Oliver opdat. weeee nu kører det måske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2010

Tulle28

Åhh hvor skønt at de endelig lytter og tager jeg alvorligt! Jeg håber det er første skridt i en mere positiv retning.

Stort knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2010

Zafir

Det lyder fanmer godt!! HÅBer der sker noget for ham.

Hvor må det bare være hårdt altså!!!... Ikke kun det med maden, men at han er så afhængig af ro og af dig... Flot at du klarer det.

Anmeld

4. december 2010

SiLiMiMa

Åh, fik godt nok en kæmpe klump i halsen, da jeg læste alt det i har været, er og skal igennem...

Jeg tror det er den helt rigtige vej, I skal nu og håber det allerbedste for jer og jeres dejlige søn.

knus heise

Anmeld

4. december 2010

twinboys

Hej søde piger... Jeg takker for alle de søde ord og de det hjælper såååå meget....

Lige nu hygger drengene sig i sneen og jeg nyder at se dem glade og livlige...

God weekend til jer alle og endnu en gang tak...

Majbritt

Anmeld

4. december 2010

Malthes mor

Har læst dine forskellige indlæg og synes at det er dejligt at I endelig er blevet hørt.

Anmeld

4. december 2010

Mor til Frederic og Freya

Hvor er det bare dejligt de endelig gør noget...

Anmeld

4. december 2010

twinboys

Mor til Frederic skriver:

Hvor er det bare dejligt de endelig gør noget...

Ja det er super godt...

Anmeld

4. december 2010

LouiseNielsen

Hvor er det skønt at høre de nu endelig lytter til jer. Og at det forhåbentlig vil blive gjort noget nu...

Kram

Anmeld

4. december 2010

Mor til Frederic og Freya

twinboys skriver:

Ja det er super godt...

Fik i noget at vide ang ventetid?

Ej det er bare super I endelig bliver hørt. Håber og ønsker det bedste for jer og oliver... Må I snart få med medvind i sejlene igen.

Håber det går lige så godt med freder på mandag. De ringed sidste dag og ville blot oplyse at vi nok skulle regne med at være indlagt en del dage... 

Anmeld

5. december 2010

ulleby

twinboys skriver:

Hejsa så har vi været i børneambulatoriet med Oliver og endelig en børnelæge der lyttede til os...

For jer der ikke kender Oliver kommer lige her en opdatering...

Oliver er tvilling født i uge 25+0 Vægt 805 gram og 31cm...sammen med sin tvillingebror Alexander...

Vi har nu Oliver der idag er 7½år og han har ikke lyst til mad og spiser ingenting af sig selv...( Han kan spise selv, kan tygge og sluge maden, han fejler intet. ) Han kaster op hvis han er ved at spise og jeg skal ud af døren selv om farmand og bror er hjemme...

Men skruer lidt tilbage til jer der ikke kender Oliver´s for tidlige start...

Hans liv er startet med voldsomme og ubehagelige oplevelser, adskillelser, umodne organer samt uudviklet hjerne og nervesystem. Oliver vokser op, er ofte bange og utryg, mangler selvtillid og selvværdsfølelse og er meget sårbar. Han har hyperaktivitet, sanseintegrationsproblemer, indlæringsproblemer og konsentrationsbesvær. Han er tit bange for nye mennesker, nye steder, nye ting og oplevelser. Han bliver tit ked af det det giver og det sker fordi han bl.a. bliver overstimuleret af det sensitive nervesystem, får angst eller har mareridt.

I overstimulerede situationer græder han, kan ikke finde ro, har søvnproblemer, er utrygt ved fremmede mennesker og omgivelser, stresses nemt ved stærkt lys, uro, berøring, mange indtryk og lugte. Vi ser også let afledelig, negativ reaktion på mange sansestimuli, dagdrømmeri, uopmærksom, irritabel, aggressiv adfærd, negativ reaktion på berøring...Oliver har separationsangst dvs. han bliver dybt ulykkelig, hvis jeg skal til zumba eller møde mens vi f.eks spiser og han ikke er færdig og så kan vi være sikre på at han provokerer en opkast...

Vi har nu i 4 -5 år haft dette her med Oliver og endelig idag er det gået op for lægen at vi faktisk ikke kan mere og at det ikke er fysiske problemer Oliver har men er psykiske... Vi har bare kørt i ring og i ring...

Hun lovede os at sende vores sag videre til psykiatrien og så håber vi de vil hjælpe os... For lægen sagde at der skulle gøres noget nu... Jeg tør bare ikke tro på det, da det er hørt før... Men alligevel for det var drengenes egen børnelæge på sygehuset vi havde samtale med og tror og håber det sætter skub i det hele...

Der faldt en sten fra mit hjerte...og jeg ved nu at vi skal passe endnu mere på Oliver og skærme ham endnu mere så han ikke bliver overstimuleret...

En glad moar som håber at vi får Oliver ind i varmen igen ved proff folk som vil hjælpe ham og os...

Majbritt

Sikke da en omgang - i har da bestemt rigeligt at se til i hjemmet. Men så SKØNT for jer at de endelig vågnede op - og tog den hånd i har rakt ud

Krydser virkelig finger for at i tiden til psyk. snart kommer med posten så i kan komme igang med det forestående forløb.

Glæder mig til at følge forløbet. Dejligt at vide du er så stærk en person - det skal i bestemt nok komme igennem

Krammer fra Didde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.