Meget vågen baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.332 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Lisbeth85

Hej med Jer tøser!

Ja, min kære søn er altså snart ved at gøre sin mor her sindssyg! Han er en meget vågen lille mand, og kan sagtens være vågen fra 4-8 timer... i træk! Det er virkelig hårdt, især når man som jeg er alene med ham. Han kan ikke ligge selv ret længe ad gangen (han er 5 uger ca.), og vil meget gerne ligge hos en og 'snakke' etc. Han er ret ked efter lang tids amning, så jeg ved det ikke er sult. Han bøvser, gylper og hikker efter mange måltider, så der er nok ikke noget der trykker?

Hvad gør I for at få baby til ro?

Jeg bruger lang tid med ham i mine arme, hvor jeg vugger lidt frem og tilbage, giver ham sutten og venter på, at han falder hen. Men det kan tage laaaaang tid, og han er ked ind imellem også....men det virker som regel altid. Vil bare gerne høre hvad I gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

motterhea

Hejsa

Har du overvejet at anskaffe en slynge??

Anmeld

29. november 2010

Mussen2

Lisbeth85 skriver:

Hej med Jer tøser!

Ja, min kære søn er altså snart ved at gøre sin mor her sindssyg! Han er en meget vågen lille mand, og kan sagtens være vågen fra 4-8 timer... i træk! Det er virkelig hårdt, især når man som jeg er alene med ham. Han kan ikke ligge selv ret længe ad gangen (han er 5 uger ca.), og vil meget gerne ligge hos en og 'snakke' etc. Han er ret ked efter lang tids amning, så jeg ved det ikke er sult. Han bøvser, gylper og hikker efter mange måltider, så der er nok ikke noget der trykker?

Jeg bruger lang tid med ham i mine arme, hvor jeg vugger lidt frem og tilbage, giver ham sutten og venter på, at han falder hen. Men det kan tage laaaaang tid, og han er ked ind imellem også....men det virker som regel altid. Vil bare gerne høre hvad I gør

Ingen mirakel kurer her, men kan huske at jeg havde succes med at læggen en stofble over panden/øjnene, det var som om at så blev omverdenen lukket ude. desuden kan man prøve at stryge dem på det tredie øje dvs. mellem øjnene, det virker ofte også.

Håber du finder noget som virker for jer, det er så hårdt at undværer søvnen.

Anmeld

29. november 2010

Hvem?

Lisbeth85 skriver:

Hej med Jer tøser!

Har ligesom dig en MEGET vågen dreng og det har han altid været, han er idag 10 mdr.

Min dreng kan/kunne også sagtens være vågen mange timer i træk, også stadig kun sove 1 times tid, og såda er det stadig, han har virkelig lært at skulle sove.

Da han var mindre brugte jeg meget det at svøbe ham i en stofble, hvor han nærmest lå lidt klemt i den, det virkede beroligende for ham, da det nok mindede ham om at være i maven, så det er da et råd jeg vil give dig, ellers havde jeg ham også i armene konstant og fik ikke rigtig lavet noget som helst det første lange stykke tid, men omvendt må jeg også sige til dig, NYD at han vil ligge og hygge ved dig nu, for det går SÅ hurtigt over.......

Anmeld

29. november 2010

Lisbeth85

motterhea skriver:

Hejsa

Har du overvejet at anskaffe en slynge??

Ja... men har ingen idé om hvilken??? Aner faktisk meget lidt om slynger Kan du hjælpe?

Anmeld

29. november 2010

Lise

Lisbeth85 skriver:

Ja... men har ingen idé om hvilken??? Aner faktisk meget lidt om slynger Kan du hjælpe?

Jeg ville bruge en strækvikle - den har jeg syntes var nemmest at arbejde med

Derudover siger jeg også SVØB!!!

Men altså, der er jo nogle børn der bare er vågne i mange timer i træk om dagen - men så sover de til gengæld om natten... gør han det?

Anmeld

29. november 2010

Alberts/

det var min dreng også da han var 5 uger, han fik en rutie da han var 8 uger og det var bare fantastisk,

han var også vågen stort set hele dagen, sov dog et par gange men max ½ time af gangen, tilgengæld sov han hele natten

men vil råde dig til at købe en slynge/vikel, det er fantastisk, så kan man også få lavet noget om dagen(;

men ellers er der vel ikke andet end at glæde dig til han får en rutine(:

Anmeld

29. november 2010

Lisbeth85

Lise skriver:

Jeg ville bruge en strækvikle - den har jeg syntes var nemmest at arbejde med

Derudover siger jeg også SVØB!!!

Men altså, der er jo nogle børn der bare er vågne i mange timer i træk om dagen - men så sover de til gengæld om natten... gør han det?

Han sover 4-5 timer om natten typisk, bliver ammet og tager så 1½-2 timer igen. Herefter vågen 2 timer og sover så 3-4 timer igen... og så er han ellers VÅGEN i MANGE timer (i aften er vi gået ind i den 7. time nu). Det er fysisk hårdt, men i høj grad også psykisk

Anmeld

29. november 2010

Lisbeth85

Alberts/ skriver:

det var min dreng også da han var 5 uger, han fik en rutie da han var 8 uger og det var bare fantastisk,

han var også vågen stort set hele dagen, sov dog et par gange men max ½ time af gangen, tilgengæld sov han hele natten

men vil råde dig til at købe en slynge/vikel, det er fantastisk, så kan man også få lavet noget om dagen(;

men ellers er der vel ikke andet end at glæde dig til han får en rutine(:

Jeg glæder mig

Hvor kan de købes og hvilke er gode?

Anmeld

29. november 2010

Mille83

Lisbeth85 skriver:

Hej med Jer tøser!

Har du læst om tigerspring? Der er jo et ved 5 uger.....Håber for dig det bare er en periode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.