Louisesam skriver:
Hej med jer!
Håber at det hele går godt med jer og jeres kære små! 
Her går det rigtig, rigtig godt, der er kun et lille "men": Mikas er nu knap 3 mdr. gammel, og han vil stadig ikke ligge på maven! Han hader det simpelthen og græder hver gang, vi ligger ham på maven - på gulvet på et legetæppe eller vattæppe, på vores maver eller ben, når vi ligger på gulvet, på puslepuden, på sofaen, bordet på et tæppe osv. Han vil bare kun ligge på ryggen eller bæres af os!
Lille pus! Så vi kæmper med at han skal trænes til at kunne ligge længere og længere for hver gang og træne sin nakke! 
Jeg ved at en 3-mdr. baby helst skal ligge på maven det meste af sin vågne tid, så den kan tumle og træne nakken, ryggen osv. og det forsøger vi jo at efterleve. Men det er sgu svært, når han græder sådan hver gang. Sundhedsplejersken siger bare, at vi skal blive ved! Så det gør vi! Men han er jo vågen en del timer om dagen. Noget går selvfølgelig til amning, skiftning og sådan, men det er stadig meget tid, hvor han skal kæmpe med at ligge på maven...
Hvordan går det med jeres små og at ligge på maven? Hvad gør I og hvor længe ad gangen? Hvad har I fået at vide af jeres sundhedsplejerske? Og hvor meget er de vågne efterhånden?
Knus herfra! 
Heeeej Louise..... 
Dejligt, at I har det så godt og trives....!!!
Her går det også bare sååå godt - Wilma er super nem og sover virkelig godt!!!
Hvores døgn ser nogenlunde sådan her ud:
Wilma sover fra ca. kl. 23.00 og så 8-9 timer frem, så jeg får en rigtig god nattesøvn må man sige 
Hele dagen har hun et rytme, hvor hun er vågen 1-1½ time af gangen!!! Vi har en helt klar rutine.... - Når hun vågner får hun mad og derefter en ren ble, hvor vi gir' os rigtig god tid på puslebordet!! Derefter hygger vi, synger, griner, snakker osv.... og når der så er gået ca. en times tid siden hun vågnede, så pakker jeg hende ind i sin dyne vugger hende et par gange i armene og så sover hun, der er gået et par minutter
Ellers så pakker jeg hende godt ind, lægger hende i voksien og går en tur med hende... og så sover hun videre i barnevognen nede i vores gård!!!
Wilma vil gerne ligge på maven... det har hun faktisk altid villet...!!! Hun vil ligge der ca. 10 minutter af gangen....!!! Jeg lægger hende på maven hver gang hun er vågen, men kun de der ca. 10 minutter af gangen...!!!
Om aftenen har vi også en fast rytme...!!! Når klokken bliver ca. 22.15 pusler vi hende, giver hende nattøj på og hygger lidt ude på puslebordet. Derefter får hun mad, og når hun er færdig med at spise, svøber jeg hende i et lagen og derefter i dynen - så får hun sin sut og jeg vugger hende i mine arme. Der går ikke mange minutter før hun sover..... jeg sidder så lige med hende ca. 15-20 minutter indtil hun er faldet i den dybe søvn, og så lægger jeg hende over i sin lift i tremmesengen.... og derefter sover hun ca. 7-9 timer... og idag faktisk næsten 10 timer 
Jeg har forsøgt at gøre de samme ting med hende hver dag, så hun begynder at genkende rutinerne og ved, at når vi gør sådan og sådan, så betyder det sådan.... 
Mange
fra Lea med Wilma på 2 måneder (jøsses tiden flyver da afsted)