Hjælp:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Nille19

Hej.
Jeg håber du kan komme med nogen råd da jeg virkelig har brug for råd!
jeg har skrevet herinde i forum ang at jeg enlig gerne vil beholde mit barn
men kæresten ikke vil.
Men nu er jeg desværre kommet i det her sted at kommune har sagt at abort er det bedste ang at jeg ingen lejlighed, uddanelse har, og fordi jeg har haft min angst og har et lille handicap som hedder mindre redardet men jeg kan de ting som en 19 årige kan jeg er ikke anderledes pga jeg har det men pga en sygdom da jeg var lille.  som heldigvis er blevet bedre men nok om det.
Jeg har fået valgte abort eller de vil fjerne det pga de ting jeg har skrevet.
jeg er 5+5 henne og skal vælge mellem medcinsk eller kirurgiske abort,
jeg ønsker bare den der har mindst nåle da jeg er helt panikse med dem.
Men jeg ønsker virkelig ikke stå i det her sted da jeg virkelig ønsker det her barn, og ja det bliver underlig at få noget fjernet som man har inde i maven.
Jeg har grædt og grædt pga jeg er gravid har haft glæde i et par dage, men det er det bedste at få en abort i mit sted nu :græder:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Nille19

har virkelig brug for gode råd

Anmeld

6. december 2010

KajaHH

Jeg synes det er en meget svær situation du står i.

Men for det første, hvor bor du henne nu?

Du skriver du ikke har en lejlighed..

Men du kan da nå at få en lejlighed inden den lille kommer til verden,så det synes jeg da ikke kommunen kan bruge imod dig.

Kommunen kan sende dig på mor barn hjem,så de kan se at du kan klare at passe både barnet og dig selv.

En uddannelse, kan du jo tage når den lille starter i vuggestue eller dagpleje, så det skulle da heller ikke være en hindring.

Men da jeg jo ikke kender dig personligt er det jo mega svært synes jeg, men jeg vil mene du skal gøre hvad du selv føler er bedst for både barnet og dig,og er det at beholde det, så er det, da det du skal gøre, og så komme igang med at finde dig en lejlighed.

for at du træffer den rette beslutning, og at alt vil lykkes for dig.

herfra

Anmeld

6. december 2010

Nille19

KajaHH skriver:

Jeg synes det er en meget svær situation du står i.

Men for det første, hvor bor du henne nu?

Du skriver du ikke har en lejlighed..

Men du kan da nå at få en lejlighed inden den lille kommer til verden,så det synes jeg da ikke kommunen kan bruge imod dig.

Kommunen kan sende dig på mor barn hjem,så de kan se at du kan klare at passe både barnet og dig selv.

En uddannelse, kan du jo tage når den lille starter i vuggestue eller dagpleje, så det skulle da heller ikke være en hindring.

Men da jeg jo ikke kender dig personligt er det jo mega svært synes jeg, men jeg vil mene du skal gøre hvad du selv føler er bedst for både barnet og dig,og er det at beholde det, så er det, da det du skal gøre, og så komme igang med at finde dig en lejlighed.

for at du træffer den rette beslutning, og at alt vil lykkes for dig.

herfra

Jeg bor ved mine svigerforældre men jeg og kæreste søger lejlighed .

okay jeg vil tilbyde dem at komme på mødrehjem men er bange for hvis jeg kæmper at de alligevel tager mit barn ved fødsel

Anmeld

6. december 2010

LR85

Det lyder so om du har haft nogen rigtig hårde ting at kæmpe med, og som stadig fylder rigtig meget hos dig.

KAan godt forstå du er ked af det.

Men hvis jeg var dig ville jeg vælge en abort (lige gyldigt hvilken slags). Jeg tror det må være forfærdeligt hvis nogen fjerne ens barn, så skal man måske hellere selv have mulighed for at vælge det fra i tide.

Husk på, du kan jo altid blive gravid senere i dit liv hvor du måske har mere overskud, og et mere stabilt liv med uddannelse og lign.

Kan godt forstå det er et hårdt valg, men jeg tror personligt det er rarest a få en abort end a nogen fjerner mit nyfødte barn.

Anmeld

6. december 2010

Ellim

Livet er noget lort engang imellem.. Men jeg syntes at du har taget en meget stor, flot og god beslutning.. Syntes virkelig at det er stort af dig at stå frem med dit problem ang abort.. STORT klap på skulderen herfra..

Jeg har selv ingen erfaring med abort - så der ved jg ikke super meget om det.. Men det skal nok gå..

KÆMPE KNUS herfra

Anmeld

6. december 2010

KajaHH

Hvorfor skulle de dog tage barnet fra dig, når du selv viser at du gerne vil arbejde sammen med dem, så de kan se du kan klare dig...

Hvis du lægger kortene på bordet overfor din sagsbehandler eller familievejleder, eller hvad du nu snakker med, og siger at du meget gerne vil beholde barnet, og får snakket om muligheder med dem, som feks, det med mor barn hjem, så i kan arbejde sammen nu i stedet for at modarbejde hinanden, og det er jo heller ikke rart for dig at gå og være nervøs for at de vil fjerne dit barn, så da hellere får talt ud med dem nu, og sige hvordan du føler det,og at du gerne vil samarbejde så de kan se at det virkelig er dit ønske og at du godt kan.

Men du skirver din kæreste ikke vil ha barnet, er det så ikke lidt modigt at flytte i samme lejlighed,eller tror du han skifter mening?

Anmeld

6. december 2010

Nille19

Tak!

men meget svært sted at stå i. fordi jeg vil gerne kæmpe for det her men vil heller ikke sætte et barn til verden og det bliver tvangfjernet,

Men jeg ved godt jeg har mange år i nu til et få et barn men jeg har virkelig ønsket det her barn og havde endelig fået kæresten til at forstå at vi skulle beholde det lige indtil kommune kom ind

Anmeld

6. december 2010

Nille19

KajaHH skriver:

Hvorfor skulle de dog tage barnet fra dig, når du selv viser at du gerne vil arbejde sammen med dem, så de kan se du kan klare dig...

Hvis du lægger kortene på bordet overfor din sagsbehandler eller familievejleder, eller hvad du nu snakker med, og siger at du meget gerne vil beholde barnet, og får snakket om muligheder med dem, som feks, det med mor barn hjem, så i kan arbejde sammen nu i stedet for at modarbejde hinanden, og det er jo heller ikke rart for dig at gå og være nervøs for at de vil fjerne dit barn, så da hellere får talt ud med dem nu, og sige hvordan du føler det,og at du gerne vil samarbejde så de kan se at det virkelig er dit ønske og at du godt kan.

Men du skirver din kæreste ikke vil ha barnet, er det så ikke lidt modigt at flytte i samme lejlighed,eller tror du han skifter mening?

Ja jeg vil også sige til dem om vi ikke kan finde en måde til at få det her lykkes for mig og hvorfor de ikke kan give mig en chance for at bevise. Hm de første par dage var min kæreste imod det han bliver 18 om måned så var hårdt for ham men han og jeg havde lige vendte os til tanken om forældre og mærket og lyttet til maven så det hårdt at få det ting afvide med kommune idag

Anmeld

6. december 2010

GUSO

Hej.. Puha det er ikke en sjov beslutning at tage.. Det er svært at skulle stille sig til dommer i sådan en sag, og jeg hverken kan eller vil tage stilling til om du skal vælge abort eller ej, det vigtigste er at du har tænkt det godt igennem og kan leve med din beslutning.. Tænk over bla hvordan du vil have det med at få fjernet dit barn, og hvordan barnet vil have dermed at være anbragt(måske du kender nogen der er/har været anbragt der kan fortælle hvordan det er) og om den sygdom det har forårsaget dit "handicap" er arvelig og hvilke konsekvenser det evt ville få for barnet.. Ja det er ikke en sjov beslutning men håber du træffer den rigtige beslutning så du kan komme videre med eller uden baby., Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.