Kontrolfreak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

karina pigen

Carina87 skriver:

Ja, jeg kan bedst lide at have kontrol og overblik, så derfor skal jeg også være helt sikker på at jeg har styr på mad, brød og kage til barselsbesøg og vores trætte dage efter fødslen

Så Fryseren er så småt ved at fyldes.

Der er indtil videre lavet: Lassagne, Fyld til fadkoteletter, Pølsehorn, Lyse boller, Grovboller, Småkager

Der skal de næste dage laves: Kødsovs, Kanelsnegle, Pæretærter, Hindbærtærter, Fastelavnsboller(det er jo i januar - så må man godt), Muffins

Ja, kontrolfreak er man vel. Men noget siger mig at jeg ikke gidder stå i køkkenet når jg kan sidde og se på mit vidunder

Forslag til retter man ellers kan smide i fryseren og nemt varme op?

jaaa du kommer da også bare herhjem og forsætter.. kan slet ik overskue det med at lave mad på forhånd..

jeg tænkte bare..masser af rugbrød... hehe men måske os reeet kedeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Moaaar <3

Hvor er manden i det her ?

Er jeg den eneste heldig ejer af en mand der er fantastisk i et køkken og som kan klare det uden jeg behøver at deltage i madlavningen?

Anmeld

8. december 2010

Maria-s

Altså sådan en god hønsekødssuppe til de kolde dage er også dejlig at hive op af fryseren og så kan du jo lige lave tarteletfyld også til fryseren af det kogte hønskød

Men ellers så bare alle mulige gryderetter. Jeg synes faktisk tit det er ligefør de blivere bedre end hvis man spiser det lige når det er lavet

Du kan også købe kyllingefileter og marinere dem for derefter at smide dem i fryseren. Så marinere de færdige mens de tøer op, så skal de jo bare lige steges

Men ja masser af frikadeller løsfrossen er godt. Det kan hives op til både en frokost og aftensmad (eeellsker frikadeller )

Anmeld

8. december 2010

CA

Prutten 31+ skriver:

Hvor er manden i det her ?

Er jeg den eneste heldig ejer af en mand der er fantastisk i et køkken og som kan klare det uden jeg behøver at deltage i madlavningen?

Manden sidder klar ved spisebordet Nej, køkkenet er ikke der han færdes allermest. Kun når der skal laves stegt flæsk, koteletter, eller noget med pølser. Ikke fordi han ikke kan finde ud af at lave andet, men fordi han har bildt sig ind at det er det eneste han kan lave Og jeg gider ike æde det, så det blir når jeg ikke er hjemme...  Det kunne være rart hvis han engang i mellem lavede mad, men skal jeg så til at hænge lamper op og lave bil?? Nej tak du Det kommer nok når der kommer børn i huset...  

Anmeld

8. december 2010

CA

Maria-s skriver:

Altså sådan en god hønsekødssuppe til de kolde dage er også dejlig at hive op af fryseren og så kan du jo lige lave tarteletfyld også til fryseren af det kogte hønskød

Men ellers så bare alle mulige gryderetter. Jeg synes faktisk tit det er ligefør de blivere bedre end hvis man spiser det lige når det er lavet

Du kan også købe kyllingefileter og marinere dem for derefter at smide dem i fryseren. Så marinere de færdige mens de tøer op, så skal de jo bare lige steges

Men ja masser af frikadeller løsfrossen er godt. Det kan hives op til både en frokost og aftensmad (eeellsker frikadeller )

Uhm! Gode forslag. Nu blev jeg helt sulten! Godt maden er klar om lidt

Anmeld

8. december 2010

Sofia

Hvor er du sej! Regner stærkt med at følge i dine fodspor når jeg kommer lidt længere hen - forestiller mig, at det bliver guld værd med en fyldt fryser den første tid.

Jeg tænker også at jeg bare vil fylde fryseren med indkøbs-ting ala forårsruller, mous supper, flutes osv. Men ja, det er jo klart det bedste at lave det selv

Anmeld

8. december 2010

Moaaar <3

Carina87 skriver:

Manden sidder klar ved spisebordet Nej, køkkenet er ikke der han færdes allermest. Kun når der skal laves stegt flæsk, koteletter, eller noget med pølser. Ikke fordi han ikke kan finde ud af at lave andet, men fordi han har bildt sig ind at det er det eneste han kan lave Og jeg gider ike æde det, så det blir når jeg ikke er hjemme...  Det kunne være rart hvis han engang i mellem lavede mad, men skal jeg så til at hænge lamper op og lave bil?? Nej tak du Det kommer nok når der kommer børn i huset...  

Okay....vi er ret fælles om al´ting her hjemme ved os, om det så er at hænge vasketøj op til at gøre rent.
Det eneste han IKKE gør det at lægge mine trøjer på plads, for han kan bare ikke finde ud af at lægge tøj ordenligt sammen, eller nok nærmer trøjer,t.shirt osv. Som dem hapser jeg og lægger på plads selv hehe.
Og det med at tørre støv og komme tingene på de rigtig pladser gør jeg også da jeg så ofte bagefter skal hen og rette efter hvor JEG vil have ham...men der er jeg meget præcis agtig

Anmeld

9. december 2010

CA

Sofia skriver:

Hvor er du sej! Regner stærkt med at følge i dine fodspor når jeg kommer lidt længere hen - forestiller mig, at det bliver guld værd med en fyldt fryser den første tid.

Jeg tænker også at jeg bare vil fylde fryseren med indkøbs-ting ala forårsruller, mous supper, flutes osv. Men ja, det er jo klart det bedste at lave det selv

Ja "færdig retterne" kommer helt sikkert også i. Det er med at holde øje med de gode tilbud den næste tid 

Anmeld

9. december 2010

CA

Prutten 31+ skriver:

Okay....vi er ret fælles om al´ting her hjemme ved os, om det så er at hænge vasketøj op til at gøre rent.
Det eneste han IKKE gør det at lægge mine trøjer på plads, for han kan bare ikke finde ud af at lægge tøj ordenligt sammen, eller nok nærmer trøjer,t.shirt osv. Som dem hapser jeg og lægger på plads selv hehe.
Og det med at tørre støv og komme tingene på de rigtig pladser gør jeg også da jeg så ofte bagefter skal hen og rette efter hvor JEG vil have ham...men der er jeg meget præcis agtig

He he.. Ja, vi får det vel til at fungere som det passer bedst i hvert hjem. Her er opgaverne som hovedregel delt op, og så hjælper vi alligevel hinanden. Vasketøj kan man nemt hænge op og lægge sammen mens der snakkes. Det samme med at tømme opvaskemaskine, handle ind osv osv. Det er ikke fordi han ingenting laver. Det er bare mig der "står for" ting som rengøring, madlavning, tøjvask og indkøb. Jeg har jo gået ledig siden august, så det er ligesom kommet af sig selv eftersom jeg har bedst tid. Og så laver han de der mandeting som jeg ikke dur til Jeg skylder også en del efter han malede begge lejligheder i sommers( 200kvm både vægge, lofter og lister) alene, fordi jeg var/er gravid

Men ja, vi ændrer jo nok på opgavefordelingen når bebs kommer og da helt sikkert engang når jeg begynder at læse. Her fungerer det fint som det er 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.