Det her forstår jeg slet ikke... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Trine89

MoarJ skriver:

Jeg opper den lige igen... 

Er det også de efterfølgende dage efter ÆL der er mulighed for graviditet? 

Det er det jeg har fået af vide hihi.. 

men hvordan det lige hænger sammen kan jeg ikke helt forsklare. 

men det er jo noget med at sædceller kan holde sig i live 3-4 dage oppe. og at æget kan befrugtes i de der 2 dage efter ÆL. og så vist nok noget med at jo skal befrugtes inden det skal sættes sig fast hvis det jo er det eller også løber det jo bare med ud.. 

men jah det kan godt være der skal en af de lidt mere damer på banen for at du kan få et helt præcis svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Mira0911

Trine89 skriver:

Det er det jeg har fået af vide hihi.. 

men hvordan det lige hænger sammen kan jeg ikke helt forsklare. 

men det er jo noget med at sædceller kan holde sig i live 3-4 dage oppe. og at æget kan befrugtes i de der 2 dage efter ÆL. og så vist nok noget med at jo skal befrugtes inden det skal sættes sig fast hvis det jo er det eller også løber det jo bare med ud.. 

men jah det kan godt være der skal en af de lidt mere damer på banen for at du kan få et helt præcis svar

Ja der må der være nogen der ved end del om det... 

Har ikke kunne finde ud af hvordan det hænger sammen... 

Anmeld

1. december 2010

Trine89

MoarJ skriver:

Ja der må der være nogen der ved end del om det... 

Har ikke kunne finde ud af hvordan det hænger sammen... 

nej det er sku heller ikke nemt at finde af det det er sku meget forvirrende

Anmeld

1. december 2010

Mira0911

Trine89 skriver:

nej det er sku heller ikke nemt at finde af det det er sku meget forvirrende

Det kan jeg kun give dig ret i... 

Anmeld

1. december 2010

Trine89

MoarJ skriver:

Det kan jeg kun give dig ret i... 

men sååå er det godt man har baby.dk.. 

her kan man jo nærmest få svar på ALT

Anmeld

1. december 2010

Mira0911

Trine89 skriver:

men sååå er det godt man har baby.dk.. 

her kan man jo nærmest få svar på ALT

Ja.. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden Baby.dk.... 

Anmeld

1. december 2010

Caroline86

hæhæ.. Trine bad mig lige svare

Jamen det er rigtigt hvad Trine siger... Sædcellerne kan (alt efter kvaliteten) holde sig i live i 3-4 døgn og svømmer rundt og leder til de dør! Ægget kan befrugtes fra det løsnes, men skal befrugtes inden det når ned til livmoderen hvor det så vil sætte sig fast eller ryge ud sammen med slimhinden hvis det ikke er befrugtet.

Dvs. man kan bliver gravid hvis der er levende sædceller i æglederen når ægget løsnes og er på vej ned. Sex dagene op til æg kan derfor efterlade levende sædceller der når derop og befrugter ægget, men ofte vil de være trætte og når ikke derop. Sex på æl dagen er super da det jo så er fuld fart på krigerne op til det løsnede æg og i dagene efter kan man være heldig at nå befrugtningen inden det er nået til livmoderen..

Gav det mening?

Anmeld

1. december 2010

Trine89

MoarJ skriver:

Ja.. Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden Baby.dk.... 

nej det kan jeg godt forstå.. 
jeg er også glad for at min veninde præsenterede mig for siden i sin tid...  

Anmeld

1. december 2010

Trine89

Caroline86 skriver:

Jamen det er rigtigt hvad Trine siger... Sædcellerne kan (alt efter kvaliteten) holde sig i live i 3-4 døgn og svømmer rundt og leder til de dør! Ægget kan befrugtes fra det løsnes, men skal befrugtes inden det når ned til livmoderen hvor det så vil sætte sig fast eller ryge ud sammen med slimhinden hvis det ikke er befrugtet.

Dvs. man kan bliver gravid hvis der er levende sædceller i æglederen når ægget løsnes og er på vej ned. Sex dagene op til æg kan derfor efterlade levende sædceller der når derop og befrugter ægget, men ofte vil de være trætte og når ikke derop. Sex på æl dagen er super da det jo så er fuld fart på krigerne op til det løsnede æg og i dagene efter kan man være heldig at nå befrugtningen inden det er nået til livmoderen..

Gav det mening?

Det gav god meningen for mig  

så har jeg sku alligevel hørt lidt efter hvad du fortæller mig.. haha YAY

Anmeld

1. december 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

Gav det mening?

Jo det gav mening... Så håber jeg dælme der er gevinst efter vi legede gymna show.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.