Så fik jeg hæklet et svøbetæppe syet den første sparkedragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.812 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. december 2010

Maria-s

Ja så fik jeg endelig taget hul på at komme igang med at sy til min lille prins  Jeg har haft sværmet om det længe, men ikke rigtig kunne komme igang. Jeg har haft et eller andet med at jeg ikke måtte gå igang for tidligt, at det ville gi dårlig karma eller noget. Men altså NU skulle det være  SÅ i går aftes, mens kæresten var på arbejde gik jeg så igang. Havde købt et mønster str. 50 (det næste man kunne få var str. 62) så jeg tænkte at jeg bare lige kunne ligge 3 cm til i livet og så lidt til i benene. Men her da den er færdig er den altså lige så stor som en str. 62 sparkedragt jeg har fra Name It? Men den er købt til 2. sortering, så det kan jo være str. ikke helt passer  Men anyways jeg tror nu jeg lige syr et par efter str. 50 mønstret også. Bare for at være sikker

Men her lige et par billeder af kreationerne

fra Maria der træder ind i 3. og sidste trimester liiiige om lidt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

CA

Nej hvor er det fint! Hvor lang tid har du rugt på tæppet? Jeg er i gang med et i samme mønster ser det ud til. BAre med 48 lapper.. Sjovt at sidde og lave sådan noget til den lille

Anmeld

2. december 2010

Maria-s

Nej hvor er det fint! Hvor lang tid har du rugt på tæppet? Jeg er i gang med et i samme mønster ser det ud til. BAre med 48 lapper.. Sjovt at sidde og lave sådan noget til den lille

Jeg har ingen anelse om det... Altså den første firkant tog 3 timer!!!  men da jeg først havde lært mønstret synes jeg det gik ret stærkt med at lave lapperne. Så er det næste jeg synes der har taget lang tid alle hæftningerne, efter alle lapperne var hæklet sammen Men ja altså jeg har bare hygget mig med det om aftenen, tror jeg var færdig efter 14 dage - 3 uger, men så var det heller ikke hver aften jeg sad med det

Men jeg var meget overrasket over hvor mange penge man sådan kan bruge på garn  Mit er lavet i uld til 30 kr. nøglen. Egentlig ikke dyrt synes jeg, men jeg har alligevel købt 8 nøgler for at lave det... Så har jeg selvfølgelig nogle rester tilbage i nogle af farverne, bl.a. orange og rød, så det kan da være jeg vil prøve at hækle et fabeldyr, nogle bolde eller noget andet -på et tidspunkt. Lige nu tror jeg jeg vil de næste par uger, fordybe mig i syningen af tøj, et quiltet tæppe, sengerend, måske noget sengetøj, ja og hvad jeg ellers lige synes jeg har lyst til

Men man kan nu hurtigt købe sig fattig. Det er ikke fordi det er billigt at sy babytøj selv, hvis man skal ud at købe alt til hver del hver gang man vil sy noget nyt. Ligger heldigvis inde med rigtig meget fint stof, så det eneste jeg sådan skal ud at købe mere af er en tyndere rib til kanter, måske noget elastik kantbånd og så flere trykknapper Og det er da lige til at overskue Ej ok jeg skal ud at købe stof til sengerend og sengetøj, hvis jeg skal sy det, men til tøj og tæppe har jeg hvad jeg skal bruge

Anmeld

3. december 2010

piadas

Maria-s skriver:

Ja så fik jeg endelig taget hul på at komme igang med at sy til min lille prins  Jeg har haft sværmet om det længe, men ikke rigtig kunne komme igang. Jeg har haft et eller andet med at jeg ikke måtte gå igang for tidligt, at det ville gi dårlig karma eller noget. Men altså NU skulle det være  SÅ i går aftes, mens kæresten var på arbejde gik jeg så igang. Havde købt et mønster str. 50 (det næste man kunne få var str. 62) så jeg tænkte at jeg bare lige kunne ligge 3 cm til i livet og så lidt til i benene. Men her da den er færdig er den altså lige så stor som en str. 62 sparkedragt jeg har fra Name It? Men den er købt til 2. sortering, så det kan jo være str. ikke helt passer  Men anyways jeg tror nu jeg lige syr et par efter str. 50 mønstret også. Bare for at være sikker

Men her lige et par billeder af kreationerne

fra Maria der træder ind i 3. og sidste trimester liiiige om lidt

Hvor er du kreativ!Det er jo nogle skideflotte ting, du har fået lavet der! Jeg kan hverken hækle eller strikke, men til gengæld er jeg ved at brodere en pakkekalender. Det har jeg gjort til de to store, så det skal lillesøster også have!

Jeg ved godt, det er lidt tidligt at lave sådan en, men jeg tænkte, at så har jeg god til til at lave den - så kan jeg hygge mig med den, når jeg har tid. Mønsteret er ret avanceret, så det tager lang tid at lave den...men den skal jo heller ikke bruges før næste jul!

Jeg gad også godt sy nogle ting til baby, men jeg synes faktisk, det er for dyrt. Min søster syede et tæppe i patchwork til min datter, da hun var lille, og det endte med at koste 3-400 kr. Man kunne jo sagtens have købt et færdigt meget billigere. Det er en skam, for der er da helt sikkert noget charme over hjemmelavede ting!

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Ej hold op hvor er du bare sej. 

Jeg gad virkelig godt kunne hækle det er sgu så flot. 

Anmeld

3. december 2010

CA

Diana... skriver:

Ej hold op hvor er du bare sej. 

Jeg gad virkelig godt kunne hækle det er sgu så flot. 

dropsdesign.dk er en side med gratis hækle og strikkeopskrifter OG introduktionsvideoer til alle maskerne - det var der jeg lærte det

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Carina87 skriver:

dropsdesign.dk er en side med gratis hækle og strikkeopskrifter OG introduktionsvideoer til alle maskerne - det var der jeg lærte det

Ihh tak til vil jeg lige prøve at kikke på 

Anmeld

3. december 2010

DK

Ejj hvor er det fint! Jeg er så imponeret!!

Det må da være vildt dejligt lige at kunne lave det, og at det så ovenikøbet ser lækkert og fint ud!

Anmeld

3. december 2010

Marco2

FLOT!! 

AG

Anmeld

3. december 2010

Maria-s

Carina87 skriver:

Hehe det er også der jeg var inde!   God side med masser af gratis opskrifter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.