Alvin & Viola 4 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.275 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. december 2010

Vial

I dag bliver Alvin og Viola 4 måneder

De er blevet så lette. En dag forløber nogenlunde således:

Kl. 8. Vågner børnene og får flaske. Vi leger

Kl. 9.30 morgenlur på ca. 45 min. Derefter flaske og leg

Kl.11.30 middagslur på ca. 2-3 timer i vogn eller i seng

Kl. 14.00 Grød, flaske og leg

Kl. 16.00 eftermiddagslur. Viola en time. Alvin 2 timer. Går vi tur, så sover begge længere.

Kl. 18. aftenflaske, leg og evt. powernap.

Kl. 20. STOR flaske vælling og god nat. De sover til ca. 8 næste morgen.

Det er det rene luksus og jeg er meget heldig. Jeg har også gjort en stor indsats for at give dem en rytme sammen. Viola har dog ikke samme søvnbehov som Alvin, så det giver lidt udfordringer.

Alvin er rigtig god til at lege i kravlegården alene. Han er altid et stort smil. En MEGET mild og glad dreng. Han vejer 8,2 kilo og er 66 cm lang. Han er desværre plaget af en del eksem, så jeg smører ham ind i hormoncreme fra top til tå to gange om dagen. Det synes jeg ikke er så fedt…Han er begyndt at putte hænderne i munden, så han på desværre en gang i mellem have sokker på hænderne, så han ikke æder hormoncremen.

Viola er en hængeplante. Hun vil helst have, at man går rundt med hende og udforsker verden. Hun kan godt lege lidt alene i kravlegården, men kun 10 min. Så klager hun og vil op. Nogle gange er det nok, at jeg bare står og kigger på hende. Hun vejer 7,8 kilo og er 64 cm lang. Hun er en rigtig lille tyk pige og en ædedolk! Hun pludrer og snakker dagen lang. Det lyder så sødt – og så kan hun lave stooore spytbobler.

Vi har lige været syge alle tre. Det var hårdt, synes jeg. De sov ikke så godt, og kunne dårlig drikke deres flasker, men det gik og nu er vi i bedring.

Forleden dag fik de rigtig øje på hinanden. Der fældede jeg altså en tåre. Hold op hvor var det stort. De grinede og hvinede til hinanden. Det er så fantastisk, at de har fået hinanden.  Det er jeg så taknemlig for

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Lærke & Lucas

KaMa skriver:

I dag bliver Alvin og Viola 4 måneder

De er blevet så lette. En dag forløber nogenlunde således:

Kl. 8. Vågner børnene og får flaske. Vi leger

Kl. 9.30 morgenlur på ca. 45 min. Derefter flaske og leg

Kl.11.30 middagslur på ca. 2-3 timer i vogn eller i seng

Kl. 14.00 Grød, flaske og leg

Kl. 16.00 eftermiddagslur. Viola en time. Alvin 2 timer. Går vi tur, så sover begge længere.

Kl. 18. aftenflaske, leg og evt. powernap.

Kl. 20. STOR flaske vælling og god nat. De sover til ca. 8 næste morgen.

Det er det rene luksus og jeg er meget heldig. Jeg har også gjort en stor indsats for at give dem en rytme sammen. Viola har dog ikke samme søvnbehov som Alvin, så det giver lidt udfordringer.

Alvin er rigtig god til at lege i kravlegården alene. Han er altid et stort smil. En MEGET mild og glad dreng. Han vejer 8,2 kilo og er 66 cm lang. Han er desværre plaget af en del eksem, så jeg smører ham ind i hormoncreme fra top til tå to gange om dagen. Det synes jeg ikke er så fedt…Han er begyndt at putte hænderne i munden, så han på desværre en gang i mellem have sokker på hænderne, så han ikke æder hormoncremen.

Viola er en hængeplante. Hun vil helst have, at man går rundt med hende og udforsker verden. Hun kan godt lege lidt alene i kravlegården, men kun 10 min. Så klager hun og vil op. Nogle gange er det nok, at jeg bare står og kigger på hende. Hun vejer 7,8 kilo og er 64 cm lang. Hun er en rigtig lille tyk pige og en ædedolk! Hun pludrer og snakker dagen lang. Det lyder så sødt – og så kan hun lave stooore spytbobler.

Vi har lige været syge alle tre. Det var hårdt, synes jeg. De sov ikke så godt, og kunne dårlig drikke deres flasker, men det gik og nu er vi i bedring.

Forleden dag fik de rigtig øje på hinanden. Der fældede jeg altså en tåre. Hold op hvor var det stort. De grinede og hvinede til hinanden. Det er så fantastisk, at de har fået hinanden.  Det er jeg så taknemlig for

Hvor er de bare lækre.
Og skønt at de har hinanden det vil de få meget glæde af.

Anmeld

10. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Tillykke med de 4 mdr. og dejligt, at hører, at I har fået en hverdag op og kører

De er da bare fantatiske at se på  

Anmeld

10. december 2010

Frk. Himmelblå

Tak for update.

Sikke nogle skønne unger!

Kan godt forstå, det var rørende at se dem "opdage" hinanden. Kan jeg sagtens sætte mig ind i . Smukt øjeblik.

for, at de bevarer den gode døgnrytme.

Anmeld

10. december 2010

Zafir

Tillykke med de 4 mrd Vi runder jo også snart

Hvor er det skønt for dig, at det 'kun' var startvanskeligheder, der gjorde det svært i starten.

Det lyder ikke godt med det der eksem har du slet ikke nogen idé om, hvad det kan komme af???...

Anmeld

10. december 2010

Kløver

tillykke med dem, hvor er det nogle gode billeder

Anmeld

10. december 2010

Vial

Zafir skriver:

Tillykke med de 4 mrd Vi runder jo også snart

Hvor er det skønt for dig, at det 'kun' var startvanskeligheder, der gjorde det svært i starten.

Det lyder ikke godt med det der eksem har du slet ikke nogen idé om, hvad det kan komme af???...

Han er for lille til at have allergi. Det er børneeksem, siger to forskellige læger og en sundhedsplejerkse.

Jeg havde selv ganske lidt som barn - ved jo ikke med donor....

Det er så synd for ham, det klør jo. Det er heldigvis yderst effektivt med kodisoncremen..

Anmeld

10. december 2010

Najsen86

Ej hvor er de skønne de 2  Dejligt at de er så nemme.. det kan man jo kun ønske sig

Anmeld

10. december 2010

Zafir

KaMa skriver:

Han er for lille til at have allergi. Det er børneeksem, siger to forskellige læger og en sundhedsplejerkse.

Jeg havde selv ganske lidt som barn - ved jo ikke med donor....

Det er så synd for ham, det klør jo. Det er heldigvis yderst effektivt med kodisoncremen..

Altså mm... jeg ved nu ikke med små børn, men jeg havde 'børneeksem' agtig hele min 'barndom' til jeg blev 18 år og fandt ud af at det var hvede det handlede om... mmm... Så stoppede je gmed at spise hvede  og blev rask. Efter 8-10 åruden hvede kan jeg nu godt spise det, dog går jeg ikke HVEDE AMOK og spiser det hele tiden, da jeg ikke gider atblive allergisk igen...

Så vær opmærksom... Det KAN altså godt blvie ved og selvom de siger at han ikke kan have allergi endnu, så FÅR han jo mad og der ka altså være allergi fremkaldende ting i... mmm

Anmeld

10. december 2010

Vial

Zafir skriver:

Altså mm... jeg ved nu ikke med små børn, men jeg havde 'børneeksem' agtig hele min 'barndom' til jeg blev 18 år og fandt ud af at det var hvede det handlede om... mmm... Så stoppede je gmed at spise hvede  og blev rask. Efter 8-10 åruden hvede kan jeg nu godt spise det, dog går jeg ikke HVEDE AMOK og spiser det hele tiden, da jeg ikke gider atblive allergisk igen...

Så vær opmærksom... Det KAN altså godt blvie ved og selvom de siger at han ikke kan have allergi endnu, så FÅR han jo mad og der ka altså være allergi fremkaldende ting i... mmm

Ja, det skal man være obs på, men hans eksem har været der fra start af næsten. Det er dog blevet værre - men det var før han fik mad.

Han er meget lys og derved sart hud, så det handler meget om, at han bliver tør, og så udvikler det sig derfra.

Børneeksem er vist en bred betegnelse, tror jeg. For Alvins vedkomne, så er det nogle forskellige faktorer, tror jeg. Varme, kulde osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.