Hvad arbejder i som/studerer til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Elvers

Jeg vil også lige være med! God tråd

Jeg har altid troet at jeg skulle et eller andet med musik, men i 3.g kom jeg på andre tanker, og fandt ud af at sproglig linje ikke var det jeg skulle have valgt... så jeg tog 1 ½ år ekstra på HF enkeltkurser og blev matematisk student også. Det skulle jeg så bruge til at søge ind som tandlæge, men lige præcis det år jeg søgte ind, steg snittet, som ellers havde ligget stabilt flere år forinden What to do? Jamen så forsøgte jeg at studere biokemi, men det var egentlig slet ikke mig og droppede så ud, og startede istedet på læreruddannelsen sommeren efter. Nu skulle jeg gerne blive færdig som lærer til sommer, hvis lillemanden vil lege med på den leg og så skal jeg barsle den nogle måneder derefter!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

CA

Skæg tråd

Jeg er uddannet social- og sundhedshjælper og arbejdede i hjemmeplejen i 3 år. Først  kommunalt og derefter i privatfirma. Var rigtig glad for at arbejde i det private. Der kunne jeg få lov til at udføre mit arbejde ordentligt Er helt vild med at arbejde med ældre og andre der har brug for lidt hjælp for at få hverdagen til at fungere. Alligevel kom jeg til at kede mig lidt... Det blev lidt en hyggetjans. Samtidig med at ryggen brokkede sig noget så gevaldigt.  

I et år - indtil d. 31. juli i år har jeg været ansat på en efterskole som volontør. Ikke ligefrem det job der gav flest penge i kassen, men var rigtig glad for at arbejde med elverne der. Vi bor stadig på skolen i en lærerbolig og jeg vikarierer derovre indimellem.

Når min barsel er slut tager jeg social- og sundhedsassistent uddannelsen.  Vil gerne læse til ergoterapeut eller jordemoder, men nu må vi se hvad det blir til. Vil gerne have en ordentlig børneflok og Martin vil gerne læse videre på et tidspunkt. Vi vil også gerne et år på højskole i norge, hvis det blir muligt. 

Så ja, vi får se hvad det blir til...

Anmeld

10. december 2010

Mettemus

Jeg læser på uni i Århus hvor jeg har hovedfag i nordisk sprog og litteratur og sidefag i historie. Jeg er pt. på mit 7. semester som jeg regner med at afslutte inden den lille melder sin ankomst. Næste semester tager jeg et enkelt fag, og så holder jeg ellers barsel indtil februar næste år. Herefter får jeg en blød opstart igen, når jeg efter et år vender tilbage for at færdiggøre 8. semester. Herefter er der ca. et år til jeg er færdig og har skrevet speciale (7-9-13).

Når jeg engang (forhåbentligt sommeren 2013) bliver færdig, vil jeg gerne have et pædagogikum så jeg kan undervise i dansk og historie i gymnasieskolen.

Anmeld

10. december 2010

Maria-s

Jamen jeg blev matematisk student i 2001, derefter havde jeg et sabbatår med lidt forskelligt arbejde, da jeg var skoletræt og ikke rigtig vidste hvad jeg ville. Så tog jeg en privat 2årig udd. som designer/ konstruktør og arbejdede derefter som skrædder ved en kjoledesigner i Århus i en rum tid. Fandt ud af at man nogengange skal passe på med at gøre hobby til levevej og valgte derfor at læse til indkøber (eller korrekt titel: Designteknolog med speciale i indkøb) på TEKO i Herning. Blev færdig december 2007. Fik job hos stor dansk modevirksomhed i Feb. 2008 hvor jeg nu arbejder som indkøber med fokus på miljøvenlig og etisk korrekt produktion, samt sponsorrelaterede projekter.

Anmeld

10. december 2010

karina pigen

Maria-s skriver:

Jamen jeg blev matematisk student i 2001, derefter havde jeg et sabbatår med lidt forskelligt arbejde, da jeg var skoletræt og ikke rigtig vidste hvad jeg ville. Så tog jeg en privat 2årig udd. som designer/ konstruktør og arbejdede derefter som skrædder ved en kjoledesigner i Århus i en rum tid. Fandt ud af at man nogengange skal passe på med at gøre hobby til levevej og valgte derfor at læse til indkøber (eller korrekt titel: Designteknolog med speciale i indkøb) på TEKO i Herning. Blev færdig december 2007. Fik job hos stor dansk modevirksomhed i Feb. 2008 hvor jeg nu arbejder som indkøber med fokus på miljøvenlig og etisk korrekt produktion, samt sponsorrelaterede projekter.

efter folkeskolen, tog jeg på efterskole..

startede derefter på Køge handelskole ( HG), vilel være blomsterbinder eller decrotør, men da jeg så alle ville være det og ja lad os sige der er kun begrænset jobs inden for de 2 områder så valgte jeg en anden vej, og at stå i lære i 2 år i butik fandt jeg heller ik lige så spænende.. men arbejdet med mennesker og især børn har altid fangede mig, så startede på PGU i greve som tog 1½ år, og som var adgangs givende på pædagog semi, er ik så boglig stærk så en HF som også gav adgang var ikke en løsning for mig..

kom ind på pædagog semi i sydhavn, efter 3½ år blev jeg færdig.

fik lige efter job i en vuggestue, men nej en dum leder så videre med mig efter 1 år..og nu arbejder jeg i en fritids-ungdomsklub i sydhavnen, og har udlært i 3 år..

næste store drøm inden for job, er at komme ud og arbejde med børm med Autisme

Anmeld

10. december 2010

Sofia

Maria-s skriver:

Det lyder rigtig spændende, og jeg tror du må være rigtig dygtig, for du er da bare gået den lige vej til et fedt job Sejt!

Anmeld

11. december 2010

IAH

Nej, hvor spændende! Jeg har altid gerne ville til Sydamerika, men jeg er overhovedet ikke vild med at flyves, så sådan en lang tur, tror jeg ikke, jeg ville kunne overskue.

Det var da træls med din sygdom. Jeg troede faktisk, det var epilepsi, du havde? Det synes jeg, du har skrevet et eller andet sted...

Nu er det måske mig, der er dum, men hvad kan man egentlig få af jobs, når man har læst statskundskab?Altså, jeg mener, hvilke stillinger kan man søge?

Du må ikke lade flyskrækken holde dig tilbage. Der er en masse ting, der kan gøres ved den.. Jeg er selv bange for det. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan det kan lade sig gøre at svæve rundt i en kæmpe metalbåd.. Jeg hader at lette og lande og at sidde så tæt. Læser altid folderen med sikkerhedsregler før jeg letter... kan den vist udenad nu 

Det er bestemt ikke dumt spurgt! I så fald er 70 procent af dem jeg møder dumme... for de spørger om det samme.  

Statskundskab er studiet i politik og samfund og rigtig mange af politikerne i folketinget har læst det. Men der er meget andet end politiker, man kan blive gymnasielærer i samfundsfag, ansat i statsadministrationen som embedsmand. 

Når jeg er færdig vil jeg eksempelvis gerne ansættes Integrationsministeriet eller Socialministeriet for at være med til at lave indsatser i ghettoområderne. Statskundskaberne er dem, der laver lovene om til hverdag.. populært sagt.

Ja, jeg har også epilepsi. Det er fordi sclerosen har givet mig en hjerneskade, som har ført det med sig. Det er en ret almindelig følgesygdom efter skader på hjernen. Det er heller ikke ualmindeligt at få epilepsi efter at have slået hovedet eller drukket i mange år.

Knus 

Anmeld

11. december 2010

Diana...

Åhh jeg føler mig da helt dum forhold til jer andre 

Nåå men jeg er født og opvokset i butiksbrancen, min farfar har ejet danmarks største sko butik som jeg så har været en del af lige siden jeg kunne kravle hvor jeg startet med at lege med de andre børn der skulle have nye sko, da jeg blev lidt større hjalp jeg til på lageret med at pakke alle de nye var ud og sætte på plads osv, da jeg så blev lidt større blev jeg så ansat i weekenderne og i ferien på lige fod med alle de andre. 

Min far hjalp min farfar i butikken men han ville ikke overtage den da han er alt mulig mand og ville have sit eget firma så min far valgte så at hjælpe min farfar til jeg var gammel nok til at overtage den butik, da jeg var den eneste der virkelig var intreseret iden og elsker arbejdet. 

Nåå men min far og farfar blev så uvenner og vi måtte få en anden fra familien til at hjælpe men da min farfar så skulle have sin årlige rejse rund om jorden med sin kone skulle det andet familie medlem så passe biksen (der arbejdet jeg der ikke mere) snød det andet familie medlem min farfar og hæved en masse penge og holde butikken lukket osv osv men det ende ud i af min farfar mistet så mange penge at han var nød til at sælge sin butik og sin båd, så der mistet jeg jo så også "min" butik der. 

Nåå men jeg var jo så arbejdsløs og lige gået ud af folkeskolen og ville ikke gå i skole igen da jeg var meget ordblind og fik ikke den hjælp i folkeskolen som jeg skulle og følte mig rigtig dum og de ville jeg ikke fortsætte med og jeg vidste at arbejde det kunne jeg, så jeg fik et midlertidigt job på McDonalds som så blev til 5 år og blev så manager der igennem, Men så så at min farfars gamle butik var blevet til en taskebutik og de søgte medarbejder og da de så mit efternavn blev jeg ansat med det samme. 

1/2 efter blev jeg så butiks chef for deres butik i hillerød det er en kæde og det var jeg super glad for og elsket mit job og jeg lavet jo det jeg altid har ville og jeg var sej til det ha ha. 

Nå men jeg mødte så min kæreste i jylland flyttet her over og min chef fik mig ind i en anden kæde her ovre også med tasker og så blev jeg gravid efter kun 14 dage der og blev så fyret  Forstå dem godt men det er bare mega træls når man aldrig har været arbejdsløs og altid har haft flere forskellige jobs på engang bla på en rottefarm med forsøgs dyr osv. 

Nå men jeg blev så sygemeldt resten af graviditeten og gik på barsel og den sluttet så i februar måned hvor jeg så ikke kunne finde et nyt job grunden krisen jeg var arbejdsløs i ca 4-5 måneder så blev jeg gravid igen (ikke planlagt) Og det tog meget hård på mig da jeg havde besluttet mig for at tage min 10 klasse om med start i august men det kunne jeg så ikke fordi jeg var gravid. 

Så nu jeg sygemeldt igen og skal lige have en barsel igennem igen og så skal jeg starte i skole 10 klasse om på VUC i januar 2012 hvor min barsel slutter og efter det år skal jeg så læse til pædagog. 

Og jeg må ærligt indrømme at jeg er RØV træt af at gå hjemme og glæder mig til min barsel slutter så jeg komme igang og jeg føler mig som et und menneske at tænke sådan men for pokker hvor er det røv sygt at bare gå hjemme når man ved man endelig tør begynde i skole igen og bare vil igen.

Nå det blev vidst en LANG smøre og der meget mere endnu ha ha jeg har sprunget en masse over griner. 

Nå knus Diana der vidst er en del bag ud ha ha 

Anmeld

11. december 2010

CA

Diana... skriver:

Åhh jeg føler mig da helt dum forhold til jer andre 

Nåå men jeg er født og opvokset i butiksbrancen, min farfar har ejet danmarks største sko butik som jeg så har været en del af lige siden jeg kunne kravle hvor jeg startet med at lege med de andre børn der skulle have nye sko, da jeg blev lidt større hjalp jeg til på lageret med at pakke alle de nye var ud og sætte på plads osv, da jeg så blev lidt større blev jeg så ansat i weekenderne og i ferien på lige fod med alle de andre. 

Min far hjalp min farfar i butikken men han ville ikke overtage den da han er alt mulig mand og ville have sit eget firma så min far valgte så at hjælpe min farfar til jeg var gammel nok til at overtage den butik, da jeg var den eneste der virkelig var intreseret iden og elsker arbejdet. 

Nåå men min far og farfar blev så uvenner og vi måtte få en anden fra familien til at hjælpe men da min farfar så skulle have sin årlige rejse rund om jorden med sin kone skulle det andet familie medlem så passe biksen (der arbejdet jeg der ikke mere) snød det andet familie medlem min farfar og hæved en masse penge og holde butikken lukket osv osv men det ende ud i af min farfar mistet så mange penge at han var nød til at sælge sin butik og sin båd, så der mistet jeg jo så også "min" butik der. 

Nåå men jeg var jo så arbejdsløs og lige gået ud af folkeskolen og ville ikke gå i skole igen da jeg var meget ordblind og fik ikke den hjælp i folkeskolen som jeg skulle og følte mig rigtig dum og de ville jeg ikke fortsætte med og jeg vidste at arbejde det kunne jeg, så jeg fik et midlertidigt job på McDonalds som så blev til 5 år og blev så manager der igennem, Men så så at min farfars gamle butik var blevet til en taskebutik og de søgte medarbejder og da de så mit efternavn blev jeg ansat med det samme. 

1/2 efter blev jeg så butiks chef for deres butik i hillerød det er en kæde og det var jeg super glad for og elsket mit job og jeg lavet jo det jeg altid har ville og jeg var sej til det ha ha. 

Nå men jeg mødte så min kæreste i jylland flyttet her over og min chef fik mig ind i en anden kæde her ovre også med tasker og så blev jeg gravid efter kun 14 dage der og blev så fyret  Forstå dem godt men det er bare mega træls når man aldrig har været arbejdsløs og altid har haft flere forskellige jobs på engang bla på en rottefarm med forsøgs dyr osv. 

Nå men jeg blev så sygemeldt resten af graviditeten og gik på barsel og den sluttet så i februar måned hvor jeg så ikke kunne finde et nyt job grunden krisen jeg var arbejdsløs i ca 4-5 måneder så blev jeg gravid igen (ikke planlagt) Og det tog meget hård på mig da jeg havde besluttet mig for at tage min 10 klasse om med start i august men det kunne jeg så ikke fordi jeg var gravid. 

Så nu jeg sygemeldt igen og skal lige have en barsel igennem igen og så skal jeg starte i skole 10 klasse om på VUC i januar 2012 hvor min barsel slutter og efter det år skal jeg så læse til pædagog. 

Og jeg må ærligt indrømme at jeg er RØV træt af at gå hjemme og glæder mig til min barsel slutter så jeg komme igang og jeg føler mig som et und menneske at tænke sådan men for pokker hvor er det røv sygt at bare gå hjemme når man ved man endelig tør begynde i skole igen og bare vil igen.

Nå det blev vidst en LANG smøre og der meget mere endnu ha ha jeg har sprunget en masse over griner. 

Nå knus Diana der vidst er en del bag ud ha ha 

Bagefter hvem?  Vi møder alle udfordringer på vores vej og tar uddannelse osv. i den rækkefølge der passer. Forstår godt du kan være træt af at gå hjemme. Det er da virkelig også kedeligt ind i mellem når man bare ser hvordan verden drøner forbi en. Kan du ikke finde på nogle projekter? Jeg blir nødt til at have noget at lave hele tiden, ellers blir jeg tosset af at være herhjemme. Ligenu er det at sy til baby og få fryseren fyldt op

Fedt at du har lyst til at tage begynde i skole igen - you go girl!! 

Anmeld

11. december 2010

Diana...

Carina87 skriver:

Bagefter hvem?  Vi møder alle udfordringer på vores vej og tar uddannelse osv. i den rækkefølge der passer. Forstår godt du kan være træt af at gå hjemme. Det er da virkelig også kedeligt ind i mellem når man bare ser hvordan verden drøner forbi en. Kan du ikke finde på nogle projekter? Jeg blir nødt til at have noget at lave hele tiden, ellers blir jeg tosset af at være herhjemme. Ligenu er det at sy til baby og få fryseren fyldt op

Fedt at du har lyst til at tage begynde i skole igen - you go girl!! 

Det var nu også bare sagt med et glimt i øjet  Jeg har det skam fint med at jeg valgte arbejde i stede for for det har modnet mig på en anden måde og gjort at jeg nu tør tage en uddannelse i stedet plus at der er kommet mange flere hjælpemidler nu for ordblinde end der var den gang. Og jeg har lært så meget af de stede jeg har været især butikken og rottefarmen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.