Hvornår startede I med grød / mos ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Cris

Seks måneder, ligemeget hvad... Deres system er ikke helt klar til at tage ernering fra maden og det ryger det hele ud igen down there :-D  Der er altid noget med mødre og at det skulle være meget hyggeligt at give babier noget mad... Jeg har læst meget om det og så blev det bare til seks måneder. Faktisk syg med vores nr2, for han blev meget syg lige der, der vi startede og så nægtede han skeen. Han blev fuldammet til han var over 7 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

TineA

Malthes mor skriver:

Hvis du er i tvivl, er det så ikke muligt at ringe til SP i morgen og tage en lille madsnak der. I stedet for at vente til engang i feb?

Jo, jeg må habe fat i hende .. I hvert fald sende hende en mail. Men nu er knægten jo kun liiige blevet 3 måneder i onsdags, så han kan godt lige vente en 7-10 dage endnu, synes jeg Men det bliver ikke først til februar, det er jeg 100% sikker på ..

Tak for svar ..

Tine & sultne William

Anmeld

6. december 2010

TineA

Cris skriver:

Seks måneder, ligemeget hvad... Deres system er ikke helt klar til at tage ernering fra maden og det ryger det hele ud igen down there :-D  Der er altid noget med mødre og at det skulle være meget hyggeligt at give babier noget mad... Jeg har læst meget om det og så blev det bare til seks måneder. Faktisk syg med vores nr2, for han blev meget syg lige der, der vi startede og så nægtede han skeen. Han blev fuldammet til han var over 7 måneder

Så jeg skal bare ignorere ham når han virker meget interesseret i hvad vi putter i munden indtil marts måned? Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske herhjemme ..

Men rigtig dejligt for Jer, at det har funget sådan for Jer.. Ingen smagsprøver i 4 månedersalderen heller .. ?

Anmeld

6. december 2010

TineA

Cris skriver:

Btw , så forstår jeg ikke lige hvad du mener med de barbier ?  

Anmeld

6. december 2010

TineA

Mumto3 skriver:

Jeg er startet på grød/mos omkring 7 mdr alderen og det har jeg gjort med alle tre børn. De har dog allerede fra 5 mdr alderen fået lov til at sidde med 'noget' i munden, en gulerodsstav, agurkestav, brødskrope osv. Men grød som mad har vi ventet med. Jeg har bare ammet fuldt ud til de var 7 mdr.

Tak for svar - fedt at du har kunnet amme til de har været 7 måneder - ja bare det var mig - Men han får flaske og den siger ham ingenting den flaske.

Anmeld

6. december 2010

Low

W010910 skriver:

Øv, det var da ikke fedt at blive brændt af af SP

Men tusinde tak for svar , jeg må lige have fat i min egen SP og høre ad om vi "må" starte op i starten af næste år så , der er han 4 mdr. nemlig

Nej jeg synes også det var noget underligt noget, og så helt uden at ringe. Og næste gang jeg skal ses med hende er den 13 januar men jeg kan selvfølgelig altid ringe hvis der er noget men ellers har jeg baby.dk hehe.

Ja spørg din SP, det kan være forskelligt fra barn til barn hvornår de er klar alt efter om de er født for tidlig, har haft mave problemer eller noget andet og der kender dig og SP barnet bedst

Anmeld

6. december 2010

Skouboe

Med Freja startede jeg da hun var 4½ måned og Silja startede dagen før hendes 4 måneder fødselsdag.

Begge gange har jeg følt det var for tidligt og gerne villet vente længere - også fordi der for nyligt har været flere studier fremme om at børn der starter tidligt på grød/mos har en væsentligt større risiko for at blive overvægtige som voksne - men begge mine tøser har haft refluks, så jeg har ikke haft så meget valg.

Med Freja var det for simpelt hen at få mad nok i hende og med Silja er det for at prøve at dæmpe hendes produktion af mavesyre, så vi forhåbentligt kan undvære den medicin hun får så ondt i maven af.

Årsagen til at man anbefaler at spædbørn ikke får andet end Modersmælk/MME indtil 4 måneders alderen er at det kan udløse allergier at introducere "fremmed" mad før deres fordøjelsessystem er klar til det. Hvis immunforsvaret 1 gang er blevet provokeret af noget i maden, forsvinder det sjældent igen - på står man med at barn med fødevare allergi...

Hvis mine børn ikke havde været syge, var jeg startet så småt omkring 5 måneder, med majsgrød blandet med lidt frugtmos. 

Det er vigtigt at starte langsomt med få fødevarer ad gangen og give dem det samme i en uges tid, før man skifter til noget andet - igen for at forhindre allergi

Anmeld

7. december 2010

millesofie

W010910 skriver:

Hej Piger

Ja, overskriften siger dig selv. William blev 3 måneder i onsdags og er MEGET interesseret i hvad mib mand og jeg putter i munden. Han følger skeen/gaflen med STORE øjne og siger smaske-lyde og savler som en lille hund, når der er mad i nærheden af ham.  Det er rimelig tidligt, føler jeg.

Jeg har en tid med SP hvor vi skal tale om mad d.2/2 - det varer jo 100 år endnu - så jeg må nok skrive til hende, at vi må ses før.

Men hvornår startede I? Og hvorfor på det tidspunkt?

Tine

vi startede da tinke var omkring 3mdr

og lige præcis af den grund du beskriver

startede op med hirsevælling men gjorde den bare tykkere

Anmeld

7. december 2010

TineA

Fisenberg skriver:

vi startede da tinke var omkring 3mdr

og lige præcis af den grund du beskriver

startede op med hirsevælling men gjorde den bare tykkere

Hvor godt at høre

Jeg må konkludere, at det er meget blandet - hvilket jeg også havde regnet med Men jeg må have fat i SP.

Tak til alle for svar og godnat

Tine 

Anmeld

7. december 2010

Cris

W010910 skriver:

Btw , så forstår jeg ikke lige hvad du mener med de barbier ?  

Sorry, jeg mente babyer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.