Til jer der både har prøve alm fødsel og kejsersnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeg synes den bedste fødsel var (vær sød kun at svar hvis i har prøvet begge dele)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.331 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2010

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig her. 

Jeg har født en gang før og jeg står og skal føde igen her inden længe. Min første fødsel var ikke den nemmeste fødsel og ente også med ambulance osv. Men det der skrammer mig mest er den smerte man SKAL igennem. 

Jeg er i forvejen meget bange for smerte og tanken om jeg skal i gennem nogen veer igen skræmmer mig virkelig meget. Jeg føler lige nu at jeg bedre kan forholde mig til smerte efter kejsersnit end i selv ve forløbet.

Men til jer der har prøvet at føde alm og med kejsersnit hvad har i synes der var det værste hårdeste og hvis i skal føde igen hvad ville i så vælge?

Det er ikke meningen at det skal blive til en hed debat mellem dem der er for og mod kejsersnit, jeg har ganske enkelt bare bruge for at vide hvad I har synes var det bedste (mindst smertefulde). 

Hvordan forløber et kejsersnit.

KH Ano.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

sandratobias

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har født en gang før og jeg står og skal føde igen her inden længe. Min første fødsel var ikke den nemmeste fødsel og ente også med ambulance osv. Men det der skrammer mig mest er den smerte man SKAL igennem. 

Jeg er i forvejen meget bange for smerte og tanken om jeg skal i gennem nogen veer igen skræmmer mig virkelig meget. Jeg føler lige nu at jeg bedre kan forholde mig til smerte efter kejsersnit end i selv ve forløbet.

Men til jer der har prøvet at føde alm og med kejsersnit hvad har i synes der var det værste hårdeste og hvis i skal føde igen hvad ville i så vælge?

Det er ikke meningen at det skal blive til en hed debat mellem dem der er for og mod kejsersnit, jeg har ganske enkelt bare bruge for at vide hvad I har synes var det bedste (mindst smertefulde). 

KH Ano.  

Uhh må jeg følge med her... Har egentligt haft samme spørgsmål... 

Har selv kun prøvet kejsersnit... 

Sandra - Uge 27+2

Anmeld

30. november 2010

Anonym

åhh ohh har kun prøvet kejsersnit... men skriver lige alligevel.. så må du bede mig om at slette det igen

Jeg synes personligt at kejsersnit var noget så grusomt, og jeg håber at min næste fødsel er almindelig, når jeg engang er gravid igen. Selvf er der forskel på om du sover under kejsersnittet eller er vågen(jeg var vågen) og jeg kunne simpelthen mærke ALT hvad de foretog sig, og det var så smertefuldt, og jeg bare græd græd og græd, fordi det gjorde så ondt. føltes sommetider som om jeg slet ikke kunne trække vejret, fordi jeg sku puste sådan, og mit kejsersnit tog 45 min!! og ved et kejsersnit er der jo ingen "smertefrie" pauser og de kan ikke give dig mere smertestillende, for man er jo sådan set "lam" fra brystet og ned...

en lidt træls historie herfra, men mit kejsersnit var i hvert fald meget MEGET smertefuldt

Anmeld

30. november 2010

KarinaBF

Anonym skriver:

åhh ohh har kun prøvet kejsersnit... men skriver lige alligevel.. så må du bede mig om at slette det igen

Jeg synes personligt at kejsersnit var noget så grusomt, og jeg håber at min næste fødsel er almindelig, når jeg engang er gravid igen. Selvf er der forskel på om du sover under kejsersnittet eller er vågen(jeg var vågen) og jeg kunne simpelthen mærke ALT hvad de foretog sig, og det var så smertefuldt, og jeg bare græd græd og græd, fordi det gjorde så ondt. føltes sommetider som om jeg slet ikke kunne trække vejret, fordi jeg sku puste sådan, og mit kejsersnit tog 45 min!! og ved et kejsersnit er der jo ingen "smertefrie" pauser og de kan ikke give dig mere smertestillende, for man er jo sådan set "lam" fra brystet og ned...

en lidt træls historie herfra, men mit kejsersnit var i hvert fald meget MEGET smertefuldt

hejsa ! har også kun haft kejsersnit men tillader mig også at skrive !

Det du har følt her lyder da frygteligt ! jeg kunne ikke føle spor ved mit kejsersnit (hvilket var akut) men havde frygtelige smerter bagefter og efter et kejsersnit må man jo næsten i løfte noget !

Jeg er sat til at føde igen her i februar og håber virkelig at jeg kan føde almindeligt denne gang !
men har jo så heller ikke prøvet alm. fødsel endnu men ligenu vil jeg da helt klart helst det

Hilsen Karina 29+3

Anmeld

30. november 2010

KarinaBF

Anonym skriver:

hejsa ! har også kun haft kejsersnit men tillader mig også at skrive !

Det du har følt her lyder da frygteligt ! jeg kunne ikke føle spor ved mit kejsersnit (hvilket var akut) men havde frygtelige smerter bagefter og efter et kejsersnit må man jo næsten i løfte noget !

Jeg er sat til at føde igen her i februar og håber virkelig at jeg kan føde almindeligt denne gang !
men har jo så heller ikke prøvet alm. fødsel endnu men ligenu vil jeg da helt klart helst det

Hilsen Karina 29+3

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var et akut kejsersnit du fik eller hvad? 

Selvfølgelig må du skrive. Det var nu mere for at høre forskellen mellem alm fødsel og kejsersnit. 

KH trådestarteren. 

Anmeld

30. november 2010

Anonym

Nej ikke akut som sådan. Mit barn skulle bare ud, såe... Det var i april, og jeg har stadig lidt smerter der hvor mine mavemuskler blev skåret over... og havde alvorligt ondt i 5 mdr efter...

Anmeld

30. november 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej ikke akut som sådan. Mit barn skulle bare ud, såe... Det var i april, og jeg har stadig lidt smerter der hvor mine mavemuskler blev skåret over... og havde alvorligt ondt i 5 mdr efter...

Ok det lyder ikke rart. 

Anmeld

30. november 2010

Anonym

Anonym skriver:

Ok det lyder ikke rart. 

er det bestemt heller ikke... Men heldigvis er der også mange som har gode erfaringer med kejsersnit men uanset hvad næsten, så er man hurtigere ovre en normal fødsel(der forløber uden komplikationer!) end et kejsersnit, fordi det jo er en operation..

Anmeld

30. november 2010

piadas

Anonym skriver:

Hej 

KH Ano.  

Jeg har prøvet begge dele. Første gang endte det i KS efter igangsættelse. Jeg havde meget heftige veer, men jeg ville ikke åbne mig mere end 3-4 cm., da han stod skævt med hovedet og derfor ikke kunne skrue sig ned. Det var akut kejsersnit men ikke mere akut, end at de bare kørte mig på operationsbordet uden at det var babubabu, for han havde det godt derinde. Jeg havde allerede fået epiduralblokaden, så jeg var sådan set klar. Jeg synes ikke, at selve kejsersnittet gjorde ondt. Jeg kunne sagtens mærke, at de hev ham ud, og de moslede meget med min mave, men det gjorde ikke ondt - bare en sjov fornemmelse.

Det var først efterfølgende, at jeg synes, det tog lang tid, før jeg kunne noget igen. Efter 5-6 uger var jeg faktisk stadig hæmmet af det. Jeg tror, der gik 2 måneder før jeg kunne have vores søn i bad, da jeg ikke kunne bukke mig helt ned til gulvet, og vi boede et sted, hvor der ikke var plads til badekarret andre steder (bare rolig - farmand badede ham, så det var ikke sådan, at han ikke blev vasket de første to måneder af hans liv)!

Jeg kunne heller ikke amme ham liggende i sengen om natten, fordi det gjorde for ondt at ligge på siden, så jeg blev nødt til at stå op om natten og sætte mig ind i stuen for at amme. Det var rigtig træls.

Anden gang fødte jeg naturligt. Det var en rigtig hård fødsel, der tog over et døgn og jeg skreg de sidste fem timer (læs: SKREEEEEG, så jeg havde ondt i halsen i en uge efter fødslen). Men bagefter følte jeg jo, at jeg kunne alt. Jeg havde ikke noget ar, der gjorde ondt. Godt nok fik jeg 8-10 sting, fordi jeg var gået i stykker, men det var ingenting i forhold til kejsersnittet. Jeg følte virkelig, at der var en verden til forskel. Jeg kunne ligge ned og amme om natten, så jeg fik en helt anden nattesøvn end første gang osv.

Jeg håber virkelig, at jeg denne gang også føder naturligt, for det vil jeg til hver en tid foretrække, fordi man bare kan så meget mere bagefter. Selve fødslen glæder jeg ikke til, men det følger jo med og skal bare overståes, så man kan komme over på den anden side og nyde guldklumpen!

Håber du blev lidt klogere, men ellers er du velkommen til at spørge - jeg skal gerne uddybe, hvis du har spørgsmål!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.