2. lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. november 2010

AnneBJ

Så blev det min tur til 2. lægebesøg. Har faktisk frygtet det lidt, pga. vægten. Jeg var nede ved lægen for ca. 6 uger siden for at få en henvisning til fys, og hun spurgte til min kvalme. Sagde det gik langtbedre og at jeg nu kunne forestille mig at indtage mad igen. "fint, men du skal jo ikke spise for to!" - på daværende havde jeg taget 3 kg. på i alt!

Jeg startede derfor dagen ud med, at huske en urinprøve, som jeg har glemt alle andre både læge og JM besøg, og vejede mig også lige på egen vægt, i samme "mundering" som før graviditet. 5,1 kg. i alt. Det var en dejlig følelse.

Nåh, og så til selve lægebesøget...

Blodtryk, 130/70, "det er jo helt fint"
Vægt, 85,8 kg, (mod mine 84,4 herhjemme) ingen kommentar
SF mål, 25 cm, ingen kommentar
Hjertelyd fundet, "der var tik-værket"
Vand i kroppen, nej, ingen kommentar
Urinprøve, ingen kommentarer

Hun snakker virkelig meget, meget lidt og jeg hader at være hos hende. Det føles som om, hun synes det er træls at hun skal  bruge tid på at undersøge mig, når nu jeg har det fint. 3 sek. inden jeg går ud af døren, spørger hun hvor vi skal holde jul og hvad vi skal i juleferien osv... OH my! Der er da SÅ meget andet man kan snakke med en 1. gangsgravid om...!

Egentlig har jeg hele tiden haft lyst til at skifte læge, men synes måske også det var dumt midt i en graviditet.. Men hvorfor synes jeg det? Jeg bryder mig jo ikke om at være hos hende, der er bare ingen kemi overhovedet - skal der være det hos ens læge?
Det har ikke været så meget anerledes hos JM, altså de ting der bliver målt og undersøgt er jo de samme, det er bare 100 gange rarere at væres hos JM!

Ellers går det stille og roligt, jeg arbejder med min eksamensopgave, som skal afleveres fredag. Desuden er jeg begyndt hos kiropraktor, pga. det jeg troede var ischiasproblemer. Det er det slet ikke, men mere bækkenhvirvler med manglende bevægelighed samt et skævt haleben. Problemet med bækkenet har ikke med bækkenløsning at gøre, og kommer ikke til at kunne fremkalde det, og halebenet har jeg selv slået skævt da jeg faldt først på året. Ingen af delene skyldes graviditeten, men kommer dog til at tage lidt tid at "udbedre" pga. graviditeten!

Tak fordi du læste med så langt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

AnneBJ

Glemte da lige én af de gode...

Læge: Har du plukKEveer?

Mig: Det tror jeg ikke, altså jeg synes ikke jeg mærker noget...!?

Læge: Det er jo livmoderen der trækker sig sammen og bliver hård

Mig: Det er ikke noget jeg har lagt mærke til, til gengæld har jeg en del sidestik i højre side.. ?

Læge: Men det er jo ikke plukKEveer!!

- Nåh nej, undskyld jeg nævnte det.. Tosse altså! Må vist hellere få udfyldt papirer til lægeskift! - nu!

Anmeld

30. november 2010

IAH

AnneBJ skriver:

Glemte da lige én af de gode...

Læge: Har du plukKEveer?

Mig: Det tror jeg ikke, altså jeg synes ikke jeg mærker noget...!?

Læge: Det er jo livmoderen der trækker sig sammen og bliver hård

Mig: Det er ikke noget jeg har lagt mærke til, til gengæld har jeg en del sidestik i højre side.. ?

Læge: Men det er jo ikke plukKEveer!!

- Nåh nej, undskyld jeg nævnte det.. Tosse altså! Må vist hellere få udfyldt papirer til lægeskift! - nu!

Tillykke med de flotte resultater! Det virker som om det er sundt altsammen. 

Det er så ubehageligt, hvis kemien med lægen ikke er der, og slet ikke, når hun taler ned til dig! (Det med sidestik og plukkeveer).

Jeg tror ikke jeg ville skifte nu, hvis jeg var dig. Det er jo heller ikke hende, der skal føde med dig. Jeg ville først skifte, hvis jeg fik brug for hende i tilfælde af komplikationer eller lignende, for hun virker da ikke særligt sympatisk. Men selvfølgelig kommer der ikke komplikationer!!

Knus

Anmeld

30. november 2010

AnneBJ

Tak for dit svar!

Du har helt ret, ang. lægen, alligevel har jeg valgt at skifte, lige nu her - længe leve borger.dk og dankort! Jeg har en vildt rar fornemmelse i maven, over ikke at skulle ned til den anden længere!

Anmeld

30. november 2010

DK

Dejligt at det hele var som det skulle være, trods en træls læge! Det lyder godt at du har skiftet!!

Anmeld

30. november 2010

Kit

Det lyder da ellers til at det hele er som det skal være. Lige bortset fra en uengageret læge. Øv, men synes tit lægerne har for lidt tid sat af.

Vi går i et lægehus, så jeg tester lidt forskellige læger af for tiden, da jeg heller ikke er helt tilfreds. Sygeplejerskerne dernede er til gengæld fantastiske.

Kit 31+2, der har tredje lægebesøg 7/12.

Anmeld

1. december 2010

Marco2

Fint at alt så godt ud, men trælst med sådan en læge. Tror også jeg ville overveje at skifte. For mig handler det meget om tillid - og ja kemi - det er jo ens helbred, og man bør turde tale med lægen. Og forvente at blive taget seriøst.

AG

Anmeld

1. december 2010

IAH

AnneBJ skriver:

Tak for dit svar!

Du har helt ret, ang. lægen, alligevel har jeg valgt at skifte, lige nu her - længe leve borger.dk og dankort! Jeg har en vildt rar fornemmelse i maven, over ikke at skulle ned til den anden længere!

Hej igen

Ved ikke om jeg er langsom

Er det din praktiserende læge, du har fyret på borger.dk? Jeg troede det var fødselslægen...

Under alle omstændigheder er det godt at du har taget hensyn til dig selv! 

Knus 

Anmeld

1. december 2010

AnneBJ

IAH skriver:

Hej igen

Ved ikke om jeg er langsom

Er det din praktiserende læge, du har fyret på borger.dk? Jeg troede det var fødselslægen...

Under alle omstændigheder er det godt at du har taget hensyn til dig selv! 

Knus 

Det er min praktiserende... Hvad er en fødselslæge??

Anmeld

1. december 2010

Kats

Godt at du har skiftet læge - og ja det er jo super nemt!
Der er ingen som helst grund til, at være i hænderne hos en du føler er uengageret og ikke synes om!
God arbejdslyst med eksamensopgaven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.