Jeg er jo en af de sidste i vores kvartal, så jeg har ikke nået at tænke vildt meget over det endnu 
Men altså, lige siden jeg blev gravid har jeg slået et slag for "naturlig" fødsel. Forstået på den måde, at jeg VIL bevare min tålmodighed (så godt som muligt) og lade den lille fyr komme når han er klar. (med forbehold, for jeg er nok ikke stemt for at gå 3 uger over tid, eller gå til termin hvis det redder os begge at han kommer ud før osv.)
Alt det der med at tigge igangsættelse osv., håber jeg meget jeg kan lade være, som har været mit ønske fra starten.
Jeg forventer, at fødslen kommer til at gøre nas, at vi bliver forvirrede, bekymrede, usikre og helt rundt på gulvet - INDEN! Under fødslen forventer jeg, at JM guider mig - og os - og respekterer de ønsker jeg har, som ikke er sindsygt mange, blot at hvis jeg kan undvære det, vil jeg ikke smertelindres med andet end vand, massage, vejrtrækning og evt. akupunktur.
EFTER fødslen har jeg ikke så mange tanker om, for jeg ved ikke hvordan jeg reagerer på den der slimede klump
Måske synes jeg han er herreulækker, og at de godt må tage ham og lige tørre det værste og sådan, måske er jeg så forelsket at jeg aldrig nogen sinde vil give slip på ham.. Som udgangspunkt skal han op til mig med det samme, så må farmand vente lidt..
Jeg skal til fødselsforberedelse i januar, og skifter måske mening derefter, men indtil videre er det hvad jeg er nået til
Jeg er ikke på nogen måde bange for at føde, og har aldrig været det. I hvert fald ikke for smerterne. Jeg er spændt på alle de følelser der overrumpler mig bagefter, men decideret angst kan jeg ikke fremskaffe endnu. Vil også 100 gange hellere have ondt, end kvalme 
Anmeld