fødselsklip (SU) - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.225 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. december 2010

otlitrom

Ja, jeg ved godt jeg er i god tid. Men hellere dét, end for sent ude

Jeg har termin 23-06-11. Jeg bliver færdig med min uddannelse omkring 14 dage før, og overgår efter su til barselsdagpenge fra 01.07.11 - som jeg har forstået det. Nu er der de kære fødselsklip, som jeg mener at have fået fortalt, at man kan få 2 mdr inden termin. For mit vedkommende altså i maj og juni måned... Men passer det?

Jeg er en odder til det her med SU, og hvad jeg kan få og ikke få. Det eneste jeg ved er, at jeg lige så godt kan få så meget som muligt

Nogen der vil være søde at skære det ud i pap eller bøje det i neon for mig?

TAK!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Lullaby

kitty skriver:

Jeg har termin 23-06-11. Jeg bliver færdig med min uddannelse omkring 14 dage før, og overgår efter su til barselsdagpenge fra 01.07.11 - som jeg har forstået det. Nu er der de kære fødselsklip, som jeg mener at have fået fortalt, at man kan få 2 mdr inden termin. For mit vedkommende altså i maj og juni måned... Men passer det?

Jeg er en odder til det her med SU, og hvad jeg kan få og ikke få. Det eneste jeg ved er, at jeg lige så godt kan få så meget som muligt

TAK!!

Ja du kan få dem 2 mdr før

Anmeld

1. december 2010

VNB

kitty skriver:

TAK!!

Sådan som jeg har forstået det med Su-fødsels-klip så kan du først få fra du GÅR FRA på barsel.

Dvs JA du kan godt få fra 8 uger før din termin, men det betyder at du SKAL være meldt som "gået fra på barsel" der. Og det kan du vel ikke når du skal op og forsvare bacheloren?

Jeg selv gik først fra 4 uger før min termin og først derfra fik jeg barsels-klip udbetalt.

Altså for at opsumere: Du kan ikke både være studieaktiv OG få barsel su-klip udbetalt samtidig...

Men prøv at gå til den SU ansvarlige på din skole, det er nemlig lidt en jungle at finde rundt i selv, jeg måtte da have en del hjælp til at finde hoved og hale i det hele før jeg fattede det

Anmeld

1. december 2010

LBK

kitty skriver:

TAK!!

Det er helt korrekt. Jeg havde termin 26/11 og fik klip fra 1.oktober. Kunne vidst godt have fået fra 1.sep men jeg var ikke lige hurtig nok til at få søgt

Anmeld

1. december 2010

LBK

Glemte lige at sige, at jeg fortsatte med min uddannelse. Er også ved at skrive bachelor. Så ingen offentlig barsel her

Anmeld

1. december 2010

otlitrom

VNB skriver:

Sådan som jeg har forstået det med Su-fødsels-klip så kan du først få fra du GÅR FRA på barsel.

Dvs JA du kan godt få fra 8 uger før din termin, men det betyder at du SKAL være meldt som "gået fra på barsel" der. Og det kan du vel ikke når du skal op og forsvare bacheloren?

Jeg selv gik først fra 4 uger før min termin og først derfra fik jeg barsels-klip udbetalt.

Altså for at opsumere: Du kan ikke både være studieaktiv OG få barsel su-klip udbetalt samtidig...

Men prøv at gå til den SU ansvarlige på din skole, det er nemlig lidt en jungle at finde rundt i selv, jeg måtte da have en del hjælp til at finde hoved og hale i det hele før jeg fattede det

Jeg forstår godt hvad du skriver, hihi... Men jeg er ikke sikker på du har ret.... En fra min gamle klasse har også termin efter endt uddannelse. Hun får dobbeltklip i december og januar. Hun bliver færdig i januar, (skriver bachelor nu) og får så efterfølgende barselsdagpenge..... hmmm.. Måske jeg bare sklle ringe til studiekontoret....

Jeg går først fra på barsel ca 14 dage før termin (hvis alt går vel og baby ikke vil for tidligt ud )

Anmeld

1. december 2010

otlitrom

Lullaby skriver:

Ja du kan få dem 2 mdr før

Også elvom jeg er færdig med uddannelse efter? altså, aldrig mere SU, men færdiguddannet? Altså, jeg tror du har ret. Det er også sådan jeg har forstået det. Men det er bare ikke alle der er enige, og derfor bliver jeg i tvivl. Men altså, jeg tager gladeligt imod 9000 ekstra, det er jo en hel barnevogn

Anmeld

1. december 2010

otlitrom

L_K skriver:

Glemte lige at sige, at jeg fortsatte med min uddannelse. Er også ved at skrive bachelor. Så ingen offentlig barsel her

Forskellen er bare, at jeg ikke skal tilbage på uddannelse. Jeg er færdiguddannet på det tidspunkt.... hmm SU er og bliver noget rod!

Anmeld

1. december 2010

Maja88

VNB skriver:

man kan godt være studieaktiv og få fødselsklip.

Mange vælger kun at tage barsel et halvt år og får så dobbeltklip det sidste halve

Anmeld

1. december 2010

VNB

kitty skriver:

Jeg forstår godt hvad du skriver, hihi... Men jeg er ikke sikker på du har ret.... En fra min gamle klasse har også termin efter endt uddannelse. Hun får dobbeltklip i december og januar. Hun bliver færdig i januar, (skriver bachelor nu) og får så efterfølgende barselsdagpenge..... hmmm.. Måske jeg bare sklle ringe til studiekontoret....

Jeg går først fra på barsel ca 14 dage før termin (hvis alt går vel og baby ikke vil for tidligt ud )

nå for søren, der kan man bare se.... troede jeg faktisk slet ikke man kunne. Altså få barsels-su udbetalt imens man stadig var studieaktiv. Hende Su-damen på min skole, fik det formuleret til mig som om at man skulle være gået fra først... jeg har derfor fået et dobbeltklip udbetalt her i December, og så får jeg enkelt klip fra januar til og med oktober.

men det er da bare skønt hvis man kan det andet 

hihi man ja hvis jeg var dig ville jeg lige tage en snak med skolen, for de må da helt sikkert vide hvordan det fungerer.

ih du er sej hvis du kan fortsætte til 14 dage før termin!  og kan godt forstå dig! det ville være så super fedt at få bacheloren hevet hjem først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.