faderskabsag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
15 svar
0 synes godt om
9. december 2010

Anonym trådstarter

er der nogen her inde som har eller kører faderskabsag, og hvor lang tid har det taget når i har fået taget blodprøverne og hvor lang tid har det taget i det hele vis i ikke skulle igennem retten.

jeg føler det virkelig hårdt og kører sådan en sag og jeg tænker meget over det og hvad nu hvis der slet ikk nogen af de jeg har taget op til det er faren og hvad i gjort hvis den som faren ikke ville se sit barn. har i det på samme måde, og hvordan glemte i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Noneother

Anonym skriver:

er der nogen her inde som har eller kører faderskabsag, og hvor lang tid har det taget når i har fået taget blodprøverne og hvor lang tid har det taget i det hele vis i ikke skulle igennem retten.

jeg føler det virkelig hårdt og kører sådan en sag og jeg tænker meget over det og hvad nu hvis der slet ikk nogen af de jeg har taget op til det er faren og hvad i gjort hvis den som faren ikke ville se sit barn. har i det på samme måde, og hvordan glemte i det ?

Altså. Vi valgte at gå uden om amtet og al det der.

Vi bestilte en mundskrabetest til ca. 1500kr. -Så fik vi svar efter 8 dage. Hvis der er flere mulige fædre koster det vidst et par hundrede ekstra, men jeg synes klart at det er pengene værd, at få så hurtig en afklaring.

Jeg har hørt at det godt kan tage omkring et halvt år ellers.

Anmeld

9. december 2010

SHERO

Vi fik taget blodprøver da han var ca. 4 måneder, 3½ uge efter sidste blodprøve fik vi svar, men så tog det så liiige 4 næsten 5 måneder før hans far havde anerkendt efterfølgende, og sagen blev afsluttet... Det er med at holde statsamtet lidt i ørene, de rykkede først for besked efter jeg havde ringet. Han anerkendte først sidste dag inden sagen ville være sendt videre til retten...

Anmeld

9. december 2010

Sees

Jeg har været igennem en faderskabssag - Fra sidste blodprøve var taget (Da Emil var 5 mdr. gammel) gik der 6 uger og så havde jeg svaret i postkassen..
Derefter manglede der "bare" at Emils far skrev under på at det var ham der var faderen, og gjorde han ikke det ville han "bare" blive dømt som far i retten - Men så langt kom vi heldigvis aldrig.

Trods at jeg var 100% sikker i min sag, så synes jeg også det var en hård proces, og der faldte en stort pres fra mine skuldre, da jeg kunne åbne brevet med resultatet.

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

Sees. skriver:

Jeg har været igennem en faderskabssag - Fra sidste blodprøve var taget (Da Emil var 5 mdr. gammel) gik der 6 uger og så havde jeg svaret i postkassen..
Derefter manglede der "bare" at Emils far skrev under på at det var ham der var faderen, og gjorde han ikke det ville han "bare" blive dømt som far i retten - Men så langt kom vi heldigvis aldrig.

Trods at jeg var 100% sikker i min sag, så synes jeg også det var en hård proces, og der faldte en stort pres fra mine skuldre, da jeg kunne åbne brevet med resultatet.

det var da ikke lang tid efter den sidste blodprøvede, vi har været i igennem 6 måneder allerede. og vi skal først have taget blodprøver i januar . håber da lidt der kun går 6 uger før jeg få svar så

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

det var da ikke lang tid efter den sidste blodprøvede, vi har været i igennem 6 måneder allerede. og vi skal først have taget blodprøver i januar . håber da lidt der kun går 6 uger før jeg få svar så

Var lige inde og kigge, men kan ikke bidrage med noget, men det er jo lærerigt, at se hvad andre har af erfaringer.
Og så får du lige et knus med på vejen.
Puuhha..det må da være belastende, at skulle alt det igennem.
Men jeg håber da, at du snart får styr på tingene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Var lige inde og kigge, men kan ikke bidrage med noget, men det er jo lærerigt, at se hvad andre har af erfaringer.
Og så får du lige et knus med på vejen.
Puuhha..det må da være belastende, at skulle alt det igennem.
Men jeg håber da, at du snart får styr på tingene.

Kærligst
Sussie

tak skal du have jeg håber også snart vi få styr på det, for det fylde meget i ens tanker . tak for krammet

Anmeld

20. december 2010

Pige2009

Jeg kan kun svare på spørgsmålet omkring hvorvidt faderen ønsker at se sit barn eller ej. Lauras far har ikke altid meldt lige klart ud og mit udgangspunkt var så, at jeg ville gøre alt, hvad der stod i min magt for at han ville, så jeg senere kunne se Laura i øjnene, såfremt han valgte fra.

Mit råd er at du forsøger at få ham til det, såfremt han melder fra til barnet, for så kan du sige, du har gjort, hvad du kunne. Ønsker han så derefter ikke at se barnet, må du acceptere dette og komme videre med god samvittighed

Ønsker dig al mulig held og lykke med det hele med ønsket om snarlig afklaring 

Anmeld

29. december 2010

N&J

Med mundskrap, som kbh tilbyder istedet for blodprøver til min datters far havde anerkendt faderskabet og det endelig brev var i min hænder gik omkring 4 mdr., de længste fire mdr. i mit liv, har ingen gode råd til at "glemme" tiden indimellem, blot sige at det er helt fantastisk endelig at stå med det sort på hvidt også selvom man ikke var i tvivl.. 

Anmeld

15. januar 2011

Nadia Foged

Jeg har termin d. 23/6 og der er to mulige fædre, er meget i tvivl om hvordan jeg gør det og er da nervøs for hvor langt tid det tager.
Men er rart at læse lidt af hvad andre folk skriver, men den ene jeg IKKE vil mene det er, vil tage sit ansvar, og den anden afviser det kraftigt .. men det er en længere historie.

Men hvis en af dem nægter at afgive prøve, hvad sker der så i sagen? nogle der ved noget om det ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.