hvor meget sover jeres 4-7 mdrs. baby om DAGEN?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. december 2010

signe.

vores lille dreng sover måske sammenlagt 1-4 timer fra han vågner kl 5.30 og til han sover igen ca. kl.20... sommetider lykkedes det mig at få ham til at tage en "skaber" om formiddagen. Han bliver vækket ca. kl 22 for han SKAL have sin mad (for tidlig fødsel, nødvendigt med sin mængde) men så sover han fra ca. 22.30 og til 5.30 uden at vågne.. jeg føler jo lidt han sover alt alt for lidt... hvis jeg tager ham i barnevognen og går en tur kan han godt lige tage 1 time på øjet. men han må helst ikke være ude så længe i denne kulde pga dårlige lunger..

Hvor meget sover jeres børn? altså om dagen? ikke om natten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Svenne

Mor-til-Hasse skriver:

vores lille dreng sover måske sammenlagt 1-4 timer fra han vågner kl 5.30 og til han sover igen ca. kl.20... sommetider lykkedes det mig at få ham til at tage en "skaber" om formiddagen. Han bliver vækket ca. kl 22 for han SKAL have sin mad (for tidlig fødsel, nødvendigt med sin mængde) men så sover han fra ca. 22.30 og til 5.30 uden at vågne.. jeg føler jo lidt han sover alt alt for lidt... hvis jeg tager ham i barnevognen og går en tur kan han godt lige tage 1 time på øjet. men han må helst ikke være ude så længe i denne kulde pga dårlige lunger..

Min dreng er 7 måneder. Og jeg synes stadig ikke, der er en fast rytme i hans søvn om dagen!

På en god dag sover han 2 timer om formiddagen og ca. 1,5 timer om eftermiddagen og så 30-45 min. inden aftensmaden.

Anmeld

2. december 2010

Mette.

Mor-til-Hasse skriver:

Min datter er 7 måneder. Hendes døgn-rytme er som følgende:

Står op kl. 6.00-6.30

Barnevogn kl. 8.00-10.00

Vågen 10-00-12.00/12.30

Barnevogn 12.00/12.30-14/14.30

Vågen til 17.00 også sover hun lige en hurtig lur på maks 30 min.

Kommer i seng kl. 20, får mad omkring kl. 22 og sover så for det meste til næste morgen.

Dog er vi inde i en periode hvor hun vågner meget om natten men ellers er det nogenlunde som overstående.

Anmeld

2. december 2010

Melbek

Her er det også meget forskelligt. Hun sover 11-12 timer om natten, uden at vågne, så hun vågner ca. 8, tager en lur omkring kl. 10 i en time eller to. Så sover hun igen ved 14 tiden også i et par timer. Derefter får hun grød og så tager hun ½ - 1 time mere, da det trætter hende rigtig meget (hun er lige begyndt på grød) og så er hun vågen til sengetiden omkring 7-8-9 stykker, alt efter, hvor sent den sidste lur blev. -aner ikke om man mener hun sover meget, men det er det der skal til, før jeg har en glad og frisk pige.

Nogle dage, vil hun bare ikke sove og alle lure bliver en kamp, hvis den skal vare over 1 time.

Hun er forresten 4 måneder

Anmeld

2. december 2010

Low

Jeg tror(hæng mig ikke op på det) 4 - 6 timer. Men det er meget forskelligt. Han har hvert fald 2 store lure, måske 3 og et par små lure. Men det kan godt svinge meget

Anmeld

2. december 2010

Lise

Min søn er 8½ mdr, men har haft den samme rytme i mange måneder, så tillader mig at svare alligevel.

Han sover gerne 3 timer til formiddag, og så ca 2 timer om eftermiddagen. Så omkring fem timer hver dag. Om natten sover han 19:30 til 6-7 stykker, men nogle opvågninger i løbet af natten.

Anmeld

2. december 2010

signe.

ja så synes jeg godt nok Hasse sover lidt men man kan jo ikke rigtig tvinge ham til at sove

Anmeld

2. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke er 5 mdr. på lørdag.

Hun sover gerne 2 timer om formiddagen, 1½-2 timer over middag, også en lur på 40-50 min. sidst på eftermiddagen.

Hun kommer gerne i seng mellem kl. 19-20, og vågner normalt kun en enkelt gang for at spise. Vi står op kl. 06.30-07.15, også er hun gerne vågen en times tid til halvanden inden formiddagsluren.

Anmeld

2. december 2010

CHD

Min søn bliver 5 mdr. om 2 uger, og hos os ser det sådan her ud( ca. )

kl. 7-8: vi står op.

10.30-12: formiddagslur.

12: grød.

15-16.30: eftermiddagslur.

17.30: mos.

19-19.30: puttes i seng for natten.

22.00: 1. drømmemåltid.

01.00: 2. drømmemåltid.

04.00: 3. drømmemåltid.

Personligt håber jeg snart at han kan nøjes med 1 måltid om natten, men han er ikke den største baby, så jeg har ikke lyst til at nægte ham et måltid hvis han selv synes han er sulten. Jeg har planer om at han snart selv skal sove i eget værelse, så måske det kan hjælpe på det.

Hilsen Carina

Anmeld

2. december 2010

Lise

Min brors søn er også for tidligt født (uge 32). Han har aldrig rigtigt sovet om dagen. Han er nu 2½ år. Han sov hvis barnevognen trillede, men når den stoppede, så vågnede barnet. DP-mor har tidligere kunne få ham til at sove én time når han var hos hende.

Ved ikke om der er nogen sammenhæng, da jeg intet ved om for tidligt fødte.

Jeg synes min dreng sover meget. Hans storebror sov slet ikke lige så meget i løbet af dagen - men tog da stadig nogle timer da han var baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.