jeg så nogle øvelser og strækninger på youtube. man skal søge "sciatic nerve pain during pregnancy"
jeg har nogle smerter, der er lige som beskrevet, og fandt ud af fra forskellige sider på nettet, at det må være barnets hoved, der presser på iskias nerven, da det startede 1 uge før terminen, og barnet er langt ned nu.
jeg tog til min læge idag, og hun mente, at det var pga mangel af kalk, men det tror jeg ikke rigtig på, fordi jeg få smerterne kun hvis jeg står eller går i længere tid, og de er pludselige og forsvinder hurtigt igen, med hold kæft hvor de gør ondt...
og jeg får ikke kramper, når jeg svømmer, cykler eller bare ligge i sengen. det er KUN når jer står eller går. de kommer kun i højre side, starter fra bikini linien og ned til knæet. nu sover jeg KUN på HØJRE side, så barnets vægt har ligesom flyttet sig lidt, og det er lidt bedre. men når han vågner og begynder at bevæge sig, så.......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
jeg har også haft kramper i underben tidligere i graviditeten, men de føles meget anderledes end det her. og dem får jeg mest når jeg vågner om morgenen og strækker mig, og kun i underben.
i morgen skal jeg til akupunktur og graviditets massage, så må jeg høre, hvad de siger til det og om de kan hjælpe lidt mere end min læge...
Anmeld