W010910 skriver:
Så jeg skal bare ignorere ham når han virker meget interesseret i hvad vi putter i munden indtil marts måned? Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske herhjemme .. 
Men rigtig dejligt for Jer, at det har funget sådan for Jer.. Ingen smagsprøver i 4 månedersalderen heller .. ? 
Så snart de "åbner" øjnene for verdenen, så er de så nysgerrige for ALT!
Nej, ingen smagsprøve her. De var godt 5 måneder, da de fik en gulerød i hånden eller æple. Med vores første startede vi, da han var 6 måneder, 1 teske hirsegrød blandet med en teske gulerødsmos. Det blev til frokost, så han ikke skulle sove med noget i maven, som han ikke kunne tåle. Næste dag var det det samme, hirsegrød+en grønsagsmos. Osv osv, hver dag en lille smule mere og to forskellige ting (hirsegrød næsten altid, han fik den der risgrød en gang og hans mave blev lidt tyk, så gad jeg ikke at prøve den igen
) Da han allerede var i gang med en relativ god portion grød+grønsager, så begyndte jeg med havregrød+frugt om morgenen (jeg har bare blandet dem til mos uden at koge den). Og så da han var ca 8 måneder så fik han også aftensmad, noget af vores mad bare moset og nogle få stk. til ham, til at han kunne øve sig med at spise selv. Men han fik i længere tid noget moset mad i en ske fra mig, så han fik spist noget
(i starten er meget sjovere at lege med mad en at blive rigtig mæt)
Med vores nr2 har vi gjord det sammen, men vi startede da han var fyldt 7 måneder, da han var blevet syg da han var 6 måneder og han gad ikke noget. Det har vi respekteret.
Anmeld