Mumto3 skriver:
Hold da op, hvor er jeg bare 100% enig!!!
I søndagsavisen stod der at et gennemsnitsbarn spiser 20kg slik om året (det svare i snit til en alm. pose slik fra netto om ugen. Det er bestemt ikke urealistisk at mange børn spiser det, inkl, jul, påske, fødselsdage, sommerferie osv) Min søn har ikke smagt slik overhovedet før han blev 6½ år og startede i skole. Det vil sige at han mangler at spiser over 100 kilo slik i forhold til sine klassekammerater. ET HUNDEREDE KILO SLIK!!!! -tænk lige hvad det havde betydet for han lille barnekrop, hvis den lige skulle have skylles 100 kilo slik med sukker og farvestoffer igennem sig!!!
uuuh tak - mener jo heller ikke det er godt for nogen barnekroppe. Det er "blot" værre for mit barn end det gennemsnitlige barn.
100 kilo??!! Ej, der blev jeg da blot endnu mere rystet. Men det bekræfter mig kun i vores valg om at finde en privatskole med en ansvarlig kostpolitik, når vi kommer dertil.
Ang. kosten er det jo ikke "bare" engang imellem. De serverer jo rask væk hvide boller med "kanelsukker" på om eftermiddagen, til de fleste børnefødselsdage får børnene en pose med slik med hjem udover alt det, de har fået til fødselsdagen. Hertil kommer der nu december måned, hvor børnene i børnehaven åbenbart skal fyldes med kager flere gange ugentlig. Jeg har også hørt de putter sukker på risengrøden og sukker på morgenmadsprodukter dernede.. mange bække små..
Jeg synes, det er enormt synd for børnene og er virkelig trist over, at jeg som forældre sættes i denne situation, hvor jeg uanset, hvad jeg vælger, gør mit barn ondt.
Anmeld