Søger Hundepsykolog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.246 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. december 2010

CmarianN

Hej derude!

Jeg er ved, at være desperat.

Jeg har en bommuldshund - Malou hedder hun og er lige over 2 år gammel.

Jeg har et problem med, at få hende til, at holde op med at gø i haven af folk der går forbi, eller af andre hunde når vi går tur.

Det skal siges når hun gør af andre hunde når vi går tur, så stopper hun så snart hun får lov il at komme hen il dem. Hun vil meget gerne lege.

Men når hun render ude og folk gå forbi (hvilket der meget gør) gør hun held tosset. Kun min kæreste kan få hende til, at holde op (for det meste) ved at pifte...

Har overvejet at søge en hundespykolog. Nogen RÅD?????

Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Loa

Følger lige med her.... har samme problem med min mops..... og jeg er ved at blive siiiiiindsyg........

Anmeld

2. december 2010

Lone Jakobsen

har også samme problem

Anmeld

2. december 2010

heaven

aner ikke noget om problemet, men hvis det er et navn på en hundepsykolog du søger, - så anbefaler jeg Lone Greva v Århus... hun har godt nok hjulpet os med vores hund, så vi kunne beholde hende - hun er super

Jannie

Anmeld

2. december 2010

Lise

Vores nabo har samme problem  

Anmeld

2. december 2010

Pena

CmarianN skriver:

Hej derude!

Jeg er ved, at være desperat.

Jeg har en bommuldshund - Malou hedder hun og er lige over 2 år gammel.

Jeg har et problem med, at få hende til, at holde op med at gø i haven af folk der går forbi, eller af andre hunde når vi går tur.

Det skal siges når hun gør af andre hunde når vi går tur, så stopper hun så snart hun får lov il at komme hen il dem. Hun vil meget gerne lege.

Men når hun render ude og folk gå forbi (hvilket der meget gør) gør hun held tosset. Kun min kæreste kan få hende til, at holde op (for det meste) ved at pifte...

Har overvejet at søge en hundespykolog. Nogen RÅD?????

Glædelig jul

Hejsa

Kan se du bor I vestjylland, hvilket selvfølgelig er et vidt begreb, men jeg har brugt en ret anerkendt hundeadfærdsterapeut fra Tjæreborg (Ved esbjerg) Det er ret dyrt, men som sagt hvad gør man ikke for de små.

Prøv at google hende. Dorthe Odefey hedder hun.

Anmeld

3. december 2010

CmarianN

heaven skriver:

aner ikke noget om problemet, men hvis det er et navn på en hundepsykolog du søger, - så anbefaler jeg Lone Greva v Århus... hun har godt nok hjulpet os med vores hund, så vi kunne beholde hende - hun er super

Jannie

Tak for fif  Jeg bor desværre bare nede ved Esbjerg, så der er (øv!) langt til Århus.

Anmeld

3. december 2010

CmarianN

Pena skriver:

Hejsa

Kan se du bor I vestjylland, hvilket selvfølgelig er et vidt begreb, men jeg har brugt en ret anerkendt hundeadfærdsterapeut fra Tjæreborg (Ved esbjerg) Det er ret dyrt, men som sagt hvad gør man ikke for de små.

Prøv at google hende. Dorthe Odefey hedder hun.

Wee tak for det - det er jo helt perfekt, for jeg bor i Esbjerg

Glædelig jul!!!

Anmeld

3. december 2010

Nemesis

Kan anbefale hundegård! vores gøede også helt vildt, men det skyldes jo der er et stort område der skal forsvares når det er hele haven og så skal det jo gerne kunne høres lagt væk.

Vi fik det råd at lave en hundegård og nøj det har hjulpet. nu er der ingen gøen og selv når de nu er fri i hele haven er det minimalt.

Samtidig gik vi træning med at HVER gang der blev gøet kom de ind og nu kommer de selv løbene når de har gøet.

Det betød en lang periode hvor vi stod og var parat til at kalde hunden ind, men nu har det altså givet pote.

Vi har i øvrigt lavet hundegård så de både kan være inde og ude. DVS der er overdækket og isoleret og de har mad og vand og ellers kan de vælge overdækket men ude eller helt udenfor.

Vi har fået hund der er langt mere rolig.

:-) Sisse

Anmeld

3. december 2010

Lone Jakobsen

ladydan1 skriver:

Kan anbefale hundegård! vores gøede også helt vildt, men det skyldes jo der er et stort område der skal forsvares når det er hele haven og så skal det jo gerne kunne høres lagt væk.

Vi fik det råd at lave en hundegård og nøj det har hjulpet. nu er der ingen gøen og selv når de nu er fri i hele haven er det minimalt.

Samtidig gik vi træning med at HVER gang der blev gøet kom de ind og nu kommer de selv løbene når de har gøet.

Det betød en lang periode hvor vi stod og var parat til at kalde hunden ind, men nu har det altså givet pote.

Vi har i øvrigt lavet hundegård så de både kan være inde og ude. DVS der er overdækket og isoleret og de har mad og vand og ellers kan de vælge overdækket men ude eller helt udenfor.

Vi har fået hund der er langt mere rolig.

:-) Sisse

nej hvor super at læse om

jeg tænker lidt, om man kan praktisere det når hunden mest gør indefor. altså hvis jeg nu lukker hende ude i baggangen hver gang hun gør... vil hun mon lære det så?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.