faderskabsag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

mortilnoahogmelina

Nadia Foged skriver:

Jeg har termin d. 23/6 og der er to mulige fædre, er meget i tvivl om hvordan jeg gør det og er da nervøs for hvor langt tid det tager.
Men er rart at læse lidt af hvad andre folk skriver, men den ene jeg IKKE vil mene det er, vil tage sit ansvar, og den anden afviser det kraftigt .. men det er en længere historie.

Men hvis en af dem nægter at afgive prøve, hvad sker der så i sagen? nogle der ved noget om det ?

Jeg har ikk lige selv prøvede det godt nok , men har læst hørt og kender nogen i situationen , og han kan ikk nægte af aflægge prøve . 

Jeg tror nok han får 3 chancer for at møde op til bloprøvetagning , og gør han ikk det bliver han hentet af politiet , og så har han ik noget valg , Men det kan blive en meget lang sej kamp at komme igennem . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

M&F&C

Nadia Foged skriver:

Jeg har termin d. 23/6 og der er to mulige fædre, er meget i tvivl om hvordan jeg gør det og er da nervøs for hvor langt tid det tager.
Men er rart at læse lidt af hvad andre folk skriver, men den ene jeg IKKE vil mene det er, vil tage sit ansvar, og den anden afviser det kraftigt .. men det er en længere historie.

Men hvis en af dem nægter at afgive prøve, hvad sker der så i sagen? nogle der ved noget om det ?

Når du har opgivet dem som mulige fædre, så SKAL de have taget en blodprøve begge 2 - hvad enten de gider eller ej! Og hvis ikke de møder op til møde på statsamtet, hvor de skal vedkende at de nok skal få taget blodprøve og hvor de bliver informeret om sagens gang, så sendes sagen videre til byretten. Hvis de ikke møder op til det retsmøde (hvor du så også skal deltage som vidne), så bliver de anholdt til at komme ind og afgive forklaring. Efterfølgende kræver retten så, at der skal tages blodprøver, mener det var 2 chancer min datters "far" fik. Som han ikke mødte op til - og derfor blev anholdt til begge blodprøver!

Som du kan høre, har jeg kun erfaring med en torsk, der var total usamarbejdsvillig. Så min datter var knap 2 år, før jeg sad med afgørelsen i hånden, som jo SELVFØLGELIG sagde, at HAN ER far til barnet - noget jeg aldrig har tvivlet på!

Du skal være velkommen til at spørge mere, hvis det er jeg har nemlig hængt meget i telefonen, både til statsamt og retten for at få svar på mine spørgsmål

Anmeld

15. januar 2011

Nadia Foged

Pernille08 skriver:

Jeg har ikk lige selv prøvede det godt nok , men har læst hørt og kender nogen i situationen , og han kan ikk nægte af aflægge prøve . 

Jeg tror nok han får 3 chancer for at møde op til bloprøvetagning , og gør han ikk det bliver han hentet af politiet , og så har han ik noget valg , Men det kan blive en meget lang sej kamp at komme igennem . 

Ja jeg frygter godt nok hvilken svær process det bliver, da han er meget dominerende og når han sætter sig for noget er det sådan ;S:

Anmeld

15. januar 2011

mortilnoahogmelina

Nadia Foged skriver:

Ja jeg frygter godt nok hvilken svær process det bliver, da han er meget dominerende og når han sætter sig for noget er det sådan ;S:

øv bøv , ja det er ikk fedt . 

Anmeld

15. januar 2011

kettner

Nadia Foged skriver:

Jeg har kun prøvet det med mundskrap, men det fik jeg af vide til et møde med retten , a vi alle 3 skulle få lavet 2 prøver hver, inden for 4 uger ellers ville vi blive hentet af politiet og de ville så sørge for at prøverne bliver taget, men jeg fik mundskrap gratis, HELDIGVIS , kan slet ikk holde ud når der skal små nåle i min søn .. så han skal nok få taget de prøver på den ene eller den anden måde, det sørger staten for (;  

Anmeld

15. januar 2011

Mullebergen

Anonym skriver:

er der nogen her inde som har eller kører faderskabsag, og hvor lang tid har det taget når i har fået taget blodprøverne og hvor lang tid har det taget i det hele vis i ikke skulle igennem retten.

jeg føler det virkelig hårdt og kører sådan en sag og jeg tænker meget over det og hvad nu hvis der slet ikk nogen af de jeg har taget op til det er faren og hvad i gjort hvis den som faren ikke ville se sit barn. har i det på samme måde, og hvordan glemte i det ?

Her gik der 3 uger fra sidste mundskrab var taget til vi fik svar, jeg havde dog kun en mulig far 

Hjalte var 4 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.