Hej piger!
Ja, her i min pause fra specialeskrivningen tænkte jeg, at jeg ville lufte mine bekymringer for jer i håb om, at I måske også går med de samme tanker eller har nogle beroligende ord til mig...
Som nogle af jer ved, har jeg termin d. 17. januar og venter en pige, som min kæreste og jeg glæder os ufatteligt meget til at møde. Men i takt med at terminen nærmer sig, jo mere bekymret bliver jeg for om der skulle være noget galt med hende. Det er altså ikke selve fødslen, jeg bekymrer mig om, men det om hun måske har Downs syndrom, hjertefejl eller lignende, som ikke er blevet opdaget ved scanningerne.
Jeg kan blive helt trist ved tanken om, at der måske alligevel, til trods for scanningerne, kunne være noget galt med hende. Jeg tænker en del over vores risikotal fra nf-scanningen, som var fint, men ikke lige så godt som andre gravide, jeg kender - og det sætter altså gang i mine tanker. Øv!
Jeg elsker allerede min datter utroligt højt, og jeg vil jo blive ved med at elske hende ligegyldigt hvad, så det er frustrerende at jeg ikke bare kan gemme bekymringerne væk og tage dem frem, hvis det engang bliver nødvendigt.
Måske det bare er hormonernes rasen? Pas! Jeg aner det ikke, ved bare at det er en tanke, der jævntligt dukker op, hvilket stresser mig, når nu jeg ikke burde tage bekymringerne på forskud...
Kram fra Rikke
Anmeld