At lære dem nye ting...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. august 2008

Rasmine

Vi er ved at lære Rasmus at putte skrald i skraldespanden.
Han synes det er sjovt, men vil ligeså gerne tage det op igen.

Og så har Mille et plastic-forstørrelsesglas, som han har lært at sætte op foran øjet, det ser bare hamrende sjovt ud.

En anden ny ting som er sjovt, er at kigge igennem en tom toiletrulle.

Og så har barnet lært at SKÅLE!!!
Kling, og så står det bare ud til højre og venstre med vand, saft, whiskey, eller hvad han nu lige får at drikke.

Har I sjove ting, som kunne være sjovt at prøve?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2008

Anja

Nogle af de nyeste ting Elias har lært/lært sig selv er at han forstår, hvis man beder ham finde sko og jakke - så kravler han ud i gangen, hiver i jakken og rækker én skoene :)

Så kommer han også nogle gange hen til én, sætter sig, sidder med begge hænder på en gang som om han knipser og siger "blablabla- kop" ! Det betyder at vi skal synge "Lille Peter Edderkop " (L)

OG langt om længe begyndte han i går at ville gå med gåvognen !! Så der er håb for at han ikke skal kravle ind i klasseværelset til skolestart :))

Anmeld

23. august 2008

Susan1978

ja og de lærer hurtigt nu.

Vi har lært Emil at sige tak for mad, dvs på den måde som de gør oppe i dp, nemli ved at klappe i hænderne når vi siger ordene TAK FOR MAD, eller han ikke vil have mere at spise.

jeg har også vist ham at smide noget i skraldespanden, men det resulterede i at han også smed sin nusseklud ud .. :S og det var ik meningen..

jeg synes de er meget lærenemme i øjeblikket, men tilgengæld også ligeglade hvis man siger nej til noget. Tror Emil nåede at tømme hundens vandskål 3 gange ud over gulvet i morges. eii altså.

Susan som sidder og sætter tøj på TS..

Anmeld

23. august 2008

Rasmine

Anja skriver:

Nogle af de nyeste ting Elias har lært/lært sig selv er at han forstår, hvis man beder ham finde sko og jakke - så kravler han ud i gangen, hiver i jakken og rækker én skoene :)

Så kommer han også nogle gange hen til én, sætter sig, sidder med begge hænder på en gang som om han knipser og siger "blablabla- kop" ! Det betyder at vi skal synge "Lille Peter Edderkop " (L)

OG langt om længe begyndte han i går at ville gå med gåvognen !! Så der er håb for at han ikke skal kravle ind i klasseværelset til skolestart :))

QUE?
Så skal Rasmus da vist i skarp træning.
Det er eddermame flot at Elias finder sko og jakke, og den med Lille Peter Edderkop.

Vi snakkede faktisk lige om idag, at han burde begynde gå ud til bilen selv, og snart få lært at hoppe ind på autostolen selv.
-Kan huske hvilken lettelse det var, da Mille selv hoppede ind.

Anmeld

23. august 2008

Kaufie

William kan vise hvor stor han er (op med armene) og hvor daarjlig han er (ud med armene)

Og så kan han fløjte!!

Og sige som en løve (grrrrrr.....) - sådan siger alle dyr så lige pt.

Og så kan han komme med mine briller - hvis jeg fx har lagt dem på sofabordet og lagt mig på sofaen. Han synes de skal være hvor de hører til - på min næse....

De suger til sig lige nu - det er så sjovt.

Anmeld

23. august 2008

Anja

Mebach skriver:

Anja skriver:

QUE?
Så skal Rasmus da vist i skarp træning.
Det er eddermame flot at Elias finder sko og jakke, og den med Lille Peter Edderkop.

Vi snakkede faktisk lige om idag, at han burde begynde gå ud til bilen selv, og snart få lært at hoppe ind på autostolen selv.
-Kan huske hvilken lettelse det var, da Mille selv hoppede ind.

Det med jakke og sko er jeg overbevidst om er hans søde dp´ers fortjeneste :) Men han gør det også herhjemme nu - også nogle gange uden man har sagt noget til ham. Han er med på, at når han har været i bad og fået tøj på om morgenen, så skal han i dp så han kravler direkte ud i gangen og finder skoene og rækker mig ! Så han får først tøj på lige inden vi skal ud af døren :P

Det med Lille Peter Edderkop er jeg også vildt overrasket over, men har jo faktisk sunget den med ham et hav af gange, så noget af det smitter åbentbart af til sidst :)

Anmeld

23. august 2008

Lise

Tror da lige vi har en der skal i træningslejr! :$:-o

Simon kan ingen af de der ting.

Anmeld

23. august 2008

ivfmarie

Og så kan han komme med mine briller - hvis jeg fx har lagt dem på sofabordet og lagt mig på sofaen. Han synes de skal være hvor de hører til - på min næse....

Og idag gav Malte mig hårbølje på... Efter at have prøvet den selv et par gange :D

Anmeld

23. august 2008

ka li ja

hehe arthur kan tage mit ud på!

og han siger som en løve hver gang nogle siger ordet LØVE, det er grineren

han kravler op i sofaen, og kan hoppe i sofaen.
han kravler baglæns ned af sofaen uden problemer nu

han hører ALDRIG efter når jeg siger nej!!

han kan drikke selv af et alm glas(opdagede jeg lige i dag, da han pludselig selv tog glasset!)

han er sgu da egentlig ret go min dreng ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.