Hulk Hulk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2010

AD

Hej!

Kan godt forstå du synes det er hårdt - har selv været turen igennem og ved præcis hvad du går med!!! Vores dreng på nu snart 5 år blev syg første gang i dagplejen da han havde været der i 14 dage. Derefter var han syg hver 14. dag gennem den næste år og ca. hver 3-4 uge fra han var 2 til han var 3 år. Det er enormt hårdt og tære på alle kræfterne. Tror desværrre, at der er børn, der bare ville have bedst af at være hjemme, indtil de er 3 år, hvor immunsystemet er færdigdannet, men det kan jo desværre ikke lige lade sig gøre. Vi søgte også hjælp, men når der ikke er en decideret prognose på barnet, er det svært at få støtte/hjælp fra det offentlige. Ret øv.

Du skal i hvert fald have en stor krammer herfraog så må du jo skrive hvis du får lyst!!! Jeg kunne godt have brugt en der havde været igennem det samme at snakke med for det fylder meget mens det står på

Kærlig hilsen Dina

P.s. har stemt på dig igen!!! Håber at mange gør det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2010

Lolli

Hej igen. Har i være til ørelægen? Er lidt nysgerrig på hvad de sagde? Nu hvor du ved at mange andre børn altså har fået lagt dræn i en "ung alder".

Anmeld

9. december 2010

Livas mor

UODATE:

Vi var i dag endnu en gang til ørelægen. Jeg kom ind og så begyndte jeg eller bare og hulke, som et ulykkeligt spædbarn af ren frustration og søvnmangel. Den ældre lidt distræte ørelæge spærrede øjnene op og spugte mig pænt "Så det er ikke blevet bedre?"..

Så nu har vi ENDELIG fået tid til at få lagt dræn d. 20 december kl. 7:45, og det er dejligt. Vi kan kun håbe det hjælper, for sådan som livet har været det sidste lnage stykke tid er ikke holdbart.

I morgen må jeg så ringe til egen læge igen, da Liva nu har haft 39,2-40,5 en hel uge og hun er snart træt, træt og træt. Hun plejer at få pencillin for sine mellemørebetændelser, men denne gang har de givet os Ciloxan øredråber og noget siger mig de ikke rigtig virker, siden hun stadig har feber.

Når lægen er overstået skal vi også lige en til min farfars begravelse, som døde pludselig i søndags på min farmors fødselsdag, mens vi alle stod ved hans seng.. Ja, livet viser sig virkelig ikke for sin bedste side for tiden.

Til jeres spørgsmål ang. hjemmepasning så er dette desværre ikke muligt, da jeg er studerende. Jeg startede egentlig op igen efter barsel i september, men måtte sygemelde mig pga. jeg fik konstateret Grave's og så var Liva jo evig syg og måtte blive hjemme. Så meningen er at jeg efter planen skal starte op igen til februar 2011 og tage det sidste år af min uddannelse som jeg mangler. Men det krøver lige at Liva-musen ikke er syg hele tiden.

Tusind tak for alle jeres kram og tanker, i er fantastiske.

Anmeld

9. december 2010

Lolli

Hvor er det godt at høre i har fået en tid. Puha, atlså hvor jeg håber det kommer til at hjælpe. Mange  for jer den. 20.

Mht. din farfar, så er det da ikke rart i alt det her. Men han har måske været syg siden han lå i sengen?

Håber livet kommer til at elske dig lidt mere i nær fremtid.

Anmeld

9. december 2010

Bondepigen

Livas mor skriver:

Hej piger..

Jeg vil egentlig bare lige lette hjertet og have jeres råd.

Som nogen af jer ved fra mit indlæg https://www.baby.dk/debat/77329pi1/ordet-er-frit/stem-paa-os-.aspx har vores lille familie haft det MEGET svært det sidste år. Og det er som om det aldrig rigtig ender, og jeg er snart så drænet at jeg mest af alt har lyst til at sætte mig til at græde og kaste håndklædet i ringen.

Liva har siden sin vuggestue start 1. august 2010 (altså for 4 måneder siden) været konstant syg, og det er virkelig bogsatveligt ment. Hun er i vuggestue en dag og er syg i en uge og er så i vuggestue 3 dage og er syg i 2 uger. Hver gang er det med feber som altid ligger mellem 40,1-40,7 og lægerne siger evig og altid det er virus eller endnu en mellemørebetændelse.

Nu er vi der så igen igen efter hendes allerførste hele uge i vuggestuen.. Mellemørebetændelse nr. 4 på  måneder og ørelægerne vil ikke give hende dræn grundet hendes "unge" alder på 13 måneder.. Hun skriger nonstop, jeg har hende hos mig 24/7 og jeg er snart ved at blive skør.!!

Jeg ved godt at det nok er fordi hun ikke kan "tåle" at gå i vuggestue, jeg var selv som barn ekstra modtagelig for sygdomme og bakterier og blev passet hjemme. Vi har desværre ikke mulighed for at passe hende hjemme og jeg ringede derfor til Pladsanvisningen og forhørte mig om hun kan rykkes til en Dagpleje, hvor der er færre børn og dermed mindre risiko for smitte.. Nus står vi så r. 43 og med den sneglefart får hun en plads når hun skal i børnehave.

Jeg orker snart ikke mere, jeg er bare så ulykkelig..

Knus en træt Rikke

Tag til en anden ørelæge!!! Det der med alderen passer simpelthen ikke... Ørelægerne sagde at 3 gange MØB i løbet af 3/4 år var nok til at de ville lægge dræn... Min datter havde haft det 5 gange i år, da vi var til undersøgelse... men fik det lige to gange mere på to uger... Så din datter skal da bare have dræn i!!!

Anmeld

9. december 2010

Bondepigen

Livas mor skriver:

UODATE:

Vi var i dag endnu en gang til ørelægen. Jeg kom ind og så begyndte jeg eller bare og hulke, som et ulykkeligt spædbarn af ren frustration og søvnmangel. Den ældre lidt distræte ørelæge spærrede øjnene op og spugte mig pænt "Så det er ikke blevet bedre?"..

Så nu har vi ENDELIG fået tid til at få lagt dræn d. 20 december kl. 7:45, og det er dejligt. Vi kan kun håbe det hjælper, for sådan som livet har været det sidste lnage stykke tid er ikke holdbart.

I morgen må jeg så ringe til egen læge igen, da Liva nu har haft 39,2-40,5 en hel uge og hun er snart træt, træt og træt. Hun plejer at få pencillin for sine mellemørebetændelser, men denne gang har de givet os Ciloxan øredråber og noget siger mig de ikke rigtig virker, siden hun stadig har feber.

Når lægen er overstået skal vi også lige en til min farfars begravelse, som døde pludselig i søndags på min farmors fødselsdag, mens vi alle stod ved hans seng.. Ja, livet viser sig virkelig ikke for sin bedste side for tiden.

Til jeres spørgsmål ang. hjemmepasning så er dette desværre ikke muligt, da jeg er studerende. Jeg startede egentlig op igen efter barsel i september, men måtte sygemelde mig pga. jeg fik konstateret Grave's og så var Liva jo evig syg og måtte blive hjemme. Så meningen er at jeg efter planen skal starte op igen til februar 2011 og tage det sidste år af min uddannelse som jeg mangler. Men det krøver lige at Liva-musen ikke er syg hele tiden.

Tusind tak for alle jeres kram og tanker, i er fantastiske.

og så læste jeg lige updaten... Godt I har fået en tid, det manglede osse bare!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.