Amme stop = dårlig samvittighed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. december 2010

Mia&Allan

Ja jeg føler mig nærmest ''tvunget'' til at stoppe amningen og dermed give mme istedet til vores lille trold som er 7uger.... Jeg har igen igen fået svamp efter endnu en periode med smerter forinden hvor min læge siger der intet er... Han bliver ved med bare at vil give mig det gel, men det virker jo åbenlyst ikke - men han vil intet andet og nu kan jeg virkelig ikke mere...  Kan ikke klare smerterne mere, så i aften får hun sin første flaske med mme, men har det et eller andet sted hammer dårligt med det, for det er jo ikke fordi jeg ikke har mere mælk... Men det gør bare så ulideligt ondt.....

Ja havde nok bare brug for luft, men er der nogen der ved hvor meget mme jeg skal lave til hende i aften og skal jeg tilbyde hende bryst efter flasken eller hvordan gør jeg det bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

LRJ

Mia&Tonny skriver:

Ja jeg føler mig nærmest ''tvunget'' til at stoppe amningen og dermed give mme istedet til vores lille trold som er 7uger.... Jeg har igen igen fået svamp efter endnu en periode med smerter forinden hvor min læge siger der intet er... Han bliver ved med bare at vil give mig det gel, men det virker jo åbenlyst ikke - men han vil intet andet og nu kan jeg virkelig ikke mere...  Kan ikke klare smerterne mere, så i aften får hun sin første flaske med mme, men har det et eller andet sted hammer dårligt med det, for det er jo ikke fordi jeg ikke har mere mælk... Men det gør bare så ulideligt ondt.....

Ja havde nok bare brug for luft, men er der nogen der ved hvor meget mme jeg skal lave til hende i aften og skal jeg tilbyde hende bryst efter flasken eller hvordan gør jeg det bedst?

Prøv at malke ud istedet og give flaske og så huske at smøre dine brystevorter og baby's mund med creme og så forsøge lige så stille igen nu når du virkelig gerne vil amme

Det gjorde jeg selvom jeg blev ved og ved med at få Svamp på brystvorterne tilsidst kom det ikk mere, men måtte desværre stoppe med at amme efter 3,5 månede

Men Ellers give hende 150 ml mme og lade hende sutte lidt ved dig

Anmeld

6. december 2010

Fru Dinesen

Puuhaaa kan så godt forstå dig 

Måtte selv stoppe meget tidligt pga. en brystbetændelse der gik helt amok den gang vi fik vores søn ...

Men en go Mor sidder ikke i brysterne søde 

Og ja måske kan det hjælpe ved at malke ud til til svampen er helt væk (alså en go lang kur) 

Knussss Linda 

Anmeld

6. december 2010

6800

jeg supplere med flaske, dog fordi jeg ikke har mælk nok...og tilbyder altid brystet først...om aaften hvor jeg næsten ikke har noget mælk, laver jeg en flaske med 150 ml, og det spiser hun det meste af...

Anmeld

6. december 2010

Mia&Allan

Lone H. skriver:

Prøv at malke ud istedet og give flaske og så huske at smøre dine brystevorter og baby's mund med creme og så forsøge lige så stille igen nu når du virkelig gerne vil amme

Det gjorde jeg selvom jeg blev ved og ved med at få Svamp på brystvorterne tilsidst kom det ikk mere, men måtte desværre stoppe med at amme efter 3,5 månede

Men Ellers give hende 150 ml mme og lade hende sutte lidt ved dig

Er ikke sikker på jeg har lyst til at forsøge igen, har så ulideligt ondt og har jeg haft stort set al den tid jeg har ammet, så tror virkelig ikke jeg kan mere....

Anmeld

6. december 2010

Mia&Allan

Fru Dinesen skriver:

Puuhaaa kan så godt forstå dig 

Måtte selv stoppe meget tidligt pga. en brystbetændelse der gik helt amok den gang vi fik vores søn ...

Men en go Mor sidder ikke i brysterne søde 

Og ja måske kan det hjælpe ved at malke ud til til svampen er helt væk (alså en go lang kur) 

Knussss Linda 

Tak, den tror jeg virkelig jeg havde brug for at høre

Anmeld

6. december 2010

Mia&Allan

6800 skriver:

jeg supplere med flaske, dog fordi jeg ikke har mælk nok...og tilbyder altid brystet først...om aaften hvor jeg næsten ikke har noget mælk, laver jeg en flaske med 150 ml, og det spiser hun det meste af...

Min datter spiser jo som hun skal og hun spiser sig mæt hvis hun får brystet først  Det er mig der ikke ka mere, pga smerter...

Anmeld

6. december 2010

LRJ

Mia&Tonny skriver:

Er ikke sikker på jeg har lyst til at forsøge igen, har så ulideligt ondt og har jeg haft stort set al den tid jeg har ammet, så tror virkelig ikke jeg kan mere....

Så Stop søde
Du Skal ikke sidde og have ondt når at give dit barn mad hun får ligeså meget nærig af at få MME og en mor uden smerter

Anmeld

6. december 2010

Mia&Allan

Lone H. skriver:

Så Stop søde
Du Skal ikke sidde og have ondt når at give dit barn mad hun får ligeså meget nærig af at få MME og en mor uden smerter

Ja det er nok bedst! Men tænker hvordan jeg gør overgangen bedst mulig for hende!? Altså SP siger en flask første dag og så babs resten af tiden, anden dag to flasker og så babs resten af dag osv... Men skal jeg tilbyde hende babs efter flasken også???  Om aftenen vil hun som regel kun falde til ro hvis hun ligger med en babs i munden.....

- Puha hvor fik jeg skrevet babs mange gange.. haha

Anmeld

6. december 2010

serinasmor

en god mor er en mor med overskud ....

en mor der sidder og skærer tænder/tuder under hver amning pga af smerter kan altså i mine øjne ikke være en med meget overskud ... det må altså kræve sin kvinde at blive ved med at lægge den lille til brystet når det er forbundet med store smerter hver gang ... .. FLOT klaret ... din bebs har nu fået den vigtigste mælk ... DET er INGEN skam at stoppe med at amme ..OVERHOVEDET .. du skal ikke have dårlig samvittighed ... babyer klarer sig ganske glimrende på MME   .. desuden kan det tænkes du som en ekstra bonus får mere søvn .. da MME har det med at mætte i længere tid ad gangen ..

Jeg er sikker på det er den helt rigtige beslutning for jer

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.