er så ked af vores børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Benjamins'mor

Den BH min lillebror går i har valgt at sige nul sukker, slik osv.

De må ikke engang få kage til fødselsdage.

Men jeg synes også det er overdrevet at proppe børnene med sukker, slik, sodavand og usund mad.

Det kan godt være de skal have lidt godter her i julen, men alligevel ikke så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

pipsen

Mumto3 skriver:

Hold da op, hvor er jeg bare 100% enig!!!

I søndagsavisen stod der at et gennemsnitsbarn spiser 20kg slik om året (det svare i snit til en alm. pose slik fra netto om ugen. Det er bestemt ikke urealistisk at mange børn spiser det, inkl, jul, påske, fødselsdage, sommerferie osv) Min søn har ikke smagt slik overhovedet før han blev 6½ år og startede i skole. Det vil sige at han mangler at spiser over 100 kilo slik i forhold til sine klassekammerater. ET HUNDEREDE KILO SLIK!!!! -tænk lige hvad det havde betydet for han lille barnekrop, hvis den lige skulle have skylles 100 kilo slik med sukker og farvestoffer igennem sig!!!

uuuh tak - mener jo heller ikke det er godt for nogen barnekroppe. Det er "blot" værre for mit barn end det gennemsnitlige barn. 

100 kilo??!! Ej, der blev jeg da blot endnu mere rystet. Men det bekræfter mig kun i vores valg om at finde en privatskole med en ansvarlig kostpolitik, når vi kommer dertil.

Ang. kosten er det jo ikke "bare" engang imellem. De serverer jo rask væk hvide boller med "kanelsukker" på om eftermiddagen, til de fleste børnefødselsdage får børnene en pose med slik med hjem udover alt det, de har fået til fødselsdagen. Hertil kommer der nu december måned, hvor børnene i børnehaven åbenbart skal fyldes med kager flere gange ugentlig. Jeg har også hørt de putter sukker på risengrøden og sukker på morgenmadsprodukter dernede.. mange bække små..

Jeg synes, det er enormt synd for børnene og er virkelig trist over, at jeg som forældre sættes i denne situation, hvor jeg uanset, hvad jeg vælger, gør mit barn ondt.

Anmeld

1. december 2010

mariamiss6

Få en lægeerklæring på det med kosten, så SKAL de holde sig til den....

Og i værste fald må du lave noget mad der er lige så lækkert som det de andre skal have, og så SKAL de give ham det...

Anmeld

1. december 2010

pipsen

mariamiss6 skriver:

Få en lægeerklæring på det med kosten, så SKAL de holde sig til den....

Og i værste fald må du lave noget mad der er lige så lækkert som det de andre skal have, og så SKAL de give ham det...

Jeg har en lægeerklæring og har også sendt denne til børnehave samt PPR - ved du hvor det står, at de skal holde sig til den? Det ville jo virkelig rykke hos os..

Anmeld

1. december 2010

mariamiss6

pipsen skriver:

Jeg har en lægeerklæring og har også sendt denne til børnehave samt PPR - ved du hvor det står, at de skal holde sig til den? Det ville jo virkelig rykke hos os..

Næh det ved jeg egentlig ikke.... altså hvor det står henne.... ring til en vilkårlig børnehave eller på kommunen og tal med øverste daginstitutions chef halløj og så spørg, ellers prøv at skrive til 'Tine' her inden, måske kan hun svare, jeg ved hun er pædagog

Anmeld

1. december 2010

pipsen

281210 skriver:

Den BH min lillebror går i har valgt at sige nul sukker, slik osv.

De må ikke engang få kage til fødselsdage.

Men jeg synes også det er overdrevet at proppe børnene med sukker, slik, sodavand og usund mad.

Det kan godt være de skal have lidt godter her i julen, men alligevel ikke så meget.

skøn børnehave 

Anmeld

1. december 2010

Benjamins'mor

pipsen skriver:

skøn børnehave 

Ja.

Anmeld

23. december 2010

Angelspot

Jeg synes det er virkelig urimeligt at de ikke respekterer dit ønske om kost til dit barn. Uanset hvad, så er det dig der bestemmer hvad dit barn må få og ikke få. Det er helt sikkert ikke det eneste barn i den børnehave der har specielle behov, jeg tænker på børn med gluten/glukose/laktose allergi osv. Dertil kommer også børn der er muslimer og ikke må få grisekød eller vingummi osv. Så jeg ville blive rigtig tosset hvis jeg opdagede de ikke rettede sig efter det.

Dertil er der jo så spørgsmålet om hvorvidt de lige præcis skal tilrettelægge daglige aktiviteter i forhold til dette. Jeg har selv arbejdet i en børnehave hvor vi havde børn med specielle madbehov. Vi lavede også pizza en dag, med bund af fuldkornsdej, med sundt fyld osv. Vi kom ikke mælk eller sukker i dejen og valgte et hjørne uden grisekød til de to muslimske børn der var. Så det kan altså sagtens lade sig gøre at tilrettelægge mad og kost til dit barn uden at det skal gøres til noget specielt besværligt. Og hvis du betaler for en madordning er der jo ingen undskyldning for børnehaven. Hvis ikke de har det, er det jo dig selv der må lave en madpakke som dit barn skal spise i stedet for.

Anmeld

14. januar 2011

pipsen

Angelspot skriver:

Jeg synes det er virkelig urimeligt at de ikke respekterer dit ønske om kost til dit barn. Uanset hvad, så er det dig der bestemmer hvad dit barn må få og ikke få. Det er helt sikkert ikke det eneste barn i den børnehave der har specielle behov, jeg tænker på børn med gluten/glukose/laktose allergi osv. Dertil kommer også børn der er muslimer og ikke må få grisekød eller vingummi osv. Så jeg ville blive rigtig tosset hvis jeg opdagede de ikke rettede sig efter det.

Dertil er der jo så spørgsmålet om hvorvidt de lige præcis skal tilrettelægge daglige aktiviteter i forhold til dette. Jeg har selv arbejdet i en børnehave hvor vi havde børn med specielle madbehov. Vi lavede også pizza en dag, med bund af fuldkornsdej, med sundt fyld osv. Vi kom ikke mælk eller sukker i dejen og valgte et hjørne uden grisekød til de to muslimske børn der var. Så det kan altså sagtens lade sig gøre at tilrettelægge mad og kost til dit barn uden at det skal gøres til noget specielt besværligt. Og hvis du betaler for en madordning er der jo ingen undskyldning for børnehaven. Hvis ikke de har det, er det jo dig selv der må lave en madpakke som dit barn skal spise i stedet for.

helt enig, og tak for dit svar :-) Vi er lige nu ved at få en sidste test af hans intolerance. Vi har besluttet at ALLE skal respektere resultatet af denne. Kan de ikke det i børnehaven er det bare ikke der han skal gå.. Men ja giver dig ret, egentlig skal der ikke så meget til, for at tage hensyn til hinandens forskellige behov...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.