men du er vist den eneste, der har tænkt sig at gøre noget ved det, så vidt jeg husker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Sofia

DK skriver:

Åbenrå er perfekt! Det var ikke et problem at køre derned da jeg arbejde der, det er jo motorvej hele vejen! Så kan vi skiftes til at køre Der var faktisk en fra Horsens og et par stykker fra Vejle der pendlede hver dag, plus det bare var en kanon arbejdsplads! Ihhh hvor bliver det hyggeligt!

SÅ HYGGELIGT! Morten og jeg har snakket om at købe hus i Kolding området, hvis jeg er så heldig at få job dernede

Anmeld

13. december 2010

Marco2

Jamen jeg er matematisk student fra Frederikshavn Gymnasium.

Derefter flyttede jeg til Århus (fra Skagen hvor jeg er født og opvokset) da jeg fik arbejde i Magasin, som lige var blevet ombygget og jeg skulle så være med til at opbygge dennye kiosk og hjemmelavede chokoladeafd.

Efter 1 år startede jeg på HA almen på Handelshøjskolen i Århus. Det var meningen at jeg skulle fortsætte på Cand. Merc, men fandt ud af at jeg heller ville være praktiker end teoretiker indenfor markedsføring, så jeg søgte ind som grafiker. Og var én af de få heldige der fik en elevplads. Det tog 4 1/2 år og sidenløbende med det læste jeg nogle markedsføringsfag på merkonom.

Da jeg blev færdiguddannet blev jeg der hvor jeg var uddannet, og tog fag til overbygningen på Den Grafiske Højskole i København. Mangler stadig et par moduler for at være helt færdig.

Jeg havde længe gået med et ønske om at "prøve selv" så efter en del år sprang jeg ud som selvstændig. Jeg havde i starten bare "tegnestue" hjemme, men da det gik rigtig godt tog jeg efter 2 år en partner ind og vi flyttede i lækre lokaler downtown.

Efter 5 år som selvstændig valgte jeg ved årsskiftet at sige stop. At være ambitiøs selvstændig og gerne vil ha' en finger med i det hele og en finger på pulsen, harmonerede for mig ikke med det at have et barn. Følte ikke jeg kunne gi' mig 100% i begge "verdener", så jeg sagde stop for "biksen".

Fik job hos en af mine kunder på 30 timer, så jeg kan være der for vores datter, så det ikke bare er hente, bringe, aftensmad og putning. Sådan er det for mange, men når jeg havde muligheden blev det mit valg. 

Men i min barsel skal jeg finde ud af hvad jeg vil med mit liv  sikke en floskel, men jeg trænger til fuldstændig luftforandring, så jeg skal have fundet ud af hvad jeg vil. For grafisk designer skal det ikke være mere. Nu vil jeg prøve noget nyt, så jeg glæder mig til at komme igang med den proces, og glæder mig til hvad jeg kommer til at skulle igang med. 

Det var lidt om mig og hvad jeg går rundt og roder med til daglig

Og om 11 arbejdsdage har jeg BARSEL!! Det havde jeg jo ikke som selvstændig så det bliver daaaajlllyyyy!!

Og fed tråd og fedt at så mange har skrevet en masse spændende ting!

AG

Anmeld

13. december 2010

JonTri

Jamen jeg gik ud af skolen i 2000 og kom herefter på HF i Silkeborg, som jeg afsluttede i 2002. Herefter arbejdede jeg i hjemmeplejen og i februar 2003 kom jeg ind på sygeplejeskolen i Viborg. Her blev jeg BA in nursing i 2006 og kom efterfølgende på en lukket almen psykiatrisk afdeling. Efter et halvt år der kom jeg en etage ned og startede som sygeplejerske på en lukket modtagerafdeling... her er jeg stadig. Har dog en drøm om at læse til sundhedsplejerske eller komme på skadestue efter endt barsel

Elsker psykiatrien, men er også blevet mærket af den og bekymret for at brænde ud, så må hellere trække stikket og evt vende tilbage senere

Anmeld

13. december 2010

Multebær

rikkekrogh skriver:

Jamen jeg gik ud af skolen i 2000 og kom herefter på HF i Silkeborg, som jeg afsluttede i 2002. Herefter arbejdede jeg i hjemmeplejen og i februar 2003 kom jeg ind på sygeplejeskolen i Viborg. Her blev jeg BA in nursing i 2006 og kom efterfølgende på en lukket almen psykiatrisk afdeling. Efter et halvt år der kom jeg en etage ned og startede som sygeplejerske på en lukket modtagerafdeling... her er jeg stadig. Har dog en drøm om at læse til sundhedsplejerske eller komme på skadestue efter endt barsel

Elsker psykiatrien, men er også blevet mærket af den og bekymret for at brænde ud, så må hellere trække stikket og evt vende tilbage senere

wow respekt for dit valg. Jeg har stor beundring for mennesker der vælger i psykiatrien. Det må være hårdt men til tider også meget belønnende af føle man virkelig kan gøre en forskel for et andet menneske.

Anmeld

13. december 2010

Multebær

piadas skriver:

Wow, du ender da som politiker en dag. Du lyder da virkelig til at gøre noget ved de ting, du brænder for! Spændende!

Jeg tager hatten af for det frivillige arbejde, du udfører. Jeg kunne godt tænke mig at lave noget lignende, men føler slet ikke tiden er til det. Det har vist begrænset sig til forældrebestyrelserne i børnehaverne og i min søns klasse o.lign., men jeg har da en ide om, at når børnene bliver større og min mand forhåbentligt arbejder knap så meget, at jeg får mere overskud til det!

Ja jeg kunne godt forstille mig at 'ende' som politiker :-) 

Det frivillige arbejde kommer til at vige pladsen for baby og familie de næste par år. Du har nemlig ret det er svært at finde tid og overskud når man er småbørnsfamilie.

Det er ret sejt at du er aktiv i forældrebestyrelsesarbejde synes jeg. Det kan jeg nok heller ikke lade være med når den tid kommer 

Anmeld

13. december 2010

Multebær

mettenoah skriver:

Så spændende at læse jeres indlæg, mit er lidt anderledes..

men jeg kan da skrive lídt..

Efter folkeskolen var jeg på efterskole (10kl.)

Så påbegyndte jeg uddannelsen til faglært landmand m. speciale i islandske heste på Landbrugsskolen Sjælland (Roskilde)
Var bl.a. i praktik i farestald i 1år.
På Island for at træne heste frem mod kåring og VM.
På Læsø og træne og sælge islandske heste.
Afholder ridekurser i DK, Norge, Sverige og Færøerne.
Udarbejder en rideundervisnings dvd med en af DK´s bedste islandsheste intruktører, hvor jeg er rytter på dvd´en.
Består dansk islandshesteforenings B-intruktør prøver.
Faglært i 2007.
Bor fast på Læsø, og venter min søn Noah, (nu 2år)
Arbejder fast med tilridning, træning og turridning på Læsø.
Venter nu barn igen til januar 2011 og vi er flyttet til Aalborg, hen hvor bedsteforældrene er i nærheden..
Min mand læser nu til pædagog og jeg søger ind som jordemoder efter min barselsperiode.

Elsker Islandske heste - hvor er det dog en skøn karriere du har.

Jeg har været en ivrig isdyrs rytter og har reddet en del konkurrencer i hele landet. Det kom dog til at vige pladsen for studier i udlandet. Nu er det mere penge og tid som holder mig tilbage. Har en klar idé om at komme igang igen på et tidspunkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.