Vågen tid og at ligge på maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

misslea

Louisesam skriver:

Hej Lea!!

Hold da op - det lyder jo fuldstændig som en drøm med hende Wilma! Genialt, at du bare kan styre rytmen, og at hun så følger efter Jeg er ved at forsøge at få Mikas til at følge en bestemt rytme, som jeg selvfølgelig laver efter hans behov. Jeg er først ved at lære nu, at man bare ksla være tålmodig og bestemme at sådan skal det være, og så retter han sig stille og roligt ind efter det! Spædbørn indordner sig ligesom bare efter de forhold, som der nu er, de kender jo ikke andet!

VILDT at hun kan sove så længe - det fatter jeg slet ikke! Vågner hun slet ikke indimellem og vil have sin sut eller puttes eller lignende? Sover hun stadig på jeres værelse? 

Heldigvis er Mikas' soverytme blevet meget bedre, så nu får jeg lidt mere sammenhængende søvn: han plejer at sove ved 22-22.30-tiden, når vi går i seng, og så frem til kl. 04.30 ca. (med en lille opvågning, hvor han bare skal have sutten), så igen 2-3 timer til kl. ca. 07.30-08.00 stykker og så er vi begyndt at stå op der. Førhen forsøgte jeg at ligge længere af desperation for søvn! Men nu synes jeg det er fint sådan. Dog begyndte jeg et lille projekt, hvor jeg ligger ham til at sove alene på vores soveværelse ved 21-tiden, så vi lige har en times friaften sammen Michael og jeg!  Og så får han også lige en time længere i den ende. Synes også bare i det hele taget at det er en mere passende tid at vænneham til at sove på! I dag er det faktisk virket med vuggen! Han har aldrig sovet på soveværelset uden os før i vuggen, så vågner han efter 10 min! Så den nye rutine er ved at indarbejdes hos ham Dejligt! Spændende hvordan det kommer til at blive!

Hvor er det altså dejligt at det går godt med lille Wilma. Skal hun døbes egentlig? Mikas er lige blevet navngivet: Mikas Samuelsen Elg Og nu har vi fået hans sygesikringsbevis og bestilt pas, da vi skal til Finland til nytår  Babyer skal åbenbart have deres eget pas ifølge de nye regler! Lidt skørt! Så vi var nede og få taget et pasfoto af ham Haha!

JAAA jeg fatter heller ikke, hvordan hun kan sove så længe uden mad!!!

Men hun vokser så fint og tager godt på - hun har taget lidt over 2 kg på siden hun blev født for 2 måneder siden, og er vokset 9 cm... så det er helt perfekt

Altså for det meste har hun ikke behov for at få sutten eller blive puttet i løbet af natten...!! Jeg svøber hende jo, så dynen kan ikke falde af eller noget!!! Af og til har hun sagt lidt lyde og så fået sutten.... men ellers ikke!!! Hun kan godt ligge og lave lyde i søvne, men hun snooork sover

Iihh hvor lyder det da skønt, at Mikas er begyndt at sove sååå fint... det er da til at holde ud så

Og det er da også ret dejligt, hvis han kan begynde at sove i soveværelset uden jer.... det giver liiige lidt ekstra voksentid

Ja - Wilma sover stadig inde hos os, og det vil hun også gøre et godt stykke tid endnu, for hendes værelse er helt nede i den anden ende af lejlighed, og da vores lejlighed er rimelig stor (176m2), så synes jeg, at hun ligger alt for langt væk!! Men på et tidspunkt sætter vi hendes seng ind i mit walk-in-closeth, som ligger ved siden af vores soveværelse

Jep... Wilma skal døbes d. 2 april... faktisk lige inden hun bliver ½ år!! Hun skal hedde Wilma Elvira

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Louisesam

misslea skriver:

JAAA jeg fatter heller ikke, hvordan hun kan sove så længe uden mad!!!

Men hun vokser så fint og tager godt på - hun har taget lidt over 2 kg på siden hun blev født for 2 måneder siden, og er vokset 9 cm... så det er helt perfekt

Altså for det meste har hun ikke behov for at få sutten eller blive puttet i løbet af natten...!! Jeg svøber hende jo, så dynen kan ikke falde af eller noget!!! Af og til har hun sagt lidt lyde og så fået sutten.... men ellers ikke!!! Hun kan godt ligge og lave lyde i søvne, men hun snooork sover

Iihh hvor lyder det da skønt, at Mikas er begyndt at sove sååå fint... det er da til at holde ud så

Og det er da også ret dejligt, hvis han kan begynde at sove i soveværelset uden jer.... det giver liiige lidt ekstra voksentid

Ja - Wilma sover stadig inde hos os, og det vil hun også gøre et godt stykke tid endnu, for hendes værelse er helt nede i den anden ende af lejlighed, og da vores lejlighed er rimelig stor (176m2), så synes jeg, at hun ligger alt for langt væk!! Men på et tidspunkt sætter vi hendes seng ind i mit walk-in-closeth, som ligger ved siden af vores soveværelse

Jep... Wilma skal døbes d. 2 april... faktisk lige inden hun bliver ½ år!! Hun skal hedde Wilma Elvira

Jamen så længe hun vokser fint, så er der jo ikke noget i vejen for at hun sover så længe uden mad! Det lyder bare helt vildt! Dejligt for jer!!! Kan godt forstå, at I ikke vil ligge hende så langt væk endnu, hun er jo stadig meget lille!! Vi venter også lige lidt med at ligge Mikas på eget værelse, men begynder nok ligeså småt at prøve og vænne ham til det om et par ugers tid. Så er han 3½ måned (som tiden dog går)! Hans værelse er nede for enden af gangen, ikke så langt væk fra vores soveværelse, og vi har babyalarm, så... håber det kommer til at fungere!  Det er heller ikke helt færdigt, hans værelse, og det vil jeg altså have, at det er, inden han skal derind og sove

Hvor er det et fint navn hun får, den lille

God wekeend

Anmeld

18. december 2010

misslea

Louisesam skriver:

Jamen så længe hun vokser fint, så er der jo ikke noget i vejen for at hun sover så længe uden mad! Det lyder bare helt vildt! Dejligt for jer!!! Kan godt forstå, at I ikke vil ligge hende så langt væk endnu, hun er jo stadig meget lille!! Vi venter også lige lidt med at ligge Mikas på eget værelse, men begynder nok ligeså småt at prøve og vænne ham til det om et par ugers tid. Så er han 3½ måned (som tiden dog går)! Hans værelse er nede for enden af gangen, ikke så langt væk fra vores soveværelse, og vi har babyalarm, så... håber det kommer til at fungere!  Det er heller ikke helt færdigt, hans værelse, og det vil jeg altså have, at det er, inden han skal derind og sove

Hvor er det et fint navn hun får, den lille

God wekeend

UUhhh det blir så mærkeligt første gang de små skal ud af soveværelset..... jeg synes nemlig det var VILDT nok bare dét, at Wilma skulle ud af vores seng og over i sin tremmeseng da hun var 5 uger... hahah!!!

Jamen så kan Mikas jo også sagtens ligge i sit eget værelset uden problemer... det skal helt sikkert nok gå

iihh ja... vi synes også, det er super fint...!! Wilma skal hedde Elvira efter sin tip-olde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.