Goddag de damer, jeg er ny her på sitet og surfet rundt en del, læst jeres kloge ord og nu besluttet selv at bede om hjælp herinde..
Jeg har valgt at være anonym for ikke at sprede rygter, før familie og nære venner er blevet informeret...
Jeg er en ung pige på 18 år, jeg har kæmpet med depression i ca 2 år nu.. Jeg føler ikke rigtig jeg hører til i vores samfund, jeg bliver enormt ked af det fx når jeg ser nyheder med ulykker og al den (POLITISKE) uretfærdighed der hersker her i Danmark.. spare spare spare, magt magt magt, penge penge penge. Er det eneste der er vigtigt for dem.... nå, nu kom jeg helt udenfor topic - Jeg får medicin for min depression men synes ikke der sker en skid, så jeg skal starte hos en psykiater her i december og forhåbentlig kan han give mig den behandling jeg har brug for. Jeg har ikke rigtig nogen daligdag, jeg er på kontanthjælp og bruger det meste af tiden på at tulle rundt i lejligheden, jeg har mange fysiske gener (hører for mig, åbenbart med til at være depressiv) og det gør det meget svært at komme op og ordentligt igang med dagen..
Jeg bor sammen med min kæreste på 29, han hjælper og støtter mig rigtig meget, vi elsker hinanden og er sikre på det skal være os for altid. Han har to børn fra et tidligere forhold, på henholdsvis 3 og 6 år, som vi har hver anden weekend - det er bare fantastisk, jeg elsker dem og behandler dem som mine egne (selvfølgelig med respekt for deres mødre)
Jeg har altid elsket børn og vidst jeg selv skulle have en flok.. For et par måneder siden blev min kæreste og jeg enige om at jeg skulle smide p-pillerne, for vi vil meget gerne have et barn sammen trods min sygdom og unge alder.
Nu er jeg gået to dage over tid.. og tog en test igår morges, men var simpelthen så træt at jeg faldt i søvn imens jeg ventede på resultatet. Da jeg vågnede var der to meget tydelige streger - selvom testen jo er ugyldig efter x antal minutter blev jeg selvfølgelig glad.. men jeg tør ikke tro noget, vil ikke skuffes, men er der nogle af jer der har erfaringer med dette? Stregen er ligeså tydlig og farvet som kontrolstregen...
manden og jeg håber at det endelig er lykkedes, men oveni det er der bare så mange bekymringer..
Jeg er bare så bange for at fortryde bebsen :s om det mon er dumt at få et barn når man egentlig har en depression (men jeg er jo glad, for min kæreste, børnene, vores hjem, familie og venner.. men jeg har en SYGDOM som "desværre" er psykisk og ikke fysisk, jeg ved ikke engang om jeg nogensinde bliver ordentlig rask, får en uddannelse og "et nomalt liv")
Mine forældre er enormt pylrede og jeg ved de ikke vil bryde sig om at vi skal have et barn (på et tidspunkt, hvis det ikke er nu)
.. jeg er ret sikker på de vil prøve at overtale mig (os) til abort, de kommer sikkert også med en masse gode argumenter for abort.. for det er selvfølgelig ikke optimalt når man er deprimeret i forhold til at have uddannelse, en mindre formue på kontoen og alt det der... Jeg er ærlig talt bange og føler mig lidt alene i den store verden på trods af min søde kæreste... TAK hvis du har læst hertil, anede ikke det ville blive så langt og rodet...
Hjælp tøser, jeg har brug for et par gode råd....