Susan... vedr. Ea

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

248 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. august 2008

ivfmarie

Jeg håber ikke at det gør noget at du får mit bud her på siden.. jeg orker ikke svare i en sms.

Sover Ea og Emil på samme værelse?
Jeg tror måske at de kunne være en løsning at de sover sammen. Så er hun ikke alene, og I kan fortælle hende at hun er så stor og dygtig at der er hende der skal passe på Emil om natten. Mon ikke det kan gør hende stolt så hun gerne vil sove i sin egen seng?
Hvordan er det med deres sengetider? KOmmer de i seng samtidig?
Her kommer Malte i kassen en lille halv time før Freja, og det giver os lidt tid kvalli-tid med Freja. De sover jo på samme værelse, så Malte ligger allerede og putter i sin seng når Freja kommer op - så lister vi hen og ser lindt på Mlte mens vi snakker om at han er en lille baby, og at Freja er den store der passer på ham - det ser ud til at gøre hende pavestolt.
Når hun så bliver puttet, så læser vi for hende - i ret lang tid for at hun ikke skal føle at vi prøver at slippe af med hende. Og det fungerer altså godt her.

Men husk på at det kan være mange ting der kommer til udtryk ved at de ikke vil sove. Så det er ikke sikkert at det er selve putningen der er problemet, men måske noget hun mangler (eller hva ved jeg) i løbet af dagen.
Jeg ved i hvertfald af bitter erfaring at de dage hvor jeg ikke har haft ordentlig tid til at være 120% sammen med Freja - med stor sansynlighed ender med skrig og skrål fordi Freja ønsker mere opmærksomhed - og det ender så med at være den "trælse opmærksomhed" fordi stakkels Freja ikke ved bedre end at skabe sig hvis hun har brug for mit nærvær.

Den "nemme" løsning vil nok være at putte hende i jeres seng, men en mere holdbar løsning tror jer, vil være at bruge mere tid på at putte hende - og det skal IKKE være med en mobil i hånden, eller med en bærbar på skødet 8( Det skal være 100% Ea-tid!

Jeg håber I finder en løsning - grædende børn er ikke til at holde ud!!

Knus Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.