Temperatur metoden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.029 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. november 2010

RiUL

Når man skal måle sin temperatur, mht ÆL, så skal det jo ca være på samme tidspunkt hver dag.

Jeg tænker så, skal det være lige når man er stået op? Altså vil temperaturen ændre sig når man har ÆL, lige når man er stået op, og stadig har varmen fra sengen og dynen i sig? Eller hvordan har I gjort? Nogle gode råd?

Knuuus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Mumto3

Vi har som prævention brugt temperaturmetoden. Jeg havde sådan en lille maskine, (på størrelse med en halv håndflade) som der sad et termometer i. Den målte temperatur under tungen. man skullle tage temperaturen lige når man vågnede, man måtte ikke så ud af sengen første, heller ikke lige gå ud og tisse. Så lyst der er en grøn lampe når man kunne have sex uden at blive gravid og en rød lampe når der var mulighed for graviditet. man skan selvfølgelgi også bruge den omvendt  altså til at vide hvornår det er godt at have sex i forhold til at få børn.

Anmeld

30. november 2010

mortilfreja

Mumto3 skriver:

Vi har som prævention brugt temperaturmetoden. Jeg havde sådan en lille maskine, (på størrelse med en halv håndflade) som der sad et termometer i. Den målte temperatur under tungen. man skullle tage temperaturen lige når man vågnede, man måtte ikke så ud af sengen første, heller ikke lige gå ud og tisse. Så lyst der er en grøn lampe når man kunne have sex uden at blive gravid og en rød lampe når der var mulighed for graviditet. man skan selvfølgelgi også bruge den omvendt  altså til at vide hvornår det er godt at have sex i forhold til at få børn.

Ej hvor får man fat i sådan en????

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

mortilfreja skriver:

Ej hvor får man fat i sådan en????

Jeg købte den på nettet. Den er batteridrevet og batteriet skulle holde i min 2 år. Den er lidt dyr i indkøb, men hvis man omregner det til p-piller eller andre præventionsmidler, så koster det nogenlunde det samme. Fordel er bare at der er ingen bivirkninger!

Den findes i forskellige modeller, den mest advancerede har også en indikator for hvornår der er størst sandsynlighed for at få en dreng eller en pige (det har noget med hurtige og langsomme sædceller at gøre). men den billigeste model er præsic lige så god som de dyre.

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

Jeg google det lige, og det hedder en cyklus-computer, og jeg købte min hos worldcare.dk

Anmeld

30. november 2010

Mi

Vores privatpraktiserende læge satte os til at måle temperatur i forhold til at undersøge om jeg havde ægløsning. Skulle tage den inden jeg stod ud af sengen. Da vi kom til en fertilitetslæge sagde han at det var spild af tid, og at man ikke skulle bruge det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

MosterA

Mumto3 skriver:

Har jeg aldrig hørt om som prævention og tænker umiddelbart ret risikabelt 

Hvor sikkert er det? For jeg tænker hvis det er lige så sikkert som p-piller og kondom burde mange flere da bruge det 

Anmeld

30. november 2010

SSL

MosterA skriver:

Har jeg aldrig hørt om som prævention og tænker umiddelbart ret risikabelt 

Hvor sikkert er det? For jeg tænker hvis det er lige så sikkert som p-piller og kondom burde mange flere da bruge det 

Puha, jeg tror ikke det er nogen sikker prævention, jeg ville søreme ikke turde det hvis jeg ikke skulle være gravid.. Jeg vil gerne bruge den da, for at vi kan se hvornår vi skal prøve på baby, da vi ønsker én..
Men ærligt, ville JEG bare ikke turde.. Og da jeg har haft store problemer med prævention og min læge aldrig har nævnt sådan en metode, tror jeg det er hjemme opfundet prævention  

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

SSL skriver:

Puha, jeg tror ikke det er nogen sikker prævention, jeg ville søreme ikke turde det hvis jeg ikke skulle være gravid.. Jeg vil gerne bruge den da, for at vi kan se hvornår vi skal prøve på baby, da vi ønsker én..
Men ærligt, ville JEG bare ikke turde.. Og da jeg har haft store problemer med prævention og min læge aldrig har nævnt sådan en metode, tror jeg det er hjemme opfundet prævention  

Nej, det er ikke hjemme opfundet Du kan læse de videnskablige undersøgelser der er lavet med det på worldcare.dk

Jeg tror det der holder mange fra det, er at den er rigtig dyr i indkøb.

Anmeld

30. november 2010

SSL

Mumto3 skriver:

Nej, det er ikke hjemme opfundet Du kan læse de videnskablige undersøgelser der er lavet med det på worldcare.dk

Jeg tror det der holder mange fra det, er at den er rigtig dyr i indkøb.

Ja, men jeg tror ikke det er præventions middel, sæden lever jo i dig i op til 5dage, har jeg ladet mig fortælle - dvs. du kan sagtens måle din temp. fredag morgen, og se der er ÆL, men det hjælper jo ikke hvis I havde sex aften før.. Så er der jo stor mulighed for at blive gravid.. Med mindre den måler fem dage frem hver gang? Det er sådan jeg mener, og jeg tror ikke på den er præventions godkendt hos lægerne.. Det er da også fint, hvis det fungere hos jer, men men - tror ikke jeg ville tage chancen med den, som skrevet lever sæden i en i fem dage, så den skal måle meget frem i tiden hvis det skal holde i længden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.