det er så nemt!
en stor bradepande (du ved den til ovnen) der i bager du en chokoladekage...altså en med noget gods i, så tager du en skål, tallerken eller noget rundt som passer i størelsen, og skære et ottetal ud, så tager du en kop, glas, eller en lille skål og stikker hullerne ud i ottetallet...(lyder det besværligt?)
de stykker kage som du har fra hullerne i ottetallet vælger du det pæneste, og deler i to, således at du har to halve cirkler, dem klapper du sammen og stiller på skrå lige i midten af ottetallet, sådan at de former en bro...stadig forvirret? det tager længere tid at forklare end at lave den, lol.
så er det glasur, jeg har altid valgt en stiv glassur, sådan at det kan holde på formen, og det er jo så smeltechokolade jeg har brugt...det smørre jeg ud over hele banen, og mens glassuren stadig er stiv pynter du den op med alt hvad din fantasi byder dig...
jeg har brugt flag på det yderste af ottetallerne, altså der hvor en racerbil vil glade af banen når man drøner hurtigt, så har jeg brugt små m&m´s til at forme hegnet på broen, og for at markere buen under broen, der hvor bilerne køre igennem...prikken over iét er jo så hvis man kan finde de racerbiler som jeg engange havde, det var små biler til at stikke lys i, man plejer at kan få dem i dreisler o.s.v. drengene har elsket deres kage hver år...lol...jeg tror sgu jeg har et billede et eller andet sted, på gammeldages facon altså, hvis jeg finder det skal jeg nok få det scannet ind og vise dig.
mums, man bliver så grattet af at lave sådan en!
Anmeld