Amning om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. februar 2008

linemus

Godmorgen!

Hvormeget har de egentlig brug for om natten nu? Pigerne spiser 3 gode mad-måltider om dagen og bliver så ammet inden sengetid kl.19.30-20. Og hvad så? Er det i orden, at jeg forlanger, at de skal vente til næste morgen - f.eks. kl.5? Er det synd, eller er det bare en vane for dem at spise?

Skal lige siges, at Nanna ikke rigtig vågner og sover videre så snart hun får sutten. I dag sov hun til kl.7. Men Signe vågnede kl.0, kl.3 (tror jeg - kan faktisk ikke huske om det var i nat... jeg var lidt træt) og kl.5, men blev først ammet den sidste gang.

Og hvad med om dagen? Ammer I der, jer der ammer? De skal jo have det, de har brug for, men jeg er lidt i tvivl om, hvad det egentlig er.

Nå ja, et sidste spørgsmål. Hvornår er det okay at stoppe helt med amning UDEN at gå over til mme på flaske? Altså hvornår kan de klare sig helt uden? Så må det jo være sødmælk i stedet og de andre mejeriprodukter der skal dække behovet...

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2008

Astrid P

Hej Line.
Så vidt jeg har hørt, så har vores unger ikke BRUG for mad om natten. Det skiller vist ved ½ år. Men jeg ammer også stadig om natten... For det meste 1-2 gange, men de sidste 10 dage har det været meget mere. Smilla har på en uge fået 2 tænder, og det har altså været lidt hårdt for hende. Hun er tapper om dagen, men om natten ligger hun og mosler og klynker i søvne. Problemet er at hun ikke gider at bruge sut, og jeg kan ind imellem have fornemmelsen af at mine babser er sutte-substitutter. Men når hun vågner og har ondt, så får hun altså en tår at falde til ro på, jeg er simpelthen for træt til at være standhaftig og sej om natten...
Men vi har da også været ved at snakke om, at vi snart skal have gjort noget ved nattespisningen, for hvis det kun er hyggehalløj, så er det sgu megen nattesøvn der smutter på den konto. Så vi regner med at farmand skal på banen i påsken hvor han har fri. Så skal han simpelthen tage over i et par nætter og så må vi se om det ikke kan få vendt madammen af med at småspise om natten.
Mht. mælk og erstatning, så ved jeg det heller ikke. Men det er vel lidt for tidligt at alt deres mælk bliver sødmælk, er det ikke? Jeg mener først at det er fra 9 måneder at de må få større mængder af sødmælk... Vi må se hvad de kloge koner herinde siger!
KH Astrid

Anmeld

19. februar 2008

Tynen

Hej Line.

Min Sp siger at de sagtens kan klare en nat uden mad nu.

Man kan evt. tilbyde dem lidt te eller vand hvis de er helt ulykkelige.

Jeg havde ellers intentioner om at amme indtil hun var en 9-10 mdr. men hun har allerede afvist mig, så det er der sat en stopper for.

Hun får vælling i stedet for - Synes at have hørt at det er ok mht. det mælk de skal have.

Trine

Anmeld

19. februar 2008

Kaufie

Hej Line

Vi er inde på nøjagtig samme problemstilling lige nu.

Fredag aften tog Claus en beslutning: det skulle være slut med natamning. Ja, det var sgi manden, der havde fået nok af at jeg lå og boblede på sofaen kl 20.30 hver aften.....

Vi prøvede - og selvom det var lidt en hård nat at komme igennem, så gik det faktisk forbløffende nemt. William er ellers vant til mindst to gange bryst om natten. Fra han blev lagt kl 19 fik han mad ca kl 00 og kl 4.

Nu her 4 nætter senere.... ja det føles egentlig som meget længere tid.... så er det kun far, der går ind til William om natten. Han kan få ham puttet igen på 2-3 min - hvor det tog mig mindst 20 min. William troede jo selvfølgelig, at jeg ville give ham bryst når jeg nu kommer med dem (altså brysterne, ikke?) lige i hovedhøjde. Indtil videre er han vist derinde ca 7-8 gange (stakkels mand - har heldigvis vinterferie)

MEN... Claus siger så, at det går nemt indtil kl 4, hvor han fornemmer, at William bliver sulten. Så nu vil vi til at indføre "drømmemåltidet" inden jeg går iseng kl 22 - 23. Så må vi se om ikke det kan holde ham mæt indtil jeg "tiilader" at det er morgen kl 6.

Jeg ammer så tit det lige kan lade sig gøre om dagen - første gang deromkring kl 6. Kl 8 får William så havregrød - og ammes inden han bliver lagt ud til første lur. Igen når han kommer ind. Til frokost får han som regel øllebrød - og ammes igen inden han bliver lagt til lur. Om eftermiddagen får han lidt frugtmos og bliver ammet for resten. Til aften får han kartoffelmos med grøntsager - og ammes så inden han bliver puttet til natten. Alle måltider får han mme i grøden/mosen. Han vil ikke drikke af flaske og mme fra kop vil han heller ikke have. Forstår ham nu godt - det smager da af H...til...

Mette

Anmeld

19. februar 2008

linemus

Tak for jeres svar!

Vi fortsætter så med ammefri nat, dvs. mad er ikke tilladt før kl.5. Sådan gjorde jeg også med Sebastian, men jeg tror bare han var ældre (men han var så heller ikke så hurtig til at spise rigtig mad).

Og så skal de vist ammes lidt mere om dagen. Så må jeg bare få det passet ind. Det vil jo egentlig passe ind i deres mønster, men jeg synes bare selv jeg har så forbandet travlt. Hm, må hellere give manden et los i stedet, så pigerne kan få deres mælk. Det med de 3/4 l er jo vildt svært at holde styr på, når man ikke ved, hvormeget der kommer ud af brysterne.

Og Mette: Super godt at se dig herinde også ;)

Knus Line

Anmeld

19. februar 2008

Kaufie

Hej igen Mht dit sidste spørgsmål om mælk/mme/sødmælk, så har jeg heller ikke noget svar - endnu - for det skal jeg have fat i min SP om imorgen. Jeg skal jo snart :'( starte på job - dvs William er knapt 8 mdr når han starter i dp - og eftersom han jo ikke vil have det mme-stads i andet end mad, så bliver det jo lidt svært at nå op på 3/4l ved blot at amme morgen og aften. What dælen do I do? Nå, men forsøger lige at huske at få Bentes svar skrevet ned til dig.

Anmeld

19. februar 2008

linemus

Ja, skriv endelig hvad hun siger til det. Jeg mener nemlig, de først må drikke sødmælk bigtime, når de er 9 mdr. - indtil da skal det være i begrænsede mængder.

Anmeld

19. februar 2008

linemus

[citat]Hej igen Mht dit sidste spørgsmål om mælk/mme/sødmælk, så har jeg heller ikke noget svar - endnu - for det skal jeg have fat i min SP om imorgen. Jeg skal jo snart :'( starte på job - dvs William er knapt 8 mdr når han starter i dp - og eftersom han jo ikke vil have det mme-stads i andet end mad, så bliver det jo lidt svært at nå op på 3/4l ved blot at amme morgen og aften. What dælen do I do? Nå, men forsøger lige at huske at få Bentes svar skrevet ned til dig.[/citat] Blev ikke lige færdig med at skrive - eller jo, jeg fandt bare på mere. Puha, at du snart skal på arbejde... Hvornår skal du starte? Det kunne jo være super, hvis vi kunne nå at mødes inden, som vi snakkede om her i norden... Knus Line - føler sig lidt udenfor og lettere misundelig over ikke at tage med d.23...

Anmeld

19. februar 2008

Kaufie

[citat] [citat]Hej igen Mht dit sidste spørgsmål om mælk/mme/sødmælk, så har jeg heller ikke noget svar - endnu - for det skal jeg have fat i min SP om imorgen. Jeg skal jo snart :'( starte på job - dvs William er knapt 8 mdr når han starter i dp - og eftersom han jo ikke vil have det mme-stads i andet end mad, så bliver det jo lidt svært at nå op på 3/4l ved blot at amme morgen og aften. What dælen do I do? Nå, men forsøger lige at huske at få Bentes svar skrevet ned til dig.[/citat] Blev ikke lige færdig med at skrive - eller jo, jeg fandt bare på mere. Puha, at du snart skal på arbejde... Hvornår skal du starte? Det kunne jo være super, hvis vi kunne nå at mødes inden, som vi snakkede om her i norden... Knus Line - føler sig lidt udenfor og lettere misundelig over ikke at tage med d.23...[/citat] Jeg skal starte 1/4 - dvs at William skal starte i dp d. 25/3. Ja påsken falder sørme uheldigt - han når kun at få 4 indslusningsdage - men heldigvis er Claus startet på skole, så han har rimelig tidligt fri og kan hente. Men i øvrigt ved vi slet ikke hvor vi får pasning henne endnu - starter med at kime pladsanvisningen ned på mandag :D Men jeg synes da helt klart vi skal prøve at få hovederne stukket sammen heroppe - jeg kommer desværre heller ikke med på lørdag - skulle måske lige hente mit sidste indlæg på NB herover.....

Anmeld

19. februar 2008

linemus

Øv, jeg har lige læst dit indlæg på NB. Det er noget skidt med din morfar. Jeg kan godt forstå, at fødselsdagen er vigtig for dig i år. Jeg håber det bliver en god dag for jer alle.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.