KALAHA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. august 2008

Loggidut

nu skal jeg sgu vide det...det der sørøverskib....er det mon BM´S ópskrift på en lagkage...? det der creme ligner altså den....aj aj...du er bare så kreativ...så kan jeg sgu godt glemme alt om den racerbane jeg plejede at lave til drengene...lol....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2008

linemus

Aj, en racerbane??!!! Det ville da lige præcis være dét, Sebastians fødselsdagskage skulle forestille! Hvordan lavede du den?

Line - med møgunge der ikke vil sove

Anmeld

30. august 2008

Loggidut

det er så nemt!

en stor bradepande (du ved den til ovnen) der i bager du en chokoladekage...altså en med noget gods i, så tager du en skål, tallerken eller noget rundt som passer i størelsen, og skære et ottetal ud, så tager du en kop, glas, eller en lille skål og stikker hullerne ud i ottetallet...(lyder det besværligt?)

de stykker kage som du har fra hullerne i ottetallet vælger du det pæneste, og deler i to, således at du har to halve cirkler, dem klapper du sammen og stiller på skrå lige i midten af ottetallet, sådan at de former en bro...stadig forvirret? det tager længere tid at forklare end at lave den, lol.

så er det glasur, jeg har altid valgt en stiv glassur, sådan at det kan holde på formen, og det er jo så smeltechokolade jeg har brugt...det smørre jeg ud over hele banen, og mens glassuren stadig er stiv pynter du den op med alt hvad din fantasi byder dig...

jeg har brugt flag på det yderste af ottetallerne, altså der hvor en racerbil vil glade af banen når man drøner hurtigt, så har jeg brugt små m&m´s til at forme hegnet på broen, og for at markere buen under broen, der hvor bilerne køre igennem...prikken over iét er jo så hvis man kan finde de racerbiler som jeg engange havde, det var små biler til at stikke lys i, man plejer at kan få dem i dreisler o.s.v. drengene har elsket deres kage hver år...lol...jeg tror sgu jeg har et billede et eller andet sted, på gammeldages facon altså, hvis jeg finder det skal jeg nok få det scannet ind og vise dig.

mums, man bliver så grattet af at lave sådan en!

Anmeld

30. august 2008

linemus

Den lyder altså fantastisk :D Og perfekt til Sebastian, der er vild med biler og racerbiler og især Disney's Cars. Jeg har dog lige et par spørgsmål ;) Tror du, der er nok kage til ca. 20 børn i børnehaven? Jeg fatter ikke helt det med broen... Altså, hvad mener du med at de to "halvmåner" klappes sammen til en bro?? Skal de bare stå ved siden af hinanden? Smører du kun chokolade oven på kagen eller også på siderne? Og tilsidst: Har du en god velegnet opskrift? ;) Jeg vil super gerne se et billede, hvis du kan finde det. Ih, jeg glæder mig til at lave den - idéerne springer frem nu :D Knus Line

Anmeld

30. august 2008

Loggidut

ja....nu er du godt nok hård her om aftenen...i morgen skal jeg forsøge med det billede...hvad tid er det du skal lave den?

ja broen er lavet ved at du stikker ud inde i 8.tallet med en kop eller andet, og den runde kage som der bliver ud af det, skære du over på midten, og stiller ved siden af hinanden så de danner en bro

og ja jeg har smurt glassur ud over hele kagen, så den så glat ud über alles...her er kunsten så ikke at overvarme smeltechokoladen, for så bliver den altså grå!

fik du svar på det meste?

Anmeld

30. august 2008

Loggidut

ARK...OG OPSKRIFT...DU KAN JO SPRINGE OVER HVOR GÆRDET ER LAVEST...AJ CAPS og købe nogle æsker af de der pulverkager...ellers skal jeg lige prøve at gå i gemmeren til i morgen...er det ok

Anmeld

31. august 2008

linemus

No rush!! Han har først fødselsdag d.16. sep. ;)

Tjek... tjek... tjek... Jeg mangler lige at høre, om du tror, der er nok kage til en flok små børnehavebørn (ca. 20 stk). De skal vel bare have et bette stykke hver. Tror den vil blive et kæmpe hit dernede!

Anmeld

31. august 2008

Loggidut

den vil blive et stort hit!

ja hvis du nu er smart, så tager du alle stumperne med, altså alt det du skære væk, så skulle der jo nok være rigeligt...normalt plejer det at være fødselsdagsbarnet her i huset som får broen...ved ikke hvorfor den er så stort et hit, men det er den altså!

jeg tror sørme jeg skal finde på en god ide til en kage til en pige...måske en cirkelinekage?

øh fik jeg sagt at jeg plejer at hive racerbanen op på et spækbræt når jeg har skåret den...noget vrikkelvorent noget, men meget pænere!

Anmeld

31. august 2008

ka li ja

ja det er bare fyldet og topping fra bm kage.... det er jo vidunderligt....(L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.