tror nemlig du har ramt rigtigt lige der.. tror netop det er sådan han har det.. er heller ikke interesseret i at svine ham, kunne bare godt bruge noget støtte eller nogen forslag.. akkurat som du giver mig.. synes det er en god ide med at snakke om det, men vi har bare prøvet det 100 gange og det ender bare i en stor diskussion.. jeg lover at forbedre mig, men kan ikke holde det.. prøver virkelig, og hjælper da osse til med nogle ting, men nogle dage er der bare mere overskud end andre.. synes bare det er så svært.. og jeg lever bare i en bobbel af dårlig samvittighed og smag i munden... suk
Jeg tror heller ikke, at du vil svine ham. Det var mere for at forhindre at en stemning mod ham blev pisket op herinde 
Jeg kan sagtens forholde mig til, at det hele tiden ender i diskussioner. Men måske skulle du gribe fat i ham en dag, hvor i begge er rolige, og så starte med at sige, at i lige skal fastslå nogle regler for snakken. At i skal lytte med et åbent sind, ikke bebrejde hinanden, og lytte til den anden, uden at gå i forsvars og angrebsposition. Og så sige til jer selv, at de ting, som i fortæller den anden, ikke skal være angreb. I skal stille og roligt fortælle hinanden de ting, som går jer på, og i skal sige det i et roligt toneleje. Der er lavet massevis af undersøgelser der viser, at vi lytter til folks toneleje (deres nonverbale kommunikation) mere end det, de faktisk siger. Så hvis du/han siger noget til den anden part med irriteret toneleje, så reagerer i på dét i stedet for det budskab, som faktisk kommer ud.
Lige netop derfor er det vigtigt at fastslå nogle regler for jeres interne kommunikation, for ellers går det hurtigt galt.
Med hensyn til den dårlige samvittighed: Fortæl ham om den, for så ved han, at du anerkender hans hårde arbejde. Og så skal du holde op med at bebrejde dig selv! Jeg har selv haft en depression, og hold kæft det er hårdt. Men det er ikke din skyld. Du gør noget for at komme ud af det, og det er det vigtige. Du får det kun dårligere, ikke bedre, af at blive sur på dig selv! Tænk på hvor flot det er, at du er der sådan for jeres barn!