Tjekker i jeres bryster for knuder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får du tjekket dine bryster for knuder?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.309 visninger
23 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Low

Ja, tjekker i jeres bryster for knuder og bliver i undersøgt nærmer af professionelle?

Nu tænker jeg blandt andet på kræft knuder. Det er så sørgeligt at mange kvinder bliver ramt af brystkræft og at for lidt går til lægen og bliver tjekket for det.

Jeg skal op til lægen på fredag oprindeligt fordi jeg tror jeg havde brystbetændelse men nu tror jeg det er væk men så snakkede Alexanders far om at han synes(den gang vi var sammen, for over et år siden) at jeg havde en knude. Men jeg kunne ikke selv finde den. Så nu skal lægen lige kigge på brysterne, dem har jeg aldrig fået tjekket før.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

AnneBJ

Jeg har svaret nej.

Når jeg er i bad sæber jeg dem jo ind, og mærker derfor på dem. Mærker ikke som sådan efter knuder, og kan være i tvivl om, om jeg ville opdage en hvis den var der.

Har af og til tænkt på, at få lægen til at gøre det, men synes også det virker "dumt" at jeg ikke selv ved hvordan man gør...

Anmeld

8. december 2010

Low

AnneBJ skriver:

Jeg har svaret nej.

Når jeg er i bad sæber jeg dem jo ind, og mærker derfor på dem. Mærker ikke som sådan efter knuder, og kan være i tvivl om, om jeg ville opdage en hvis den var der.

Har af og til tænkt på, at få lægen til at gøre det, men synes også det virker "dumt" at jeg ikke selv ved hvordan man gør...

Ja, det der med dumt tænker jeg også for jeg kunne intet mærke da Alexanders far synes der var noget ved mig så jeg gik aldrig til lægen. 

Jeg tror der er for mange der ikke får det tjekket da man lige som os er lidt bange for det virker dumt at lægen skal bruge et par min. på at mærke.

Anmeld

8. december 2010

AnneBJ

Low skriver:

Ja, det der med dumt tænker jeg også for jeg kunne intet mærke da Alexanders far synes der var noget ved mig så jeg gik aldrig til lægen. 

Jeg tror der er for mange der ikke får det tjekket da man lige som os er lidt bange for det virker dumt at lægen skal bruge et par min. på at mærke.

Og måske også lidt grænseoverskridende at skulle be sin læge om "at kigge/mærke på sine bryster"...?

Jeg lover hermed mig selv, at jeg får det gjort når jeg er til GU igen - efter graviditet!

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Ja jeg tjekker det selv hver dag når jeg er i bad og får det tjekket hos min læge 4-5 gange om året....

Jeg har lært hos min læge hvordan jeg tjekker mine bryster.

Min mormor har haft brustkræft og fik det i en meget ung alder, derfor tør jeg ikke lade være med at tjekke mine bryster...

Har en gang også fundet en knude, kom til scanning og fik taget nogen prøver af den. men heldigvis var der ikke noget....

Kram

Anmeld

8. december 2010

Low

AnneBJ skriver:

Og måske også lidt grænseoverskridende at skulle be sin læge om "at kigge/mærke på sine bryster"...?

Jeg lover hermed mig selv, at jeg får det gjort når jeg er til GU igen - efter graviditet!

Ja, det er også lidt grænseoverskridende men det er det også at ligge med enden bar mod en læge eller JM synes jeg .

Hvad er GU? 

Anmeld

8. december 2010

slettet_7530

Får mine undersøgt ved egen læge som er kvinde 1 gang om året

Anmeld

8. december 2010

Low

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Ja jeg tjekker det selv hver dag når jeg er i bad og får det tjekket hos min læge 4-5 gange om året....

Jeg har lært hos min læge hvordan jeg tjekker mine bryster.

Min mormor har haft brustkræft og fik det i en meget ung alder, derfor tør jeg ikke lade være med at tjekke mine bryster...

Har en gang også fundet en knude, kom til scanning og fik taget nogen prøver af den. men heldigvis var der ikke noget....

Kram

Uff, klarede din mormor det?

Det er godt at høre at du er en af dem der får det tjekket ofte . Det er så lidt der skal til at få dem tjekket og det er ens liv der står på spil i sidste ende

Anmeld

8. december 2010

LouiseNielsen

Low skriver:

Uff, klarede din mormor det?

Det er godt at høre at du er en af dem der får det tjekket ofte . Det er så lidt der skal til at få dem tjekket og det er ens liv der står på spil i sidste ende

Ja hun klarede det... men fik fjernet hele hendes ene bryst!

Tør ikke lade være med at tjekke....

Anmeld

8. december 2010

Low

LouiseNielsen skriver:

Ja hun klarede det... men fik fjernet hele hendes ene bryst!

Tør ikke lade være med at tjekke....

Ej, hvor trist . Har hun fået lavet et nyt bryst eller har hun kun et så?

Jeg kan godt forstå du ikke tør at lade vær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.