Igangsættelse????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. november 2010

LBK

Hej Piger.

Ja jeg havde termin i går (mit første barn), og var til jordemoder i torsdags. Hun fortalte mig om igangsættelse. SÅ HVIS jeg ikke har født selv inden skal jeg den:

D. 6 til scanning for at se hvor meget forstervand der er.

D. 9 have lagt et ballonkateter hvis jeg selvfølgelig havde rigeligt med fostervand og de ikke kan prikke hul på forsterhinden. SÅ efterfølgende på stikpille"kur"

Er der nogle der har prøvet de her ting der vil dele deres erfaringer med mig.  HÅber sådan at fødslen går i gang selv.

Knus L_K 40+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

LBK

Slet ingen....????

Anmeld

27. november 2010

Low

L_K skriver:

Slet ingen....????

Jeg blev sat igang 42+0, 42+1 med piller og fik vedrop 42+2 hvor jeg fødte min søn . Jeg kan finde min FB frem hvis du vil læse den . Men husk det kun er 5% der bliver sat igang efter at gå så langt som jeg

Anmeld

27. november 2010

LBK

Low skriver:

Jeg blev sat igang 42+0, 42+1 med piller og fik vedrop 42+2 hvor jeg fødte min søn . Jeg kan finde min FB frem hvis du vil læse den . Men husk det kun er 5% der bliver sat igang efter at gå så langt som jeg

den vil jeg rigtig gerne læse. Fik du så ikke ballonkateter???

Hvad mener du med det?? at det er sjældent man får lov at gå SÅ længe??

Anmeld

27. november 2010

Low

L_K skriver:

den vil jeg rigtig gerne læse. Fik du så ikke ballonkateter???

Hvad mener du med det?? at det er sjældent man får lov at gå SÅ længe??

https://www.baby.dk/debat/54891pi1/foedselsberetninger/alexander-kom-til-verden-3-3-3.aspx

Jeg meneer at det er sjældet man går så langt, de fleste går gang af sig selv

Anmeld

27. november 2010

Malthes mor

Med min den store på nu 4 år, blev jeg også sat i gang da jeg var 42+0. Jeg fik stikpiller. 

Og dagen efter var han født.

med nummer to havde jeg også udsigt til at skulle sættes igang. Havde faktisk termin med ham igår - d.26 - og den 8.12 bliver han et år.

Jeg blev tilbudt ballonkateter, men ønskede at få stikpillerne, for dem kendte jeg, og så har jeg det bare ikke godt med tanken, om at få en ballon op i mig.

Men han valgte selv dagen, for hvornår han ville ud. Og det blev dagen før jeg skulle sættes igang, som også var d.9/12. Pudsigt som nogen datoere bare er printet fast i hukommelsen.

Så for mit vedkommende, vil jeg sige: Ta imod stikpiller. Og lad være med at bekrymre dig om at nogen siger, at veerne er værre ved en igangsættelse end ved en ikke igangsættelse. For det er jeg slet ikke enig i. Det var værre at få lillebror. Veerene var meget mere krafige.

Held og lykke

Anmeld

28. november 2010

LBK

Malthes mor skriver:

Med min den store på nu 4 år, blev jeg også sat i gang da jeg var 42+0. Jeg fik stikpiller. 

Og dagen efter var han født.

med nummer to havde jeg også udsigt til at skulle sættes igang. Havde faktisk termin med ham igår - d.26 - og den 8.12 bliver han et år.

Jeg blev tilbudt ballonkateter, men ønskede at få stikpillerne, for dem kendte jeg, og så har jeg det bare ikke godt med tanken, om at få en ballon op i mig.

Men han valgte selv dagen, for hvornår han ville ud. Og det blev dagen før jeg skulle sættes igang, som også var d.9/12. Pudsigt som nogen datoere bare er printet fast i hukommelsen.

Så for mit vedkommende, vil jeg sige: Ta imod stikpiller. Og lad være med at bekrymre dig om at nogen siger, at veerne er værre ved en igangsættelse end ved en ikke igangsættelse. For det er jeg slet ikke enig i. Det var værre at få lillebror. Veerene var meget mere krafige.

Held og lykke

Tak for dine råd, men det lød slet ikke på min jordemoder som om jeg havde noget valg. Det var bare sådan det var.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.