Vandfødsel i lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.906 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. december 2010

Pacha Mama

Hej. vi bor i en lille lejlighed fra 50´erne tror jeg. Jeg kunne godt tænke mig at føde i vand hjemme, men har mine betænkeligheder i forhold til om gulvet kan holde. Er der nogen der har erfaring med at føde i en typisk ældre ikke så vedligeholdt københavner lejlighed? Vh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

mortilflere

Spørg underboen om det er ok du kigger ned den aften

''

Nej spøg tilside , jeg tror da ikke det vejer mere end et tungt møbel , spørg viseværten (stave)

Anmeld

4. december 2010

Zafir

Aiiii Et fødekar vejer altså ikke særlig emget fyldt... Det er jo ikke mange tons vand, du skal have i.

Du har sikkert haft mere end 10 gæster i dit hjem på én gang og det vejer mere end fødekarret.

Så NOOO problemos.

Anmeld

4. december 2010

mortilflere

17. januar 2011

Tina2

Det kan du sagtens, det er overhovedet ikke et problem:-) Kan anbefale det kar der er linket til ovenfor, det fødte jeg i for 4 mdr siden. Vi bor i hus, men det er super godt det kar...

Og der er jo ikke sådan vand overalt bare fordi man føder i vand  Slet ikke

Anmeld

17. januar 2011

Line Højdal

Tina2 skriver:

Det kan du sagtens, det er overhovedet ikke et problem:-) Kan anbefale det kar der er linket til ovenfor, det fødte jeg i for 4 mdr siden. Vi bor i hus, men det er super godt det kar...

Og der er jo ikke sådan vand overalt bare fordi man føder i vand  Slet ikke

Hej Tina...

Jeg har købt et kat magen til og tænker lidt på hvordan vi skal holde vandet varmt? Hvor dan gjorde I? Hvor varmt vand fyldte I i og havde i et låg til karret?

Håber du kan hjælpe
Line

Anmeld

17. januar 2011

isimaven

jeg har et kar magen til linket til salg for 650 kroner plus porto

brugt en gang (fødte min datter i det fort 2 mdr. siden)

og jeg er sikker på gulvet nok skal holde

Anmeld

17. januar 2011

Mi

Det bør gulvet sagtens kunne holde til. Jeg ville også købe et kar i stedet for at leje et af de faste plastik kar man kan leje. Jeg købte mit på www.ebay.co.uk. Der kan man både finde nye og brugte kar. Jeg købte et brugt. Det hed birthpool in a box og var ganske enkelt fantastisk. Kanterne var så faste, at man sagtens kunne sidde og hænge ind over dem. Bunder var også pustet op og der var håndtag hele vejen rundt, man kunne holde fast i, hvis man havde brug for det.

Held og lykke med det. Det er fantastisk at føde i vand.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

17. januar 2011

Tina2

Pipkukkeren skriver:

Hej Tina...

Jeg har købt et kat magen til og tænker lidt på hvordan vi skal holde vandet varmt? Hvor dan gjorde I? Hvor varmt vand fyldte I i og havde i et låg til karret?

Håber du kan hjælpe
Line

Godt køb:-) Altså vi sku ikke holde det varmt, da jeg havde en ret hurtig fødsel, men der er en streg op til hvor man skal/bør fylde vand i til, og man kan jo fylde lidt mindre i og så fylde op hvis det blir for koldt, men har hørt det holder ret godt på varmen....

Vi smed en temperaturfisk i, og fyldt 37-38 grader varmt vand i....

Jeg håber du får en super oplevelse! :-)

Anmeld

17. januar 2011

Tina2

Tina2 skriver:

Godt køb:-) Altså vi sku ikke holde det varmt, da jeg havde en ret hurtig fødsel, men der er en streg op til hvor man skal/bør fylde vand i til, og man kan jo fylde lidt mindre i og så fylde op hvis det blir for koldt, men har hørt det holder ret godt på varmen....

Vi smed en temperaturfisk i, og fyldt 37-38 grader varmt vand i....

Jeg håber du får en super oplevelse! :-)

Her er link til min fødselsberetning

https://www.baby.dk/debat/63549pi1/foedselsberetninger/min-fantastiske-hjemmefoedsel-.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.