66 % mindre chance

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Mellepige

For at blive gravid, når man drikker ca 10 genstande om ugen!

Ved ikke om det er at tænke for meget på det, men jeg står og skal til julefrokost her på fredag, hvor min æl ca rammer, og en 10 genstande kan der da godt ryge på sådan en hel nat!

Har næsten lyst til at aflyse det, for ønsket om at blive gravid er rigtigt stort hjemme hos os, og vi vil gerne gøre det bedste for at øge chancerne for at blive det, og når over de 50 procent  måske bliver taget fra os, ved jeg ikke rigtig om jeg syns det er det værd?

Er det for meget at tænke på PB?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Kløver

1m1i1a skriver:

Ved ikke om det er at tænke for meget på det, men jeg står og skal til julefrokost her på fredag, hvor min æl ca rammer, og en 10 genstande kan der da godt ryge på sådan en hel nat!

Har næsten lyst til at aflyse det, for ønsket om at blive gravid er rigtigt stort hjemme hos os, og vi vil gerne gøre det bedste for at øge chancerne for at blive det, og når over de 50 procent  måske bliver taget fra os, ved jeg ikke rigtig om jeg syns det er det værd?

Tja du må jo vælge, og tror ikke man tænker fordi det er en enkelt gang, jeg tror mere det måske er mere generelt, feks hvis man er vant tilo at gå i byen jævnligt og på den måde får de 10 genstande måske hver weekend

Anmeld

1. december 2010

june1987

jeg tror ikke man skal være så fanatisk

tror man skal tage livet som det kommer og lige pludselig er du gravid selvom du har været til en del julefrokoster

Anmeld

1. december 2010

Mellepige

june1987 skriver:

jeg tror ikke man skal være så fanatisk

tror man skal tage livet som det kommer og lige pludselig er du gravid selvom du har været til en del julefrokoster

I har sku nok ret

Ønsket er bare så stort! - men ja, lige pludselig er den der da!

Anmeld

1. december 2010

june1987

1m1i1a skriver:

I har sku nok ret

nemlig.. nu er ingen af mine planlagte men jeg forstår godt jer der kæmper for det. men lev livet og nyd tiden sammen inden man bliver gravid selvom det lyder trælst 

Anmeld

1. december 2010

SussieThyssen

1m1i1a skriver:

I har sku nok ret

Ja undskyld men undrer mig bare lidt, hvergang et spørgsmål af denne art dukker op.
Hvorfor er det så vigtigt at drikke alkohol...man kan da bare lade være, og more sig lige godt foruden.
I ved jo alligevel alle sammen, at er man først gravid, så er det goodbye alkohol i 9 måneder og i tiden efter mens man ammer, så hvorfor ikke bare starte nu?
Så kan du gå i byen lige så meget du lyster, tage dig af dit babyprojekt og være klarhovedet og sund.
Nå det er måske bare mig...men jeg har aldrig helt forstået problematikken i det.
Det lille ord nej tak..er da det letteste i verden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. december 2010

serinasmor

kan du ikke bare tage afsted og så kun drikke sodavand når nu du er bekymret ... det ville du vel gøre hvis du var blevet gravid eller???

jeg tænkte ikke selv over det med alkohol .. men tror egentlig heller ikke jeg rigtigt var til fest  ... men jeg blev altså ikke hjemme da jeg var gravid ... der festede jeg da med alle de andre ( bare med sodavand, vand, juice og alkoholfri cider)

Anmeld

1. december 2010

SSL

1m1i1a skriver:

Puha, jeg føler VIRKELIG med dig og forstår dig bare SÅ godt! min kæreste og jeg har selv en brændene ønske om graviditet herhjemme, men men - som andre skriver, kan det nemt blive for fanatisk.. Jeg er selv skårte ned til halvdelen af mine cigaretter, (skal jo stoppe helt når testen er positiv), jeg går ikke ofte i byen, men gør jeg, drikker jeg som jeg plejer, jeg farver også hår som det passer mig, drikker vin, osv osv osv.. Det bedste jeg tror du kan gøre er at tænke over kost og motion, da det er noget du skal ændre som helhed, både for kroppens og baby skyld.. Så kan man ligeså godt starte nu og det har jo meget at sige.. Men alle de der hyggeting, lidt ekstra chokolade og juledagene, julefrokoster, sprut, cigaretter osv osv osv, er måske rigtig meget at skære fra, hvis der går f.eks et år før du faktisk bliver gravid.. Jeg har smidt prævention i marts, og ingenting er sket, så jeg er glad for jeg bare er halveret med cigaretter, stadig kan drikke når jeg går i byen osv, endelig nyd at du kan gøre de ting nu, for det kan du jo ikke når du bliver det..

Og jeg tror også det er ment i helhed, altså - hvis du drikker mere en 10 genstande hver uge

Held og lykke

Anmeld

1. december 2010

SSL

SussieThyssen skriver:

Ja undskyld men undrer mig bare lidt, hvergang et spørgsmål af denne art dukker op.
Hvorfor er det så vigtigt at drikke alkohol...man kan da bare lade være, og more sig lige godt foruden.
I ved jo alligevel alle sammen, at er man først gravid, så er det goodbye alkohol i 9 måneder og i tiden efter mens man ammer, så hvorfor ikke bare starte nu?
Så kan du gå i byen lige så meget du lyster, tage dig af dit babyprojekt og være klarhovedet og sund.
Nå det er måske bare mig...men jeg har aldrig helt forstået problematikken i det.

Kærligst
Sussie

Det har du ganske ret i.. Men men, jeg forstår godt frustrationen over "skal, skal ikke?", og JEG ville ikke lade være at drikke fordi jeg havde ÆL dagen efter, for selvom jeg har indtaget sprut den ene dag, betyder det jo ikke at man er infertil dagen derpå og at man ikke kan hygge med kæresten

Jeg ville ikke lade mig stoppe.. Man er jo gravid (måske) fra man har ÆL, jeg ville personligt nyde den måske, sidste dag - til at feste i

Anmeld

1. december 2010

Mellepige

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Hej Sussie

Du har ganske ret! Det kan også bare være mig der har svært ved at sige nej. Men kun min bedste veninde ved at mig og kæresten prøver at få en bebs, og ved at de andre festglade piger vil sige - Ejj Mia kom nu ikke vær så kedelig bla bla osv  og JA det kan jeg selvfølig være ligeglad med de siger, men syns nu alligevel det er lidt øv, hvis du forstår hvad jeg mener? Men jeg gir dig helt ret i det du skriver!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.