Er ked af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

mybaby-girl

Tullen85 skriver:

Min bryster var kun større den første månedes tid, nu er de samme størrelse som før jeg ammede, og ammer på 11. mdr... Så det har ikke nødvendigvis noget at sige..

mmm, oka ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

SussieThyssen

mybaby-girl skriver:

at jeg ikke ammer, men han får flaske istedet for ... Så kom til at tænke på om jeg må kan prøve at se om han vil sutte på mit bryst igen og måske kan sutte rigtigt ..

Grunden til at han får flaske er at jeg startede med at han ikke suttede helt ordenligt med underlæben og jeg fik revner på begge bryster og begyndte med suttebrik, men da jeg skulle ha nye gjorde det sindsygt ondt og fik derefter købt mig en brystpumpe, hvor jeg så pumpede ud for hver gang han skulle have noget at spise til at starte med, og når han ikke sutter så øgere mælkeproduktionen jo ikke så der begyndte han at få flaske .......

Så mit spørgsmål : Kan jeg evt ligge med "bare" bryster og lade ham ligge ved mig og se begynde forfra og ligge ham til bryst hver gang han er sulten og dermed øgere mælkeproduktionen sig ?????

Er virkelig ked af at jeg ikke ammer ham

Jeps det kan du..men det er ikke sikkert det virker. Men nogle kvinder kan få gang i mælken igen på den måde.
Hos naturfolk sker det ofte at hvis en kvinde ikke kan amme, så starter hendes søster eller svigermor/mor en mælkeproduktion på den måde, også selvom det måske er flere år siden de har ammet, eller slet ikke har gjort det før.
Så prøv bare.
Held og lykke.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. november 2010

Mumto3

mybaby-girl skriver:

mmm, det tror jeg ikke .. Ikk noget jeg har hørt om, men hans underlæbe går ind når han sutter, ikke når han spiser fra flasken ..

barnet skal kunne svøbe brystet med tungen, så tungen ligger mellem bryst og underlæbe. Hvis tungebåndet er for kort, kan tungen ikke komme langt nok ud.

Anmeld

29. november 2010

SussieThyssen

mybaby-girl skriver:

mmm, det tror jeg ikke .. Ikk noget jeg har hørt om, men hans underlæbe går ind når han sutter, ikke når han spiser fra flasken ..

Du skal prøve at lirke hans underlæbe på plads så han får ordentlig fat, bliv ved med at prøve..evt ved at afprøve forskellige ligge stillinger med ham.
En af min kusines kunne kun finde ud af at få ordentlig fat, hvis han lå plat og lige ned af hendes mave og så havde fat frontalt i brystet. Problemet var så bare, at hans lille næse blev helt begravet i resten af brystet, så han ikke kunne få luft, så her måtte hun så sørge for at holde hans næse fri.
Men efter nogle få dage havde hun gradvist fået lirket ham om i den rigtige liggestilling, så det blev nemmere.

Anmeld

29. november 2010

Rosa

Min mor var stoppet helt med aming med mig, pga. brystbetændelse,  men fik det op at køre igen efter 3 måneders pause , så hvis baby vil så er der vej

Anmeld

29. november 2010

twinboys

mybaby-girl skriver:

Jeg har pumpet sidst i går aftes inden vi lagde os til at sove, men mine bryster er os blevet normal str igen næsten, så kan godt mærke at det begynder at gå ned af ........

Skynd dig at få bebs lagt til

Anmeld

29. november 2010

Mille83

mybaby-girl skriver:

at jeg ikke ammer, men han får flaske istedet for ... Så kom til at tænke på om jeg må kan prøve at se om han vil sutte på mit bryst igen og måske kan sutte rigtigt ..

Grunden til at han får flaske er at jeg startede med at han ikke suttede helt ordenligt med underlæben og jeg fik revner på begge bryster og begyndte med suttebrik, men da jeg skulle ha nye gjorde det sindsygt ondt og fik derefter købt mig en brystpumpe, hvor jeg så pumpede ud for hver gang han skulle have noget at spise til at starte med, og når han ikke sutter så øgere mælkeproduktionen jo ikke så der begyndte han at få flaske .......

Så mit spørgsmål : Kan jeg evt ligge med "bare" bryster og lade ham ligge ved mig og se begynde forfra og ligge ham til bryst hver gang han er sulten og dermed øgere mælkeproduktionen sig ?????

Er virkelig ked af at jeg ikke ammer ham

Det kan godt lykkedes, men det kræver meget hårdt arbejde.

Her gik amningen også i koks og hun fik flaske, men kunne bare ikke slippe det og selvom der måske var gået 5 - 6 dage kunne man begynde forfra.

Du får lige den opskrift jeg fik af min SP.

Lig dig med bare bryster og babyen skal være nøgen, lig ham på maven af dig og lad ham "dufte" sig frem. Når han endelig sutter så hav tålmodighed, det kan tage ca 3 dage at få den op og køre igen, såfremt der er mere mælk. Også husk og drikke en MASSE væske.

Virkelig held og lykke med det, kender de tanker du har

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

Mille83 skriver:

Det kan godt lykkedes, men det kræver meget hårdt arbejde.

Her gik amningen også i koks og hun fik flaske, men kunne bare ikke slippe det og selvom der måske var gået 5 - 6 dage kunne man begynde forfra.

Du får lige den opskrift jeg fik af min SP.

Lig dig med bare bryster og babyen skal være nøgen, lig ham på maven af dig og lad ham "dufte" sig frem. Når han endelig sutter så hav tålmodighed, det kan tage ca 3 dage at få den op og køre igen, såfremt der er mere mælk. Også husk og drikke en MASSE væske.

Virkelig held og lykke med det, kender de tanker du har

Tak for svar men hans underlæbe kan jeg slet ikke få på plads til at han kan sutte ordenligt ......

Ved godt at det kræver hårdt arbejde at få det til at virke igen, men hans underlæbe er slet ikk til at få på plads ...

Anmeld

29. november 2010

Mille83

mybaby-girl skriver:

Tak for svar men hans underlæbe kan jeg slet ikke få på plads til at han kan sutte ordenligt ......

Ved godt at det kræver hårdt arbejde at få det til at virke igen, men hans underlæbe er slet ikk til at få på plads ...

Det kan også være rigtig svært, kan du evt få din SP til og hjælpe dig? - det gjorde min...

Ellers så form din brystvorte og stik ind i munden, lyder voldsomt håber du forstår hvad det er jeg mener....

Ellers ring til de der ammerådgivere....Uhhh hvad er det de hedder....Her fandt lige hjemmesiden, de svarer hurtigt tillbage jeg brugte dem selv http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/index.php?artikel=1

Håber virkelig det lykkdes for dig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.