Gode råd ved opkast (1 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.807 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. december 2010

L-Mortil3

Åh ja på den igen.

Skrev for et par dage siden tråden " https://www.baby.dk/debat/77739pi1/boern-03-aar/gud-giv-mig-styrke.aspx " ...

Liam er STADIG syg, hele tiden skyller der nye skoldkopper ind over ham, og lige som han har været opkastfri en hel dag og nat, så er det nu igen startet

Han har nu været syg af skoldkopper siden onsdag sidste uge, og opkast siden mandag i denne uge. (Jeg har så selv haft bræksyge tirsdag og onsdag samt idag - det kan muligvis være det der har smittet ham? ) .

Nå for at nå til pointen!

Han har ikke rigtig spist siden onsdag sidste uge, og det lidt han har spist, er jo så røget op igen.

Hvad giver man børn der lider af opkast?

- Og er der noget man kan give der hjælper til at berolige maven? - Jeg ved somsagt ikke om det stadig er "skoldkoppe opkast" eller desideret "bræksyge".

Hjælp hjælp hjælp, jeg kan snart ikke overskue mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Joan ( Smallie )

A 38 tøre kiks revet æbel med sukker på og citronvand. Ellers giver du jo bare knægten hvad han vil have. Det der er vigtig er jo han får noget at drikke. Så hvis du koger vandet ville det være godt også.

Vi har også bræksyge her hjemme Lille pigen startet søndagnat og resten af mandag og tirsdag og så var jeg lige på arbejde onsdag og så startet knægten her til morgen og der var jeg også selv skidt og manden kom hjem fra arbejde. Så der køre jo en del rund af det.

God bedring til jer

Anmeld

9. december 2010

Janni85

Stakkels ham og dig  Ved desværre ikke noget om opkast hos små børn da mine aldrig har prøvet det så´n rigtigt  Hvad har du prøvet at give ham? På mig selv hjælper hvidt brødt, æbler og youhurt. Men da mine drenge havde skoldkopper kastede de ikke op. De var hjemme i ti dage.

God bedring til jer begge

Anmeld

9. december 2010

L-Mortil3

Han får tilbudt alt hvad hjertet begærer, både hvad han normalt spiser, men også alle ynglingstingene, men intet vil han spise.

Det eneste der glider ned ind i mellem er æblebåde, en enkelt kiks i ny og næ, det ryger jo så som oftest op igen, hvilket også resulterer i vandet afføring... Men puha... Det er bare synd for de små størrelser, ja også for mig, det er ikke sjovt selv at kaste op og så skal tørre op efter drengebassen også.

Anmeld

9. december 2010

Joan ( Smallie )

Line&Liam skriver:

Han får tilbudt alt hvad hjertet begærer, både hvad han normalt spiser, men også alle ynglingstingene, men intet vil han spise.

Det eneste der glider ned ind i mellem er æblebåde, en enkelt kiks i ny og næ, det ryger jo så som oftest op igen, hvilket også resulterer i vandet afføring... Men puha... Det er bare synd for de små størrelser, ja også for mig, det er ikke sjovt selv at kaste op og så skal tørre op efter drengebassen også.

Nej total nitte at tøre bræk op når man selv har kvalme.

Her til morgen inden jeg fandt ud af knægten kastet op fik han mælk at drikke og 10 min senere kom det joså op igen dejligt varmt  Hold da op jeg var tæt på at knække mig da jeg skulle tøre det op.

Altså jeg vil nok prøve at skrælle et æble til ham og rive det grov så lidt sukker over.

Anmeld

9. december 2010

Lone Jakobsen

et godt råd jeg fik fra børneafdelingen i Kolding var at lave lidt stærk saftevand, og tilsætte en smule salt. det plejer at vende processen helt.

er det ikke nok kan du koge en liter vand, tilsætte en spsk drue sukker og en tsk salt. lad det køle helt af, og brug det så til at lave saftevand af. det kan hjælpe selv de mest sarte maver, og druesukkeret er rigtigt godt når man kaster op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.