sommerfrikadeller med varm pastasalat. tid: ca. 30 min
ingredienser:
ca. 300g hakket svindekød, 3/4 tsk. salt, 1/4 tsk. peber, 1 lille æg, 1 1/2 dl mælk eller vand, 3/4 dl medl, 1 lille finhakket løg, 1½ spsk. klippet purløg, ½ rød peberfrugt (hakket i små tern), 1 fed hvidløg, evt sojasause og olie til stegning.
varm pastasalat: 1 fed hvidløg, 1 løg, salt, peber, 1 lille squash, 1 dåse hakket tomater, 200g pasta skruer.. gerne grove, tørret timian og feta
sommer dunser;)
rør kødet med salt. tilsæt peber, æg og hakket løg. tilsæt melet-rør herefter lidt af væsken i. klippet purløg, hakket peberfrugt og finhakket hvidløg røres i farsen. tilsæt evt lidt mere væske hvis farsen er for fast.
form farsen til frikadeller og steg dem på en pande i en gyldent fedtstof i ca. 8 min. eller til de er gennemstige.
Pasta:
pastaen skal tilberedes i spilkogende vand i en gryde uden låg. brug mindst 2 l vand. tilsæt lidt salt. når vandet koger tilsættes 1 spsk olie. og pastaen hældes i. pastaen koget i 9-11 min. og hældes derefter i en si
klargøring af grøntsager til pastasalat:
pil løg skær dem i både. pil hvidløg og hak dem fint. skyld squashen og skær den i tern.
Varm pastasalat:
varm olie op i en pande evt en wok og kom løg og hvidløg i. svits i 2 min. tilsæt squash tern og svits dem i yderligere 2 min. hæld tomaterne i og kog retten i 2 min smag til med timian, salt og peber. vend pastaen heri og drys med feta tern lige inden servering.
mums
Anmeld