Søger Hundepsykolog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

CmarianN

ladydan1 skriver:

Kan anbefale hundegård! vores gøede også helt vildt, men det skyldes jo der er et stort område der skal forsvares når det er hele haven og så skal det jo gerne kunne høres lagt væk.

Vi fik det råd at lave en hundegård og nøj det har hjulpet. nu er der ingen gøen og selv når de nu er fri i hele haven er det minimalt.

Samtidig gik vi træning med at HVER gang der blev gøet kom de ind og nu kommer de selv løbene når de har gøet.

Det betød en lang periode hvor vi stod og var parat til at kalde hunden ind, men nu har det altså givet pote.

Vi har i øvrigt lavet hundegård så de både kan være inde og ude. DVS der er overdækket og isoleret og de har mad og vand og ellers kan de vælge overdækket men ude eller helt udenfor.

Vi har fået hund der er langt mere rolig.

:-) Sisse

Oki, tak for det  Dejligt for jer!!

Glædelig jul. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Nemesis

ladydan1 skriver:

Kan anbefale hundegård! vores gøede også helt vildt, men det skyldes jo der er et stort område der skal forsvares når det er hele haven og så skal det jo gerne kunne høres lagt væk.

Vi fik det råd at lave en hundegård og nøj det har hjulpet. nu er der ingen gøen og selv når de nu er fri i hele haven er det minimalt.

Samtidig gik vi træning med at HVER gang der blev gøet kom de ind og nu kommer de selv løbene når de har gøet.

Det betød en lang periode hvor vi stod og var parat til at kalde hunden ind, men nu har det altså givet pote.

Vi har i øvrigt lavet hundegård så de både kan være inde og ude. DVS der er overdækket og isoleret og de har mad og vand og ellers kan de vælge overdækket men ude eller helt udenfor.

Vi har fået hund der er langt mere rolig.

:-) Sisse

Hvorfor gør hunden indendøre?? jeg mener er det i specifikke situationer som når der kommer mennesker??

For er det fx. når der kommer nogle så tag hunden i snor og når den begynder at gø, så gå væk med den, stil dig foran den, mens du siger NEJ.

Men det kræver det gøres konsekvent i laaang tid men går man fx væk med hunden så bliver den ofte distraheret, så roses der når den tier stille, en lille godbid og så prøver man igen at nærme sig det der er årsagen for at den gør.

Når/hvis den begynder igen, så starter møllen igen, indtil den har lært at den ikke skal gø når den får et nej.

Hårdt arbejde ja :-)

Sisse

Anmeld

9. december 2010

Puzzles

Hav altid godbidder på dig, og når den får lejlighed til at gø, retter du dens opmærksomhed på dig og giver den en godbid. og så kan du ellers hvis den stadig gør, sig noget som er højt en lyd aæh. Ikke stop, hold op eller andet for det hører den som volapyk.

Anmeld

9. december 2010

Diana2013

Jeg døjede også med min westie og hendes gøen men så lærte vi hende at gø på kommando. Så stoppede hun. 

En god ting er også en klikker, når hun gør afleder du hendes opmærksomhed med den. Eller klappe rigtig højt så hun bliver optaget af noget andet.. Eller se den der serie. er det hunden eller mig, eller hvad den nu hed hun er super dygtig. 

Jeg tænker det er hundens usikkerhed at den gør  

Anmeld

10. december 2010

CmarianN

DianaBaastrup skriver:

Jeg døjede også med min westie og hendes gøen men så lærte vi hende at gø på kommando. Så stoppede hun. 

En god ting er også en klikker, når hun gør afleder du hendes opmærksomhed med den. Eller klappe rigtig højt så hun bliver optaget af noget andet.. Eller se den der serie. er det hunden eller mig, eller hvad den nu hed hun er super dygtig. 

Jeg tænker det er hundens usikkerhed at den gør  

oki tak for fiffet

Anmeld

10. december 2010

Lisbeth85

Slemme Duska!

Anmeld

10. december 2010

CmarianN

Lisbeth85 skriver:

Slemme Duska!

Duscha er også slem ja, men vores er jo Malou

Anmeld

10. december 2010

Lisbeth85

CmarianN skriver:

Duscha er også slem ja, men vores er jo Malou

LOOOOOOL

Ammehjerne - det er min undskyldning Går snart i seng Hehe!

Anmeld

10. december 2010

CmarianN

Lisbeth85 skriver:

LOOOOOOL

Ammehjerne - det er min undskyldning Går snart i seng Hehe!

Alt forladt

Anmeld

10. december 2010

Sujan

Sådan noget tager tid. Men jeg går ind for at belønne i stedet for at skælde ud... Men ja en hel masse godbidder.. Så skal du være med ude i haven.. Når så der kommer en forbi skal du få dens opmærksomhed og give godbidder(hvis den ikke gør) det kræver en del tid og tålmodighed... Men den vil til sidst tænke.. Hov der kommer en så skal jeg have en godbid.

Hvis du råber eller andet gør du ligesom den.. Den ved jo ikke om det er den eller dem ude på vejen som du råber ad.. Derfor bekræfter du bare det den gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.