Frusteret over samvær.. (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. december 2010

Chr-Hei

Ja så er jeg tilbage..

Har tidligere skrevet lidt om min dejlige stedsøn og hans situation..

Puha der er sket meget på den front siden sidst... Retten har afgjort han ska fast bopælsadresse her ved min kæreste og jeg da det er bedst for ham...

Vi har flyttet ham til ny børnehave d. 3-11-2010 efter aftale med retten..

Nu har vi så siden da kørt forhandlinger om samværet med hans mor som vi har forslået således:

Mors samvær:

Hveranden weekedn fra fredag kl 17 til søndag kl 17

Hver anden jul og hver anden nytår..

To uger i sommerferie.. og ferie skiftevis mellem os og hans mor..

--

Der har så gået længe inden vi hørt noget og har i mellem tiden sendt to haste mails ind omkring vi godt ville have en afgørelse da min stedsøn er meget påvirket af situationen.. Og vi har fundet ud af at hans mor har stået uden fast bopæl (smidt ud af fodgen) og ingen indtægt gennem to mdr...

Vi fik så en afgørelse fra statsforvatningen lørdag i sidste uge efter statsforvaltningen har kontaktet hans mor gennem længere tid og får alle breve retur om at hun ikke har bopæl på den oplyste adresse og de ikke ved hvor hun bor.. De har søgt via central register og der står hun som værende uden fast bopæl .. De har kontaktet moderen som oplyser huun stadig bor i den oplyste lejlighed... Hvilket jo er løgn.. !!

Statsforvaltniingen har så afgjort et meget værre samvær for hans mor som lyder:

Hver anden weekend fra 17 til 17 og IKKE mere... De fravælger jul/nytår sommerferie og alle andre ferie og giver os dem...

Nu har moderen så klaget og forklarer hun bor ved hendes forældre og er på kontanthjælp.. Så hun kan give sin søn faste rammer og forlanger samvær alle de steder statsforvaltningen selv har afvist..

Vil hører om i tror statsforvatningen vil indse deres fejl og give moderen mere samvær efter hendes MEGET ustabile opstændigheder vi har dog skrevet vi ikke syntes det er godt for min stedsøn er faldet meget til ro bare den uge og er helt inde i han ikke skal have mere samvær med sin mor lige som tingene er nu.. Og vi syntes derfor det vil være RIGTIG uretfærdigt overfor min stedsøn ændre det en gang til nu hcor det er statsforvaltningen der i første omgang har fastsat tingene som de er nu...

Det skal lige siges hun bor i en kælderværelse som er MAX 12km2... hvor hun bor med min stedsøn...

Tak fordi du gad læse med.. var lige den korte udgave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Kildebakken

Kære Trådstarter,

Øv, det er noget møg med den tovtrækning frem og tilbage, og det må være en stor belastning for hele jeres familie. I er sikkert nervøse for, hvordan drengen har det, når han besøger en ustabil mor.

Du skriver også at det påvirker din bonussøn meget. Nu er han jo ikke så gammel, så jeg tænker om i kan lade være med at fortælle ham for meget, før afgørelsen er på plads? Jeg ved ikke om det kan gøres i praksis, for han besøger vel stadig moderen hver anden weekend? Men når han er hos jer er det vigtigt at han får lov at være et barn og ikke hele tiden skal spekulere. Jeg ville ikke vise ham min afmagt over situationen. Med hensyn til kommende jul og nytår ville jeg bare regne med at han skulle være med jer og så sørge for at hans mor og hendes familie holder jul med ham en anden dag.

Håber det hele falder på plads snart

KH

Anmeld

4. december 2010

Chr-Hei

Kildebakken skriver:

Kære Trådstarter,

Øv, det er noget møg med den tovtrækning frem og tilbage, og det må være en stor belastning for hele jeres familie. I er sikkert nervøse for, hvordan drengen har det, når han besøger en ustabil mor.

Du skriver også at det påvirker din bonussøn meget. Nu er han jo ikke så gammel, så jeg tænker om i kan lade være med at fortælle ham for meget, før afgørelsen er på plads? Jeg ved ikke om det kan gøres i praksis, for han besøger vel stadig moderen hver anden weekend? Men når han er hos jer er det vigtigt at han får lov at være et barn og ikke hele tiden skal spekulere. Jeg ville ikke vise ham min afmagt over situationen. Med hensyn til kommende jul og nytår ville jeg bare regne med at han skulle være med jer og så sørge for at hans mor og hendes familie holder jul med ham en anden dag.

Håber det hele falder på plads snart

KH

JA det er noget rigtigt møg.. Og angående det med at lade være indformere ham har været lidt svært denne gang eftersom det skulle træde i kraft NU og HER or normalt vil han skulle hjem til sin mor mandag efter børnehave hvor han nu først skal det fredag .. Dette måtte vi jo lige forklarer ham... Det er statsforvatningen som har lavet det som hast for hans ve og vel... Vi skåner ham selvfølgelig så lidt som muligt men denne gang har det været svært ikke fortælle ham hvad der foregår...

Moderen bilder ham desværre også mange løgne ind som vi jo nogle gange har svært ved når han spørger os om tingene...

afgørelsen er jo som sådan på plads moderen har jo bare valgt  sende en klage ind...!

Hvad angår jul og nytår er det jo netop det vi har forslået at det er hver anden år det ene sted og næste det andet men dette har statsforvaltningen under omstænighederne ikke ment var godt for min stedsøn og valgt kun skal falde ud til os..

Netop derfor er jeg blevet lidt nervøs for om det hele bliver ændret men håber det ikke for hans skyld da der er sket nok for ham det sidste år... Tvivler dog på man får statsforvaltningen til at lave deres første forslag om når det er noget andet end vi ønskede de er kommet frem til...

Håber det giver lidt mening..

Anmeld

5. december 2010

thildemus

Jeg tænker, at de må have deres grunde til at have givet det samvær som du oplyser. Der skal (som jeg forstår det) rigtigt meget til for at statsforvaltningen giver mindre samvær end det minimum parterne selv finder ud af sammen (i jeres tilfælde antager jeg, at dette er jeres forslag altså med jul og ferie). Skulle det være en fejl, så er det jo i hvert fald ikke noget I kan klandres for.

Statsforvaltningen ændrer (igen så vidt jeg har forstået det) ikke umiddelbart deres afgørelser. Der skal nogle ændret omstændigheder og eventuelt en tilvænningsperiode til for at der træffes ny afgørelse. Men der kan jo selvfølgeligt klages til familiestyrelsen - her kender jeg ingen tal på hvor mange domme der bliver omstødt. Men tilgengæld, så ved jeg at de har adgang til alt statsforvaltningens papirarbejde omkring sagen og afgørelsen.

Tages sagen op igen fordi moren har fået faste rammer (her er jeg iøvrigt ret overbevist om, at størrelsen på bostedet er irrelevant), så har I jo også mulighed for at tage det faktum at jeres søn/bonussøn er meget påvirket af sagen.

Håber alt det bedste for jer. Er ked af, at jeg ikke kan komme med mere brugbart input. Sager ved statsforvaltningen og sager om samvær i øvrigt er bare rigtigt svære, da alle situationer er individuelle. Men jeg ville ikke gå forbi dit indlæg uden at svare

Anmeld

5. december 2010

Chr-Hei

thildemus skriver:

Jeg tænker, at de må have deres grunde til at have givet det samvær som du oplyser. Der skal (som jeg forstår det) rigtigt meget til for at statsforvaltningen giver mindre samvær end det minimum parterne selv finder ud af sammen (i jeres tilfælde antager jeg, at dette er jeres forslag altså med jul og ferie). Skulle det være en fejl, så er det jo i hvert fald ikke noget I kan klandres for.

Statsforvaltningen ændrer (igen så vidt jeg har forstået det) ikke umiddelbart deres afgørelser. Der skal nogle ændret omstændigheder og eventuelt en tilvænningsperiode til for at der træffes ny afgørelse. Men der kan jo selvfølgeligt klages til familiestyrelsen - her kender jeg ingen tal på hvor mange domme der bliver omstødt. Men tilgengæld, så ved jeg at de har adgang til alt statsforvaltningens papirarbejde omkring sagen og afgørelsen.

Tages sagen op igen fordi moren har fået faste rammer (her er jeg iøvrigt ret overbevist om, at størrelsen på bostedet er irrelevant), så har I jo også mulighed for at tage det faktum at jeres søn/bonussøn er meget påvirket af sagen.

Håber alt det bedste for jer. Er ked af, at jeg ikke kan komme med mere brugbart input. Sager ved statsforvaltningen og sager om samvær i øvrigt er bare rigtigt svære, da alle situationer er individuelle. Men jeg ville ikke gå forbi dit indlæg uden at svare

Der er MEGET gode grunde til de har givet den afgørelse de har .. Hun er meget psykisk ustabil samt ukønomisk og har ikke fast bopæl i længere tid af gangen...

Angående det med Jul og nytår er det IKKE os der har forslået hun ikke må se ham der det er statsforvaltningen vi forslå derimod det skulle skiftes mellem far og mor...

Ved ikke det med størrelsen om det er irrellevant eftersom han sover i samme seng som moderen og de tidligere har forklaret at det er MEGET vigtigt for en dreng at have sit eget værelse...

Selvfølgelig har hun krav til at klage og dette har hun gjort men er bare i tvivl om de vil ændre noget når det er dem som har indskærpet det SÅ meget som de har.. Og hn jo ikke kan have styr på tingene efter en uge kun

Men du får i hvertfald mange tak for dit svar.. Præger bare super meget for tiden.. Vi snakker om det dagligt da vi bare gerne vil have en stille og rolig hverdag..

Anmeld

5. december 2010

thildemus

Heidi-ra skriver:

Der er MEGET gode grunde til de har givet den afgørelse de har .. Hun er meget psykisk ustabil samt ukønomisk og har ikke fast bopæl i længere tid af gangen...

Angående det med Jul og nytår er det IKKE os der har forslået hun ikke må se ham der det er statsforvaltningen vi forslå derimod det skulle skiftes mellem far og mor...

Ved ikke det med størrelsen om det er irrellevant eftersom han sover i samme seng som moderen og de tidligere har forklaret at det er MEGET vigtigt for en dreng at have sit eget værelse...

Selvfølgelig har hun krav til at klage og dette har hun gjort men er bare i tvivl om de vil ændre noget når det er dem som har indskærpet det SÅ meget som de har.. Og hn jo ikke kan have styr på tingene efter en uge kun

Men du får i hvertfald mange tak for dit svar.. Præger bare super meget for tiden.. Vi snakker om det dagligt da vi bare gerne vil have en stille og rolig hverdag..

Det var ikke for at sætte spørgsmålstegn ved deres afgørelse - tværtimod, så tror jeg netop ikke, at de umiddelbart ombestemmer sig/omstøder (fik nok bare forklaret mig forkert)

Jeg var også med hvad I har foreslået og hvad de afgjorde - men igen må det være fordi, at de ser jer som værende et bedre sted at være i en stresset tid. Hvilket jo virkeligt også lyder til at være tilfældet.

Ok til størrelsen på bostedet - har tidligere hørt om sager, hvor det ikke havde betydning for afgørelsen. Men hvis de har indskærpet vigtigheden af eget værelse, så tror jeg de står ved det. Det håber jeg i hvert fald de gør

Håber I får ro på. Ved kun alt for godt, hvad sådanne sager gør ved ens hverdag

Anmeld

5. december 2010

ekzunz

Det er en rigtig svær sitation i står i, og især din bonussøn.

Jeg synes at i skal forklare så lidt som muligt. At der bliver lavet om på samværet, skal han bare have at vide når det er aktuelt, han skal altså ikke have hele årsplanen og heller ikke vide at det er slut med jul hos mor. Denne jul er jeres - der er lang tid til næste jul, og sommerferien er også langt væk. Der vil være masser af tid til at forberede ham på at der kommer ændringer, uden at han skal have dem alle at vide på en gang.

Jeg undrer mig virkelig meget over at de har fjernet samværet i julen men bibeholdt hver anden weekend. Det synes jeg da slet ikke giver mening. Den lange sommerferie, kan jeg sagtens forstå, men ikke jul/nytår.

Hvor gammel er han? Jeg kan ikke forstå at de lægger vægt på at han skal have sit eget værelse. Der er mange børn som deler værelse, og der er da bestemt rigtigt mange delebørn som ikke har hvert deres værelse når de er på samvær.

Vi havde 3 - 4 børn på samvær hver weekend i en 2 værelses lejlighed på 46m2 - på 3. sal.....det var der altså ingen der havde noget at sige til.

Anmeld

5. december 2010

Chr-Hei

thildemus skriver:

Det var ikke for at sætte spørgsmålstegn ved deres afgørelse - tværtimod, så tror jeg netop ikke, at de umiddelbart ombestemmer sig/omstøder (fik nok bare forklaret mig forkert)

Jeg var også med hvad I har foreslået og hvad de afgjorde - men igen må det være fordi, at de ser jer som værende et bedre sted at være i en stresset tid. Hvilket jo virkeligt også lyder til at være tilfældet.

Ok til størrelsen på bostedet - har tidligere hørt om sager, hvor det ikke havde betydning for afgørelsen. Men hvis de har indskærpet vigtigheden af eget værelse, så tror jeg de står ved det. Det håber jeg i hvert fald de gør

Håber I får ro på. Ved kun alt for godt, hvad sådanne sager gør ved ens hverdag

Var altså heller ikke for lyde strid var bare lige for forklarer det endnu bedre.. Kan nogle gange være lidt svært når det skal forklares...

Krydser i hvertfald ALT hvad jeg har for at de ikke ændre noget nu.. For vil bare være SÅ forvirrende for den stakkels dreng som ikke har haft det nemt den sidste tid...

Ved selvføglelig ikke hvordan det er normalt men det har de i hvertfald lagt meget vægt på i denne sag.. ved ikke om det har noget at gøre med vi har så vidt forskellige bopæl rammer for ham som vi har... Her har han jo eget værelse som er større end det han bor sammen emd hans mor i.. Tror måske det bar noget andet hvis det var ens begge steder... (:

Ja det er bestemt ikke sjovt mere.. Nu må der gerne bare komme ro på. Så jeg også har mulighed for nyde graviditeten uden ska spekulere for meget hele tiden (:

Endnu engang tak for svar

Anmeld

5. december 2010

Carina1977

Hvor gammel er drengen? Jeg studsede bare lidt over det der med at han lå i samme seng som moderen. Må lige sige at det gjorde min søn altså også meget i en periode, og det tog han altså ikke skade af. Det var så ikke hver nat, men hvis nu han havde haft en grim drøm, eller vågnede om natten og følte et behov for mig. Tror han gjorde det indtil 6 års alderen. Børn tager ikke skade af ikke at have deres eget værelse, bestemt ikke. Det er ikke det der er det vigtigste. Det vigtigste er at de får det følelsesmæssige behov dækket ind, får noget at spise, tøj på kroppen, kærlighed og selvfølgelig en stabil hverdag.

At statsforvaltningen tager en afgørelse er een ting, mend et betyder ikke, at i ikke sammen må gå ind og ændre lidt på planen. Den er der mere, så i har noget at gå ud fra. Hvis i synes at barnet skal være hos moderen hver 2. jul og nytår, og at hun også selv ønsker dette, så synes jeg da i skal gøre det

Ellers vil jeg ikke kommentere så meget mere, da sådan en sag her ofte har 2 sider

Anmeld

5. december 2010

Chr-Hei

Znuzke skriver:

Det er en rigtig svær sitation i står i, og især din bonussøn.

Jeg synes at i skal forklare så lidt som muligt. At der bliver lavet om på samværet, skal han bare have at vide når det er aktuelt, han skal altså ikke have hele årsplanen og heller ikke vide at det er slut med jul hos mor. Denne jul er jeres - der er lang tid til næste jul, og sommerferien er også langt væk. Der vil være masser af tid til at forberede ham på at der kommer ændringer, uden at han skal have dem alle at vide på en gang.

Jeg undrer mig virkelig meget over at de har fjernet samværet i julen men bibeholdt hver anden weekend. Det synes jeg da slet ikke giver mening. Den lange sommerferie, kan jeg sagtens forstå, men ikke jul/nytår.

Hvor gammel er han? Jeg kan ikke forstå at de lægger vægt på at han skal have sit eget værelse. Der er mange børn som deler værelse, og der er da bestemt rigtigt mange delebørn som ikke har hvert deres værelse når de er på samvær.

Vi havde 3 - 4 børn på samvær hver weekend i en 2 værelses lejlighed på 46m2 - på 3. sal.....det var der altså ingen der havde noget at sige til.

JA det er bestemt ikke sjovt ...

Nej selvfølgelig forklarer vi heller ik i detaljer OVERHOVEDET.. vi er bare blevet nød til lige fortælle ting som det med hverdagene da det som sagt har trådt i kraft fra nu af... og han ikke skal hjem til sin mor imorgen som han rigtigt vil skulle..

Hvad der angår Jul og Nytår vil han rigitgt skulle hjem til sin mor nytårsaften.. Dette var han også klar over og derfor blev vi nød til at fortælle det da der ikke kommer anden afgørelse inden Jul og nytår i år...

Vi ANER ikke hvorfor statsforvaltningen har afgjort som de har.. Det er som sagt ikke noget vi har være med til overhovedet.. Men der er nok en god grund til det når det kommer til stykket...

Vi er jo ikke ude på han slet ikke skal se sin mor overhovedet.. Men vi mener dog ikke det skal være så meget som sidst.. At statsforvaltningen så har indskærpet det så meget som de har.. Er der nok en grund til.. vi aner ikke mere end jeg har skrevet her..

Aner ikke det med værelse .. for det troede vi faktisk heller ikke men det blev der bare sagt til et møde derinde for nogle måneder siden...

Tror det er meget individuelt fra sag til sag måske .. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.