Nadia Foged skriver:
Jeg har termin d. 23/6 og der er to mulige fædre, er meget i tvivl om hvordan jeg gør det og er da nervøs for hvor langt tid det tager.
Men er rart at læse lidt af hvad andre folk skriver, men den ene jeg IKKE vil mene det er, vil tage sit ansvar, og den anden afviser det kraftigt .. men det er en længere historie.
Men hvis en af dem nægter at afgive prøve, hvad sker der så i sagen? nogle der ved noget om det
?
Når du har opgivet dem som mulige fædre, så SKAL de have taget en blodprøve begge 2 - hvad enten de gider eller ej! Og hvis ikke de møder op til møde på statsamtet, hvor de skal vedkende at de nok skal få taget blodprøve og hvor de bliver informeret om sagens gang, så sendes sagen videre til byretten. Hvis de ikke møder op til det retsmøde (hvor du så også skal deltage som vidne), så bliver de anholdt til at komme ind og afgive forklaring. Efterfølgende kræver retten så, at der skal tages blodprøver, mener det var 2 chancer min datters "far" fik. Som han ikke mødte op til - og derfor blev anholdt til begge blodprøver!
Som du kan høre, har jeg kun erfaring med en torsk, der var total usamarbejdsvillig. Så min datter var knap 2 år, før jeg sad med afgørelsen i hånden, som jo SELVFØLGELIG sagde, at HAN ER far til barnet - noget jeg aldrig har tvivlet på!
Du skal være velkommen til at spørge mere, hvis det er
jeg har nemlig hængt meget i telefonen, både til statsamt og retten for at få svar på mine spørgsmål 
Anmeld