Hvornår startede I med grød / mos ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Dansker i England

Min datter startede med at få grød og mos, da hun var 4 mdr. Hun blev slet ikke mæt nok af bare mælk, men man skal passe på med at give det tidligere, så derfor ventede jeg til det tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

Mathilde

Vi startede da hun var 4 mdr. fordi hun virkede interesseret, men hun ville ikke have det og kom aldrig til at kunne lide det. Så jeg ammede hende fuldt. Da hun var 6½ mdr startede hun med små rugbrøds bidder, men ville heller ikke have det...

Så ammede hende fuldt til 8 mdr. hvor hun begyndte at spise lidt fast føde og da hun var 1 år spiste hun ca halv fast og halv bryst.

Nu er hun snart 17 mdr og bliver stadig ammet 2 gange om dagen og i perioder mere, hvis hun ikke vil spise andet.

Anmeld

7. december 2010

Cris

W010910 skriver:

Så jeg skal bare ignorere ham når han virker meget interesseret i hvad vi putter i munden indtil marts måned? Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske herhjemme ..

Men rigtig dejligt for Jer, at det har funget sådan for Jer.. Ingen smagsprøver i 4 månedersalderen heller .. ?

Så snart de "åbner" øjnene for verdenen, så er de så nysgerrige for ALT!

Nej, ingen smagsprøve her. De var godt 5 måneder, da de fik en gulerød i hånden eller æple. Med vores første startede vi, da han var 6 måneder, 1 teske hirsegrød blandet med en teske gulerødsmos. Det blev til frokost, så han ikke skulle sove med noget i maven, som han ikke kunne tåle. Næste dag var det det samme, hirsegrød+en grønsagsmos. Osv osv, hver dag en lille smule mere og to forskellige ting (hirsegrød næsten altid, han fik den der risgrød en gang og hans mave blev lidt tyk, så gad jeg ikke at prøve den igen ) Da han allerede var i gang med en relativ god portion grød+grønsager, så begyndte jeg med havregrød+frugt om morgenen (jeg har bare blandet dem til mos uden at koge den). Og så da han var ca 8 måneder så fik han også aftensmad, noget af vores mad bare moset og nogle få stk. til ham, til at han kunne øve sig med at spise selv. Men han fik i længere tid noget moset mad i en ske fra mig, så han fik spist noget    (i starten er meget sjovere at lege med mad en at blive rigtig mæt)

Med vores nr2 har vi gjord det sammen, men vi startede da han var fyldt 7 måneder, da han var blevet syg da han var 6 måneder og han gad ikke noget. Det har vi respekteret.

Anmeld

7. december 2010

lulleh

Johannes vil ikke have det da han blev 4måneder. så vi ventede en måneder. og nu køre det bare på skinner. 3 gange om dagen

Anmeld

7. december 2010

M.O.A.R.

6 mdr..

jeg er en af de heldige i min familie der har kunne fuldtidsamme og ammer stadig Jeg elsker det

Anmeld

7. december 2010

Moar'en

Vi startede da Viktor var 4 mdr, da han altid har skulle bruge mange kræfter på at spise fra flaske.

Anmeld

7. december 2010

Valle81

W010910 skriver:

Hej Piger

Ja, overskriften siger dig selv. William blev 3 måneder i onsdags og er MEGET interesseret i hvad mib mand og jeg putter i munden. Han følger skeen/gaflen med STORE øjne og siger smaske-lyde og savler som en lille hund, når der er mad i nærheden af ham.  Det er rimelig tidligt, føler jeg.

Jeg har en tid med SP hvor vi skal tale om mad d.2/2 - det varer jo 100 år endnu - så jeg må nok skrive til hende, at vi må ses før.

Men hvornår startede I? Og hvorfor på det tidspunkt?

Tine

Jeg har svaret andet da Anton var 3 1/2 mdr da vi startede.

Han begyndte at vågne mange gange om natten og blev ikke længere mæt af flasken, så derfor begyndte vi - starte med hirsegrød i nogle dage og indenfor en uge var vi på to måltider med hirsegrød til formiddag ogkartoffelgrøntsagsmos til aften:0)

Christina

Anmeld

8. december 2010

TineA

Dansker i England skriver:

Min datter startede med at få grød og mos, da hun var 4 mdr. Hun blev slet ikke mæt nok af bare mælk, men man skal passe på med at give det tidligere, så derfor ventede jeg til det tidspunkt.

Hej Tak for svar !

Jeg tror også vi går i gang med grøden omkring de 4 mdr , han er slet slet ikke interesseret i mælken længere nemlig.

Anmeld

8. december 2010

TineA

Tak for svar alle sammen Dejligt at høre lidt forskelligt! Jeg regner med at starte op på noget grød snart , når han runder de 4 måneder.

fra os

Anmeld

9. december 2010

Chamomile

Jeg mindes at Celina nærmede sig de 4 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.