Hvor blir baby stukket når der skal tages blodprøve??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.645 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. december 2010

2721

Som over skriften lyder Hvor stikker de baby når der skal tages blodprøve?? Min søn og jeg skal begge have taget en blodprøve og lægen sagde så at jeg skulle give ham et af der plastre på med lokalbedøvende, problemet er bare jeg ikke ved hvor jeg skal sætte det
Er det i armen som os voksne??
Håber en af jeg koge piger ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

missie20

Puslingen skriver:

Som over skriften lyder Hvor stikker de baby når der skal tages blodprøve?? Min søn og jeg skal begge have taget en blodprøve og lægen sagde så at jeg skulle give ham et af der plastre på med lokalbedøvende, problemet er bare jeg ikke ved hvor jeg skal sætte det
Er det i armen som os voksne??
Håber en af jeg koge piger ved det

Da jeg havde født Frederik og vi lå på neonatal afd. stak de ham i hælen, men ved ikke hvis dit barn er ældere. Men ellers ring til den læge/hospitalet og spørg.
Held og lykke med det.

Anmeld

7. december 2010

2721

missie20 skriver:

Da jeg havde født Frederik og vi lå på neonatal afd. stak de ham i hælen, men ved ikke hvis dit barn er ældere. Men ellers ring til den læge/hospitalet og spørg.
Held og lykke med det.

Okay, han er næsten 6mdr.
Har sværet ved at forstille mig de skal kunne tage en hel blodprøve i hælen.

Anmeld

7. december 2010

Halbschön

Puslingen skriver:

Okay, han er næsten 6mdr.
Har sværet ved at forstille mig de skal kunne tage en hel blodprøve i hælen.

Hvorfor skal han ha taget blodprøve? Faderskab? På børneafd. tog vi i en finger..

Anmeld

7. december 2010

2721

R&N skriver:

Hvorfor skal han ha taget blodprøve? Faderskab? På børneafd. tog vi i en finger..

Fordi vi i min familie har en arvelig imunlidelse som han skal tjekkes for

Anmeld

7. december 2010

Ni-ko-li-ne

De tager den i armen.. Jeg vil ikke lyve, du skal forberede dig på at det er grænseoverskridende... Tag evt en anden med også... Blodårerne er små og det kan tage nogle stik inden de rammer åren...

Anmeld

7. december 2010

MorTilGustav

De stikker i armen som ved os voksne  Vi skulle have taget til faderskabstest så det var to gange med en uges mellemrum.. Gustav blev lagt på en speciel "børne-briks" med en uro over og så var der nogle søde sygeplejesker der stod og underholdte ham så han ikke blev bange  Det gik ganske fint men jeg var dælme ikke glad for at se den store nål i den lille arm.
Held og lykke

Anmeld

7. december 2010

SussieThyssen

Du kan på apoteket købe det der hedder Emla-plastre og påsætte sådan et på armen..gerne et lige lidt under knækket på indersiden i albueledet på hver arm forinden, sådan at begge steder er bedøvet, hvis man nu kan få brug for at prøve den anden arm.
Det indeholder lidt lokalbedøvele, sådan at der ikke mærkes spor ved stikket.
Læs på pakningen hvor længe før det skal sættes på.
Har selv brugt det til mine med stor succes.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. december 2010

2721

SussieThyssen skriver:

Du kan på apoteket købe det der hedder Emla-plastre og påsætte sådan et på armen..gerne et lige lidt under knækket på indersiden i albueledet på hver arm forinden, sådan at begge steder er bedøvet, hvis man nu kan få brug for at prøve den anden arm.
Det indeholder lidt lokalbedøvele, sådan at der ikke mærkes spor ved stikket.
Læs på pakningen hvor længe før det skal sættes på.
Har selv brugt det til mine med stor succes.

Kærligst
Sussie

tak, det er netop dem jeg har købt og grunden til mit spørgsmål, da jeg vil være sikker på jeg sætter dem de rette steder

Anmeld

7. december 2010

2721

Ni-ko-li-ne skriver:

De tager den i armen.. Jeg vil ikke lyve, du skal forberede dig på at det er grænseoverskridende... Tag evt en anden med også... Blodårerne er små og det kan tage nogle stik inden de rammer åren...

Det tænkte jeg nok Har også sagt til farmand han SKAL med, så må han bare møde det senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.