Ved I hvad næste skridt ku være???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. november 2010

CmarianN

Dear Ladies

Jeg har egentlig en god nyhed og så stadig nogle bekymringer og spørgsmål.

Jeg fik for 1 uge siden taget blodprøver, fordi jeg havde mistanke om PCO og/eller IR - de kom tilbage med svar til den gode side dvs. jeg fejlser ikke njoget i dén forbindelse.

Det næste var så, at manden skulle have chekket sin sædkvalitet. Den har han lige fået svar på og alt er i sin fineste orden - SÅ DET ER JO OSÅ BARE FINT!!!

MEN..... Hvis I har været igennem det samme som os, hvad var så det næste skridt?

Mine bekymringer ligger på hvad nu hvis jeg har forstoppet æggestokke eller mine æg er i dvale! Det kan man vel kun se på scanning - eller hvad?

Og vil man chekke det?

Ringer til lægen på mandag, men er stadig bare lidt nysgerrig for, at høre hvordan det er forløbet for andre!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Snefnug1984

Hvis du har regelmæssig mens, men I bare ikke bliver gravide, vil man nok tilbyde dig en gennemskyldning af æggelederen for at se om der er passage. Men noget må der jo vare "galt" eftersom du fik mistanke og blev tjekket for fx. PCO?

Hvis mandens kvalitet ikke er god, ligger problemet nok dér, men der findes desværre mange raske par, som bare ikke bliver gravide selvom de ikke fejler noget.

Anmeld

28. november 2010

CamillaValby

CmarianN skriver:

Dear Ladies

Jeg har egentlig en god nyhed og så stadig nogle bekymringer og spørgsmål.

Jeg fik for 1 uge siden taget blodprøver, fordi jeg havde mistanke om PCO og/eller IR - de kom tilbage med svar til den gode side dvs. jeg fejlser ikke njoget i dén forbindelse.

Det næste var så, at manden skulle have chekket sin sædkvalitet. Den har han lige fået svar på og alt er i sin fineste orden - SÅ DET ER JO OSÅ BARE FINT!!!

MEN..... Hvis I har været igennem det samme som os, hvad var så det næste skridt?

Mine bekymringer ligger på hvad nu hvis jeg har forstoppet æggestokke eller mine æg er i dvale! Det kan man vel kun se på scanning - eller hvad?

Og vil man chekke det?

Ringer til lægen på mandag, men er stadig bare lidt nysgerrig for, at høre hvordan det er forløbet for andre!

Hjælper dig lige en smule med at oppe den.

Men skridtet for os var at jeg skulle have skyllet mine æggestokke for at se om alt var som det skulle  og have taget blodprøver.

Er det din egen læge som gør disse ting? vi blev sendt videre til en gyno.

Min mand eller jeg fejler intet har forsøgt i  2½ år. Og vi har indtil videre været igennem 4 IUI, og er nu blevet sendt videre til IVF.

Har du andre spørgsmål eller andet smider du bare en PB.

Anmeld

28. november 2010

CmarianN

Snefnug26 skriver:

Hvis du har regelmæssig mens, men I bare ikke bliver gravide, vil man nok tilbyde dig en gennemskyldning af æggelederen for at se om der er passage. Men noget må der jo vare "galt" eftersom du fik mistanke og blev tjekket for fx. PCO?

Hvis mandens kvalitet ikke er god, ligger problemet nok dér, men der findes desværre mange raske par, som bare ikke bliver gravide selvom de ikke fejler noget.

Som sagt var mandens prøver meget fine, så ikke noget der

Min mens er overhovedet ikke regelmæssig. Den lever vidst sit eget liv

Anmeld

28. november 2010

CmarianN

CamillaValby skriver:

Hjælper dig lige en smule med at oppe den.

Men skridtet for os var at jeg skulle have skyllet mine æggestokke for at se om alt var som det skulle  og have taget blodprøver.

Er det din egen læge som gør disse ting? vi blev sendt videre til en gyno.

Min mand eller jeg fejler intet har forsøgt i  2½ år. Og vi har indtil videre været igennem 4 IUI, og er nu blevet sendt videre til IVF.

Har du andre spørgsmål eller andet smider du bare en PB.

Okay Camilla, tak for dit svar. Det er da SÅ frustrerende at når begge er raske man stadig ikke kan

Pøj pøj til os begge

Anmeld

28. november 2010

CamillaValby

CmarianN skriver:

Okay Camilla, tak for dit svar. Det er da SÅ frustrerende at når begge er raske man stadig ikke kan

Pøj pøj til os begge

Jeg er såååå enig med dig.

En masse

Anmeld

28. november 2010

Snefnug1984

CmarianN skriver:

Som sagt var mandens prøver meget fine, så ikke noget der

Min mens er overhovedet ikke regelmæssig. Den lever vidst sit eget liv

Og hvordan blev du tjekket for PCO? Bare ved en blodprøve??

Anmeld

28. november 2010

CmarianN

Snefnug26 skriver:

Og hvordan blev du tjekket for PCO? Bare ved en blodprøve??

Ja kun ved blodprøve. Det er vidst noget med man kan se mht de mandelige hormoner, eller what ever  Det så i hvert fald fint ud sagde lægen, så det må jeg tro på jo!

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Lidt underligt, at du ike er blevet henvist til en gynækolog, når der har været mistanke om pco... Men i hvert fald, så kan en gynækolog se på scanning, om dine æg er gået i dvale. De kan se ret meget på sådan en scanning, så synes da, at du skal be' om en henvisning  Det hjalp i hvert fald mig rigtig meget!

Held og lykke med det, og  for, at det snart er jeres tur til, at få to fine streger

Anmeld

28. november 2010

Angelica

Jeg har lidt ala' samme problem, bortset fra at jeg ikke prøver at blive gravid eller for den sags skyld er i 'risikogruppen' Sådan er det jo når man ikke har en mand

MEN! Som dig er mine menses fuldstændig uregelmæssige, og jeg er blevet tjekket for PCO med et fint resultat (intet der) og nu henvist til gynækolog, fordi jeg sidst havde mens i juli og før det i påsken. Min læge har været en klaphat og har ikke villet give mig en henvisning til gynækolog før en veninde ringede og skældte ham ud, men han mente, at det kun kunne være fordi jeg er stresset. Her skal tilføjes at jeg ikke er så stresset at det skulle kunne påvirke så længe.

Hvad har du fået af vide at det kunne være?

Ellers - jeg håber det lykkes for jer, når nu alting ellers er sundt (hvilket jo også er rart)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.