opskrift fra moi til jer skønne tøser derude hehe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. august 2008

bette

sommerfrikadeller med varm pastasalat. tid: ca. 30 min

ingredienser:
ca. 300g hakket svindekød, 3/4 tsk. salt, 1/4 tsk. peber, 1 lille æg, 1 1/2 dl mælk eller vand, 3/4 dl medl, 1 lille finhakket løg, 1½ spsk. klippet purløg, ½ rød peberfrugt (hakket i små tern), 1 fed hvidløg, evt sojasause og olie til stegning.

varm pastasalat: 1 fed hvidløg, 1 løg, salt, peber, 1 lille squash, 1 dåse hakket tomater, 200g pasta skruer.. gerne grove, tørret timian og feta

sommer dunser;)
rør kødet med salt. tilsæt peber, æg og hakket løg. tilsæt melet-rør herefter lidt af væsken i. klippet purløg, hakket peberfrugt og finhakket hvidløg røres i farsen. tilsæt evt lidt mere væske hvis farsen er for fast.

form farsen til frikadeller og steg dem på en pande i en gyldent fedtstof i ca. 8 min. eller til de er gennemstige.

Pasta:
pastaen skal tilberedes i spilkogende vand i en gryde uden låg. brug mindst 2 l vand. tilsæt lidt salt. når vandet koger tilsættes 1 spsk olie. og pastaen hældes i. pastaen koget i 9-11 min. og hældes derefter i en si

klargøring af grøntsager til pastasalat:
pil løg skær dem i både. pil hvidløg og hak dem fint. skyld squashen og skær den i tern.

Varm pastasalat:

varm olie op i en pande evt en wok og kom løg og hvidløg i. svits i 2 min. tilsæt squash tern og svits dem i yderligere 2 min. hæld tomaterne i og kog retten i 2 min smag til med timian, salt og peber. vend pastaen heri og drys med feta tern lige inden servering.

mums

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2008

bette

ser ud af meget.. men det tager ingen tid at lave.. ;)

Anmeld

24. august 2008

mor til en del

Mange tak

Det skal prøves, idag blev det kun til en ristet pølse med brød.
Her er søndag altid nem dag, for ligesom at skjule at vi igen skal smøre madpakker.

Lisbeth.

Anmeld

24. august 2008

ivfmarie

Mange tak - den er hermed saxet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.