Til jer der både har prøve alm fødsel og kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Muffinmus

Fik aks første gang efter 45 timers røv møg veer og han ville IKKE ud den vej overhovedet, min krop kunne SLET ikke arbejde med veerne. Så til sidst ville han ikke mere derinde og det tog ham ud ved ks.

De lukkede mit sår lidt skævt, så det sprang idt op i den ene side og skulle derfor hele indefra, så mit sår var delvist åbent dernede i 6 uger. AV og skod at amme da han lå der hver gang jo.

Ville ikke fylde mig med piller når jeg skulle amme, så fik bare 4 panoer om dagen de første 2 dage, men havde mere eller mindre ondt i 6 uger derefter. Og i op til 1 års tid efter havde jeg tit stik og jag dernede, især i koldt vejr.

Har nu et, synes jeg selv,grimt ar forneden der ses hvis jeg har små trusser på. Noget jeg synes er ret ucharmerende at glo på.

Da jeg så blev gravid igen 1 år efter var jeg BANGE for fødslen, men samtidig var jeg klar over at et KS IKKE var en mulighed i min verden. Simpelthen den tammeste følelse synes jeg at få mit barn på den måde.

Så fik en fødselsaftale som jeg var glad for og da veerne kom følte jeg mig i trygge hænder fra start til slut og var på intet tidspunkt bange eller utryg over det der skete. Javist gjorde veerne naller, men med en god epi kom jeg over det sidste timer og fødte selv min dejlige datter. Og sikke da en oplevelse mod et ks, kan slet ikke sammenlignes for det var så fedt:-)Var MEGA træt, men stolt bagefter og skal jeg føde igen engang bliver det uden tvivl MIN fødsel jeg skal igennem igen:-)

Blev syet 45 min med hende, og hellere det end at få ks, synes det føles langt mere naturligt. Derud over hadve jeg ingen gener og følte mig meget hurtigere oven på.

Men hver mand sine oplevelser jo:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

MarleneH

Helt klart alm fødsel.. er den bedste oplevelse ever

Anmeld

30. november 2010

smølfine

Anonym skriver:

Hej 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her. 

Jeg har født en gang før og jeg står og skal føde igen her inden længe. Min første fødsel var ikke den nemmeste fødsel og ente også med ambulance osv. Men det der skrammer mig mest er den smerte man SKAL igennem. 

Jeg er i forvejen meget bange for smerte og tanken om jeg skal i gennem nogen veer igen skræmmer mig virkelig meget. Jeg føler lige nu at jeg bedre kan forholde mig til smerte efter kejsersnit end i selv ve forløbet.

Men til jer der har prøvet at føde alm og med kejsersnit hvad har i synes der var det værste hårdeste og hvis i skal føde igen hvad ville i så vælge?

Det er ikke meningen at det skal blive til en hed debat mellem dem der er for og mod kejsersnit, jeg har ganske enkelt bare bruge for at vide hvad I har synes var det bedste (mindst smertefulde). 

Hvordan forløber et kejsersnit.

KH Ano.  

Har prøvet begge dele. Første gang fødte jeg naturligt uden anden smertelindring end lattergas. Fødslen tog omkring 5 timer og gik rigtig nemt og efter et par dage var jeg klar til at gøre det igen. Selvfølgelig gjorde det ondt, men det er jo en smerte der forsvinder.

Anden gang lå barnet forkert og kunne desværre ikke vendes og det blev et planlagt kejsersnit. Jeg havde det fint nok med at det endte med kejsersnit, men jeg følte mig snydt for hele oplevelsen omkring fødslen. Selve kejsersnittet skulle foregå i vågen tilstand, men da jeg ikke var blevet bedøvet ordentligt, endte det med at man måtte lægge mig i fuld bedøvelse undervejs. Jeg kan ikke selv huske det, men øjensynligt skreg jeg rimeligt højt. Jeg havde ikke de store gener efterfølgende og kom mig hurtigt, men jeg heler også hurtigt.

Nu venter jeg mit 3. barn og skal helt sikkert føde selv, medmindre noget taler imod det. Men jeg har haft to gode oplevelser, men bare vidt forskellige fødsler.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.