Gode råd til iskiasnerve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

Carina1977

kitra skriver:

Hej er der nogen der har nogle gode råd mod stærke smerter pga iskiasnerven. Jeg er begyndt at døje helt sindssygt jeg kan knap nok gå. Jeg er 29 uger henne så har et stykke vej endnu og da jeg har en datter på snart et år så har jeg ikke de store muligheder for at slappe mere af end jeg gør. Jeg har prøvet med panodil det hjælper intet. Jeg har også prøvet med en varmepude det hjælper heller ikke. I nat vågnede min datter og jeg kunne ikke komme ud af sengen og komme ind til hende så jeg har virkelig brug for noget der kan lindre.

Ved ikke om det kan lade sig gøre for dig, når nu du er gravid

men læg dig på ryggen med bøjede ben, løft så det ene ben op over det andet ben (altså anklen skal hvile på knæet på det andet ben), tag så fat i det ben du har bøjet...lige under låret og træk op,

Du kan også bare tage ved et ben af gangen, bøj knæet, og pres til venstre med hånden hvis det er det højre ben, og til højre hvis det er det venstre ben.

Det er lidt svært at beskrive på skrift, men jeg får somregel løsnet op på den måde. du skal helst tage øvelsen flere gange dagligt og ikke kun når du har ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Muffinmus

Nu er det jo sådan at iskiasnerven ikke bliver klemt i ballen, men i den nedeste del af ryggen.

Så du skal faktisk udstrække i din ryg.Du skal udstrække modsat af den side det gør ondt, dvs du skal åbne dine led i rygsøjlen i den side der klemmer, så den kan løsnes:-)

Anmeld

4. december 2010

Bavianis

kitra skriver:

Hej er der nogen der har nogle gode råd mod stærke smerter pga iskiasnerven. Jeg er begyndt at døje helt sindssygt jeg kan knap nok gå. Jeg er 29 uger henne så har et stykke vej endnu og da jeg har en datter på snart et år så har jeg ikke de store muligheder for at slappe mere af end jeg gør. Jeg har prøvet med panodil det hjælper intet. Jeg har også prøvet med en varmepude det hjælper heller ikke. I nat vågnede min datter og jeg kunne ikke komme ud af sengen og komme ind til hende så jeg har virkelig brug for noget der kan lindre.

Du må endelig ikke bruge Panodil eller paracetamol i det hele taget. Ny forskning har fundet ud af, at der er meget kraftigt hormonforstyrrende for ufødte børn.

Knus

Anmeld

4. december 2010

kitra

Jeg kan ikke bruge den creme der bliver omtalt da jeg er overfølsom over for gigtpræperater. Jeg har fået besked på at tage panodil i moderate doser. Men jeg må holde weekenden ud så godt som muligt og så ha fat i min læge mandag der kan jo også være tale om en diskupolaps og han kan vel også henvise mig til en fys eller hvad jeg nu skal til.

Anmeld

4. december 2010

mariamiss6

kitra skriver:

Jeg kan ikke bruge den creme der bliver omtalt da jeg er overfølsom over for gigtpræperater. Jeg har fået besked på at tage panodil i moderate doser. Men jeg må holde weekenden ud så godt som muligt og så ha fat i min læge mandag der kan jo også være tale om en diskupolaps og han kan vel også henvise mig til en fys eller hvad jeg nu skal til.

Det kan hjælpe lidt hvis du med en pude mellem benene, sådan at dine ben aldrig er helt samlede....

Det er i øvrigt også godt mod bækkensmerter

Anmeld

29. juli 2011

sasha73

jeg så nogle øvelser og strækninger på youtube. man skal søge "sciatic nerve pain during pregnancy"

jeg har nogle smerter, der er lige som beskrevet, og fandt ud af fra forskellige sider på nettet, at det må være barnets hoved, der presser på iskias nerven, da det startede 1 uge før terminen, og barnet er langt ned nu. 

jeg tog til min læge idag, og hun mente, at det var pga mangel af kalk, men det tror jeg ikke rigtig på, fordi jeg få smerterne kun hvis jeg står eller går i længere tid, og de er pludselige og forsvinder hurtigt igen, med hold kæft hvor de gør ondt...  og jeg får ikke kramper, når jeg svømmer, cykler eller bare ligge i sengen. det er KUN når jer står eller går. de kommer kun i højre side, starter fra bikini linien og ned til knæet. nu sover jeg KUN på HØJRE side, så barnets vægt har ligesom flyttet sig lidt, og det er lidt bedre. men når han vågner og begynder at bevæge sig, så.......grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... 

jeg har også haft kramper i underben tidligere i graviditeten, men de føles meget anderledes end det her. og dem får jeg mest når jeg vågner om morgenen og strækker mig, og kun i underben.

i morgen skal jeg til akupunktur og graviditets massage, så må jeg høre, hvad de siger til det og om de kan hjælpe lidt mere end min læge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.